Omleta chinezeasca cu rosii 番茄炒蛋


Cunoscuta si sub numele de "mancarea studentului", acest tip de omleta este foarte usor de preparat, gustoasa si foarte usoara. Bineinteles ca se poate servi ca mic dejun, dar se poate consuma si la pranz. Intotdeauna cand luam masa la cantina facultatii, gaseam acest tip de mancare pe care il consumam cu placere alaturi de ceilalti studenti chinezi. Si cum altfel sa fi invatat cum sa gatesc omleta asta spectaculoasa decat de la...un student? o studenta mai bine zis. Ea mi-a aratat pas cu pas cum se face, atat omleta asta, cat si multe alte mancaruri.
Aici cantitatile sunt variabile, se poate face cat de multa sau cat de putina doriti, paritatea este 1 ou la doua rosii, eu am facut o portie din 2 oua si 4 rosii mai mici.

Ei da, cam astea erau ingredientele:
2 oua batute
4 rosii mai mici dar mai coapte
sare, piper si, atat! a, da. Si ulei! nu mai mult de 2 lingurite.

Intr-o tigaie, poate sa fie si normala nu neaparat wok, se adauga ouale batute si se formeaza o omleta nu compacta, mai...franjuri asa, dar nu foarte mici cum le-am facut la orezul chinezesc cu legume, ci bucati mai mari.




Omleta astfel formata se strange intr-o parte a tigaii si se adauga rosiile taiate sferturi.

Se soteaza rosiile pana isi lasa tot sucul si formeaza un fel de sos.
Se adauga sare, piper si se incorporeaza omleta cu rosiile sotate. Se mai lasa cateva secunde pentru ca sosul de la rosii sa se patrunda cu omleta si ...este gata.

Se poate servi alaturi de orez sau ca atare, si dupa cum v-am zis, se poate servi oricand.

Cu cat rosiile sunt mai coapte si mai zemoase, cu atat mai mult veti obtine mai mult sos. Rosiile mele nu erau asa coapte si am obtinut o omleta mai "uscata" dar mie asa mi-a placut si am servit-o cu mare placere.

Pofta buna!

Etichete: