Taitei de ou cu carne si legume



Dupa atatea dulciuri si torturi e cazul sa mai servim o mica delicatesa chinezeasca. Si am sa si inaugurez noul meu wok primit de la sora mea cu ocazia aniversarii celor 3 ani de casatorie (multumesc inca o data sis!). Taiteii astia despre care vorbesc azi sunt bineveniti in orice imprejurare, nu sunt picanti, nici sarati, reprezinta mancarea ideala. In Shanghai, orasul in care am stat eu, se consuma de obicei mai mult orezul decat taiteii, asa ca multe dintre mancaruri le-am servit pe baza de orez. Taiteii ii vedeam foarte mult la vanzatorii ambulanti si la restaurantele minuscule de pe marginea trotuarelor, ceea ce nu-mi inspira prea multa incredere. Insa cum eram studenta si fara prea multi bani, uitam de igiena si de propria sanatate si imi potoleam uneori foamea cu astfel de taitei. Acesti taitei sunt din faina de grau dur si au in compozitia lor ou. Au fost singurii pe care i-am consumat de la vanzatorii ambulanti, mai precis de la o femeie care ii pregatea pe loc pe o plita improvizata. De la ea am aflat astfel si reteta:

4 pulpe de pui fara piele dezosate
200 g taitei cu ou
1 morcov
1 ardei gras rosu
1 tija de telina
1 fir de praz
2 catei de usturoi
3 lingurite ulei vegetal
1/2 lingurita de sos de soia dark
4 lingurite de sos de soia light
1 lingurita de vin de orez (alcool)
1 lingurita amidon
1 praf de sare


pulpitele de pui se taie bucati mici, se pun intr-un castron si se adauga peste ele un pic de sare, jumatatea de lingurita de sos de soia dark, 1 lingurita de sos de soia light, vinul de orez, amidonul, se amesteca bine si se da la frigider 20 de minute. Taiteii ii punem in apa clocotita cu sare, ii lasam 4 minute apoi ii trecem printr-un jet de apa rece si ii lasam sa se scurga.


Intre timp pregatim legumele: usturoiul il tocam marunt


prazul il taiem fasiute


morcovii , ardeiul si tija de telina in feliute taiate oblic



incingem o lingurita de ulei in wok



adaugam carnea de pui si o prajim


o scoatem din wok si o punem deoparte pe o farfurie, reasezam tigaia pe foc cu restul de ulei  si adaugam usturoiul


apoi partea alba de la praz




telina si morcovii


amestecam totul pret de cateva secunde apoi adaugam si ardeii


punem apoi si carnea de pui prajita


mai lasam pe foc pana se imbina totul, apoi adaugam taitetii de ou, un praf de sare si cele 3 lingurite de sos de soia light ramase


amestecam totul si adaugam si partea verde de la praz



servim in boluri individuale


si daca nu este de ajuns, mai servim un bol :)

acesti taitei sunt satiosi si tare gustosi!


enjoy!

Etichete: