Lemon cookies





Odata ce ati gustat aceste minunate fursecuri, nici prea dulci, nici prea acrisoare, va veti indragosti iremediabil de ele! Unde mai pui ca sunt si foarte usor de facut! Si pentru aceasta, am sa va arat ca am dreptate :)
Ingredientele sunt urmatoarele:

250 g faina
180g unt
200 g zahar
1 ou intreg
zeama si coaja de la o lamaie
o lingurita de praf de copt
1 pliculet zahar vanilat
esenta de lamaie si de rom
(recunosc ca mie imi plac fursecurile sa fie mai parfumate, puteti renunta la rom)
Buuun, acuma sa trecem la treaba!

Untul la temperatura camerei se amesteca cu zaharul pana se obtine o crema si se adauga zaharul vanilat, si coaja de lamaie

 
 se adauga oul, zeama de lamaie si se amesteca bine, bine totul.
apoi se adauga faina amestecata cu praful de copt si se framanta pana se obtine un aluat potrivit de tare(daca mai este nevoie, se mai poate adauga faina, depinde de tipul de faina si cat de multa zeama de lamaie puneti), consistenta arata cam asa:

 
Aluatul se lasa sa se odihneasca la frigider pentru cel putin 30 de minute, dupa care se intinde pe masa de lucru

 
Se decupeaza in aluat diferite forme, eu am optat azi pentru stelute si inimioare


Fursecurile formate se aseaza pe o tava unsa cu unt si se dau la cuptor 10-15 minute. Cuptorul meu coace foarte repede, deci mi-au trebuit cam 10 minute. Nu asteptati ca fursecurile sa capete o culoare galbuie caci va strica din aspectul lor. Atunci cand le scoateti din cuptor, ele vor fi foarte pufoase, dar dupa ce se racesc devin crocante. Iata-le:

Eu le-am pus pe deasupra o glazura din zahar pudra si zeama de lamaie, iar pe unele le-am lipit intre ele cu jeleu de lamaie. Puteti inlocui jeleul cu dulceata de fructe preferata. Iata rezultatul final:



iata-le si pe cele glazurate cu zeama de lamaie si zahar pudra

sunt delicioase alaturi de o ceasca de ceai tare englezesc.

Etichete: