Socata






Ieri, cand savuram ultimul pahar de socata facuta in casa, mi-am dat seama ca am cules soc, am facut socata, am facut poze, am baut socata si am uitat sa postez reteta si pozele! Asa ca...repede, repede s-o scriu pana nu dispare socul de peste tot!


Intr-o sambata, cand am iesit la padure, am dat peste un copac de soc, asa ca n-am putut rezista sa iau cateva flori si sa le duc acasa, nu cu gandul sa le tin pentru mine, ci exact cu gandul sa le transform in acea licoare racoroasa care imi aduce aminte de copilarie....Am facut si cateva poze pe loc

aici inca neinflorit

 Nu mai facusem socata pana acum, dar m-am gandit ca nu poate fi asa de greu.., reteta o am de la mama:
12 flori mari de soc
10 litri de apa plata
1.5 kg de zahar (stiu, e al naibi de mult zahar, dar ne consolam cu faptul ca sunt 10 litri de apa si ca nu bem noi singuri atata lichid..., am incercat initial sa pun numai 1kg de zahar la cantitatea asta de apa si n-a fost deloc dulce, asa ca a mai trebuit sa adaug)
sucul de la 4 lamai
10 g drojdie de bere proaspata
Avem nevoie de un recipient neaparat de sticla si nu alt material, daca nu aveti recipiente asa mari, injumatatiti cantitatile (nici eu n-am avut, am imprumutat de la mama un borcan mare).
In recipient se aseaza florile de soc

peste ele se pune zaharul

apoi se adauga sucul de lamaie,


drojdia

si apa
Se lasa la macerat intr-un loc cu soare timp de 4-5 zile, depinde cat de acidulata doriti socata. Se amesteca in recipient dimineata si seara, apoi se filtreaza si se depoziteaza in sticle mai mici la frigider.

este taare buna si racoritoare

Etichete: