Faceţi căutări pe acest blog

Se încarcă...

joi, 22 iulie 2010

Furnici in copac 树上蚂蚁

Probabil ca multi dintre voi ati mancat acest fel de mancare renumit in China. Pe langa faptul ca este delicioasa la gust, arata si tare bine, iar combinatia de carne tocata si paste duce sigur cu gandul la o mancare italieneasca. Aceasta este o mancare pur chinezeasca si are o denumire un pic ambigua, dar nu are nimic de a face cu furnicile. In China, multe dintre mancaruri au o istorie la baza, si exista in arta culinara chineza de sute de ani. Multe preparate au nume de personaje importante din istoria Chinei, au combinatii de nume de animale sau pur si simplu au o denumire dupa modul cum arata. Asa este acest tip de mancare: micile bucatele de carne tocata seamana cu niste furnici care se catara pe crengile unui copac, iar crengile sunt reprezentate prin taiteii de orez. De aici vine denumirea acestui preparat ce face parte din bucataria Sichuan. Si daca vine din aceasta bucatarie, atunci siiigur avem nevoie de ardei iute.
Ne trebuiesc urmatoarele ingrediente:
300 g carne tocata de porc
200 g taitei
5 ciuperci urechi de lemn uscate (mu'er)
2 fire de ceapa verde
1 bucata de ghimbir
2 catei de usturoi
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita piper
2 ardei iuti
piper Sichuan
1 lingurita amidon
2 lingurite sos de soia light
1 lingurita de sos de soia dark
1 lingurita vin de orez
1 lingurita ulei de ardei iute (daca nu aveti, suplimentati cu inca o teaca de ardei iute)
2 lingurite ulei de susan

Se prepara in felul urmator:
ciupercile urechi de lemn uscate se pun la inmuiat intr-un castron cu apa

asa arata cand sunt uscate
carnea tocata se pune intr-un castron si peste ea se adauga sarea , 1 lingurita de sos de soia, otetul de orez, 1 lingurita de ulei de susan si amidonul; se amesteca bine si se lasa la frigider 20 de minute.

taiteii se scufunda intr-o oala cu apa clocotita si se lasa 5 minute, apoi se trec prin apa rece si se scurg.

ardeiul iute se toaca marunt

ghimbirul, usturoiul si ceapa se toaca marunt, de la ceapa se separa partea alba de cea verde



in wok se incinge 1/2 lingurita de ardei iute si cealalta lingurita de ulei de susan


uleiul de ardei iute, pe langa faptul ca este foarte aromat si bineinteles iute, are o culoare rosiatica tare placuta care va da un aspect frumos mancarurilor.

(daca nu aveti ulei de ardei iute, il puteti prepara singuri acasa, incingeti 200 ml de ulei de susan, dati focul foarte mic si puneti in ulei cati ardei iuti uscati va lasa inima, se pot pune si 20 de bucati, lasati sa fiarba asa la foc mic 10 minute, timp in care uleiul va capata o culoare rosiatica si un miros de ardei)
peste uleiul incins se adauga ardeii iuti tocati marunt
apoi se adauga partea alba de la ceapa, ghimbirul si usturoiul+piperul Sichuan.

marea majoritate a retetelor din bucataria Sichuan cer acest gen de piper, de aceea se numeste si piper Sichuan, eu l-am gasit la magazinele chinezesti de la noi din tara.

se calesc toate pret de cateva secunde dupa care se adauga carnea tocata pregatita anterior, se caleste pana incepe sa formeze un sosulet
taiem ciupercile urechi de lemn hidratate..poate o sa vi se para ca arata un pic cam ciudat, dar sunt foarte gustoase

se adauga la amestecul de carne

se adauga taiteii de orez scursi de apa, iar peste ei sosul de soia light si restul de ulei de ardei iute

se amesteca totul bine astfel incat bucatelele de carne sa fie imbinate cu taiteii, se transfera pe un platou

se presara peste tot piper proaspat macinat


apoi partea verde de la ceapa


si cam asta este.


se serveste ca atare dar cu mare grija caci totusi este iute

43 de comentarii:

  1. Vai ce bine arata! Sotul meu este un mare iubitor al bucatariei asiatice. Cred ca am sa imprumut cateva dintre retetele tale!
    Iti doresc o duminica frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Draga Boabe de Cafea, odata ce te apuci sa faci aceste mancaruri, nu te mai opresti! :) Fiecare fel de mancare chinezeasca din acest blog imi aduce aminte de cate o imprejurare sau o anumita perioada petrecuta in China...

    RăspundeţiȘtergere
  3. Nu ma pot abtine sa te intreb daca esti amatoare sau profesionista?este important pentru mine,multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Salut,
    felicitari pentru blog! Daca vrei sa facem link exchange, scrie-mi, te rog, pe http://hapleablog.wordpress.com
    Succes in continuare.

    RăspundeţiȘtergere
  5. draga mea,arata fff bn furnicle tale n copac.....ieri am servit si eu pui cu ciuperci si orez cu legume....fffff bun ......da scumpeeee.....si mici portiile.....!pupici

    RăspundeţiȘtergere
  6. La aceeasi concluzie am ajuns si eu, portiile sunt mici si scumpe in restaurantele chinezesti de la noi, de aceea m-am gandit ca din cand in cand ar fi bine sa ne gatim singuri la noi acasa, chit ca uneori nu ne iese la fel ca mancarurile autentice de prima data:)

    RăspundeţiȘtergere
  7. OMG ! blogul tau e geniallll !!! L-am trecut la favorite...ador furnicile in copac,insa nu am gatit niciodata nimic din bucataria asiatica...Cu blogul tau cred ca am sa prind curaj...Ai locuit in China sau esti doar pasionata? Felicitari si o sa revin des...

    RăspundeţiȘtergere
  8. e foarte buna mancarea asta,am facut-o si eu,cam pe ghicite,dar vad ca am cam nimerit-o,nimerit-o.n-am folosit ciuperci si vin ci otet de orez si am folosit in plus oyster sauce.te invit sa ma viziezi sa-mi vezi retetele cu specific asiatic si sa-ti spui parerea.eu am sa te trec acum in blogrolul meu.

    RăspundeţiȘtergere
  9. Ana Maria, sincera sa fiu, la inceput, numai ideea in sine de a pregati o mancare chinezeasca mi se parea complicata, d-abi sa mai si gasesc ingredientele si sa le mai si toc...Mai ales cand vedeam prin China bucatarii cum dadeau foc la tigai...mi se zburlea parul pe mine!:) Inca nu m-am aventurat sa dau si eu foc la ele, dar cat de cat, merge :)

    RăspundeţiȘtergere
  10. Pansy, multumesc de vizita. Otetul de orez si sosul de scoici sunt absolut ok in mancarurile chinezesti. In general sosul de scoici si sosul de peste sunt folosite la creveti si preparate din peste. Am sa trec sa vad deliciile tale.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Ana Maria, am locuit in China cativa ani. Sper ca intr-o zi sa ajung din nou acolo, sincera sa fiu, in China a ramas o parte din viata mea...

    RăspundeţiȘtergere
  12. Asa cum mi-a ramas mie inima in Istanbul...Am locuit 5 ani acolo,si am cunoscut persoane atat de speciale,si o cultura atat de vasta,antica si fascinanta...Cat despre China,imi doresc sa ajung o vara din anii astia.Te inteleg foarte bine...Pupici Andreea draga,si mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  13. Buna Andreea,
    poti, te rog, sa imi spui de unde procuri ingredientele (ciupercile, sodurile, etc).

    multumesc frumos,
    oana

    RăspundeţiȘtergere
  14. Buna Andreea,
    poti, te rog, sa imi spui de unde procuri ingredientele (ciupercile, sodurile, etc).

    multumesc frumos,
    oana

    RăspundeţiȘtergere
  15. Oana, ciupercile negre si cele shiitake, cat si unele sosuri le-am cumparat din Dragonul Rosu. Cele precum sosul de soia si uleiul de susan, le-am mai gasit si in Mega Image.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Iubita,am gasit in sfarsit astazi si vinul de orez si ciupercile.Cred eu ca alea sunt dupa cum arata uscate.Nu a stiut sa-mi spuna vanzatoarea.Data trecuta cand am intrebat cum se cheama,chinezul de la casa mi-a raspuns "ciuperci " :)) De data asta era o femeie si am intrebat-o,zic astea-s ciupercile care se numesc si urechi de lemn sau ceva de genul? ca si in italiana denumirea e cam pe-acolo.Orecchiette... Ii zic,cele folosite pt furnici in copac? La care ea: nu toti ciupercii se mananca :))) Cam asta ar fi traducerea :))) sunt de copac,de pamant, dar sunt si care nu se mananca..Buuuun atunci ! Ce sa zic,am inceput si eu sa rad,cine stie ce se gandea ea,ce ma-ntreaba asta :))))daca se mananca toti ciupercii,si aia de copac? :)))) Se incapataneaza sa vb in chineza si nu invata italiana nici de-al naibii chinezii astia. :)) La mine in oras este un magazin chinezesc,nu alimentar insa,si patronii sunt sot sotie.Sunt aici de muuuulti ani si abia vorbesc.Tie ar trebui sa iti faca o statuie fetita mea, ca le-ai invatat limba ,ca astia in 10 ani nu reusesc sa lege o propozitie :)))) Rad cate-o juma' de ora dupa ce ies din cate-un magazin chinezesc :)))) tare-s simpatici. :))) Te pupic si zilele astea....furnici in copaaaaaaacccc!!! Ca am gasit si vinul de orez,gata-s ! :))) Colectie aproape completa.Nu am gasit piperul ala ,dar e ok si fara,ca mancam noi iute,dar nici nu vrem sa scoatem flacari pe gura :))O sa fac uleiul cum ai zis tu,cu ulei de susan si ardei uscati.Abia astept.Mor de curiozitate... :) Pupicei scumpa mea !!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Vaaai draga mea, ce ma bucur ca te apuci de furnici! Sa stii ca sunt o droaie de tipuri de ciuperci. Si ce ma enerveaza la culme, e ca in fiecare limba se traduc altfel. Unii le zic shiitake, unii le zic negre, altii le zic de lemn...In fine...pentru reteta asta se preteaza alea uscate si uratele. Uite, acum m-am gandit, fa-mi cate o poza la sticle de sos/otet si eventual picura pe o farfuriuta din sticla si trimite-mi pozele pe mail sa vad consistenta, poate te lamuresc mai bine. Si eventual fa cate o poza si la pachetul de ciuperci, eticheta ma intereseaza. Daca scrie in chineza pe ele iti spun imediat care ce este. Si sa stii ca pe unde m-am dus eu in Italia, toti incercau sa vorbeasca italiana, probabil speriati ca eu vorbeam cu ei chineza :)) Dar, intr-adevar, in general chinezii stau prost la vorbit limbi straine, invata foarte greu si ii intelegi foarte greu deoarece ei au un accent pronuntat de care nu prea pot scapa. Pup si spor la gatit!

    RăspundeţiȘtergere
  18. ce tare e sa intri tu ca european intr-un magazin chinezesc si sa incepi sa le torni in chineza :))) chiar ca s-ar speria :)))) ce s-ar gandi ei,oare ciupercii astia de ii vindem noi ( :D ) n-or fi fermecati? :))))sa zicem asa... :))))eu pateam asa in Franta in restaurantele turcesti :))) Discutau cu mine in franceza si la un moment dat o dadeam pe turca. :)))) Sa-i vezi ce se balbaiau :)))) Ca eu se vede din turnul eiffel ca nu-s turcoaica,si totusi ma credeau turcoaica,cica e imposibil ca un strain sa poata vorbi limba lor atat de bine,sau cum prea des am auzit,mai bine ca ei :))) mai corect sigur ! :)) Tare faza, ce mi-as fi dorit sa fii cu mine in magazinul ala astazi :))))) m-as fi spart de ras :))))) cu ciupercii nebuni :)))) de copac :)))) si o sa iti trim poze maine,doar ca ciupercii nebuni nu erau ambalati,erau varsati :))) era un sac abia adus,l-a deschis cu mine-n spinare,cu jdemii de-ntrebari fara raspuns. :)))) Ca de nu, crezi ca nu iti trimiteam eu niste pozuci mai inainte? :)) Ca doar eu de cand ma gandesc la asta ? :)) dar pe ciupercii astia nu scrie nimic... :))) :)))))))))) Ahhh ce-am mai ras de una singura pe-nnabusite,ca al meu doarme si din cand in cand mai ridica headul,sa nu fac o cacofonie acum :)))))))) si se uita la mine,ce-o fi zicand,ce-are nebuna asta de rade singura de 2 ore acolo? :))) Aaa, de cand ma tin sa comentez,si sa te felicit pt reportaj ! L-am citit tot in secunda nr 2 de la publicare !! :))) Nu stiam ca aveai bursa de studiu in China, dar stiam eu ca esti fata pe treaba ei. :) De aplaudat in picioare ! Te pupic si noapte buna,du-te si dormi si tu de-acum strigoi ce esti! :))) maine pozele! :)))

    RăspundeţiȘtergere
  19. Draga Anna, nu pot sa zic decat un singur lucru! Nu esti intreaga la minte!:)) Fa odata pozele alea ca ma termini!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Zuhahahaha :))) Draga Deea, si eu te iubesc! :))) Am pus pozele pe wall la tine, ca nu iti stiu e-mailul.(ce rusinica!) Restul sosurilor au si eticheta lipita pe spate in italiana,asta nu are.E scris in engleza ce contine, nu exact ce e,dar dupa miros, e vin. :)) Sa te uiti! Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Stimata Andreea,
    Am citit cu placere si uneori chiar cu incintare retetele tale.
    Indraznesc o sugestie: cred ca ar trebui sa schimbi una din trei: ori denumirea de ciuperci shiitake la poza de ciuperci de lemn, ori poza de ciuperci de lemn la denumirea de shiitake, ori postarile in care povestesti de atita timp petrecut la chinezi in compania bucatariei lor traditionale.
    Sper sa nu mi-o iei in nume de rau dar cred ca acuratetea denumirilor are importanta ei.
    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  22. Stimate calu,
    iti multumesc pentru grija ce o porti pentru mine si blogul meu. Ai dreptate in legatura cu acuratetea denumirilor.Eu am invatat toate tipurile astea de ciuperci in chineza, sincera sa fiu mi-a fost greu sa le traduc in romana caci aici au alt sens. Ciupercile negre le-as fi putut denumi ciuperci negre parfumate (asa cum le zice in chineza) si te asigur ca nimeni nu ar fi stiut despre e este vorba.M-am incurcat apoi in denumirile romanesti, oricum eu zic ca poza vorbeste de la sine. Dar, am sa schimb denumirile ca sa fie cat mai clar. Cat despre povestile mele cu si despre chinezi, poti sari peste ele, nu te obliga nimeni sa citesti nimic din ceea ce este aici. Fac parte din experienta mea de viata si eu nu renunt la ele doar pentru ca asa imi sugerezi tu. Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  23. Intradevar foarte bune furnicile in copac. Mie mi-a placut foarte mult si reteta General Tso's. Ai putea sa gasesti un sos(chinezesc)care sa se potriveasca cu furnicile in copac?Ai mei sunt amatori de sosuri.Am vazut ca si la roll spring in poza apare un castronel cu sos.Felicitari pentru site este foarte usor de parcurs si pozele foarte reusite.

    Dana

    RăspundeţiȘtergere
  24. Buna Andreea!

    In primul rand tin sa spun ca blogul tau este o mare sursa de inspiratie pentru mine, si ca de cand l-am citit prima oara, acum cateva luni, nu mai contenesc in a gati mancarurile tale pe care sotia mea le adora.
    In al doilea rand vreau o lamurire: mentionezi aici, ca si ingredient, ciupercile shiitaake, dar in fotografii eu vad ciuperci mu er (urechi de lemn)....Care sunt, deci, ciupercile de folosit?

    Multumesc si tine-o tot asa!

    RăspundeţiȘtergere
  25. Dana, nu cred ca exista un sos deja preparat pentru Furnici si nici nu stiu daca mai e nevoie de alt sos pentru acest tip de mancare. Este indeajuns de bun asa cum este. Insa daca totusi doresti aceasta mancare cu mai mult sos, poti creste cantitatile de ingrediente pentru sos. Sau o alta varianta ar fi sa servesti Furnicile cu un sos alaturat din combinatia clasica de sos de soia+otet de vin+usturoi+ceapa verde+cateva picaturi ulei de susan. Insa daca servesti Furnicile cu acest sos alaturat, este posibil sa schimbe gustul final. La spring rolls este un sos dulce acrisor, sos de prune dulce cu suc de rosii.

    RăspundeţiȘtergere
  26. Costel, iti multumesc pentru aprecieri! Am modificat reteta, este vorba despre ciupercile urechi de lemn sau mu'er cum le mai spune in chineza. Te mai astept pe la mine. Salutari frumoasei tale sotii!

    RăspundeţiȘtergere
  27. Salut!
    Niste lamuriri te rog:
    - ce cantitate de piper sichuan trebuieste la cantitatile date de tine mai sus
    - daca folosim doar sos de soia dark este vreo problema (se modifica dramatic gustul?)?
    Merci!!!

    RăspundeţiȘtergere
  28. 1/2 lingurita de piper Sichuan este de ajuns, deoarece este destul de condimentat. Daca vi se pare prea fad, atunci puteti sa mai adaugati, dar pentru inceput, e ok 1/2 lingurita. Sosul soia dark are o consistenta diferita fata de sosul light, va modifica gustul mancarii, in plus, ii va da o culoare mult prea inchisa. Daca totusi nu aveti in casa sos de soia light, atunci incercati sa il diluati pe cel dark cu un pic de apa.

    RăspundeţiȘtergere
  29. Salutare!

    Piperul Sichuan trebuie sa fie macinat (eu asa il am) sau intreg?

    Toate Bune!!!

    RăspundeţiȘtergere
  30. de departe cea mai buna reteta de furnici in copac

    bravo Andreea,tine-o tot asa

    RăspundeţiȘtergere
  31. Nu mai auzisem de preparatul acesta pana acum dar uitandu-ma la poze imi lasa gura apa. O explozie de gusturi si culori. Delicios

    RăspundeţiȘtergere
  32. Buna ziua,
    care este diferenta dintre otetul de orez si vinul de orez. Ati folosit ambele denumiri. Va multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  33. Am observat si eu ca in lista de ingredinte apare vinul de oprez, iar in cuprinsul retetei, otetul de orez. O fi acelasi lucru? Habar n-am. Eu vroiam sa intreb daca nu ar fi mai bine sa calim carnea inaintea cepei, si a usturoiului, mai ales ca aceste legume se gatesc foarte repede. Multumesc pentru reteta si pentru un eventual raspuns.

    RăspundeţiȘtergere
  34. Am facut aseara reteta.Excelenta.
    Combinatia de piper chinezesc, usturoi , ghimber si ulei de susan e geniala!

    RăspundeţiȘtergere
  35. Intrebare: Putem inlocui carnea tocata de porc cu cea de vita sau eventual amestec ?

    RăspundeţiȘtergere
  36. Stelian, traditional, se foloseste carne de porc, insa merge foarte bine si un amestec de carne de porc si vita. Ma bucur ca ti-a placut acest fel de mancare. Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  37. multumesc ;
    asemenea si tie cu concursul.

    RăspundeţiȘtergere
  38. Buna seara, s-a vorbit pe blog de magazine chinezesti de unde se cumpara ingrediente, imi puteti da si mie cateva exemple concrete? Si unde se gasesc, in Bucuresti? Multumesc mult si am gasit super retete pe blog!

    RăspundeţiȘtergere
  39. Tot ce iese din manuta ta e superb! Imi place foarte mult ca tu nu adaugi monoglutamat la retete, pentru ca de obicei toate restaurantele folosesc din pacate aceasta substanta (care da dependenta si boli), ceea m-a facut sa renunt sa le mai vizitez, dar cred ca blogul tau ma va inspira sa ma apuc de gatit:)) Te pup cu drag si mult succes in continuare!

    RăspundeţiȘtergere
  40. de unde pot cumpara ciupercile ?

    RăspundeţiȘtergere
  41. Liana, exista raioane pe la hiper-marketuri (M*ga Image, de ex) cu produse asiatice. Sau poti face o plimbare pana la Niro

    RăspundeţiȘtergere
  42. chiar arata bine si foarte gustoasa si apetisanta, nu pot spune ca am incercat-o, dar din ce vad posibil sa fi mancat, poata fara sa stiu ca am gustat un asa deliciu culinar excelent :)

    RăspundeţiȘtergere
  43. Draga Andreea.
    Multumesc pentru ca esti atat de draguta sa impartasesti din experienta si cunostiintele tale in materie de mancaruri / condimente chinezesti. Blogul foarte interesant / detaliat si accesibil, inclusiv pozele. Oameni ca tine fac diferenta !

    RăspundeţiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.