Faceți căutări pe acest blog

marți, 3 august 2010

Taitei de ou cu carne si legume



Dupa atatea dulciuri si torturi e cazul sa mai servim o mica delicatesa chinezeasca. Si am sa si inaugurez noul meu wok primit de la sora mea cu ocazia aniversarii celor 3 ani de casatorie (multumesc inca o data sis!). Taiteii astia despre care vorbesc azi sunt bineveniti in orice imprejurare, nu sunt picanti, nici sarati, reprezinta mancarea ideala. In Shanghai, orasul in care am stat eu, se consuma de obicei mai mult orezul decat taiteii, asa ca multe dintre mancaruri le-am servit pe baza de orez. Taiteii ii vedeam foarte mult la vanzatorii ambulanti si la restaurantele minuscule de pe marginea trotuarelor, ceea ce nu-mi inspira prea multa incredere. Insa cum eram studenta si fara prea multi bani, uitam de igiena si de propria sanatate si imi potoleam uneori foamea cu astfel de taitei. Acesti taitei sunt din faina de grau dur si au in compozitia lor ou. Au fost singurii pe care i-am consumat de la vanzatorii ambulanti, mai precis de la o femeie care ii pregatea pe loc pe o plita improvizata. De la ea am aflat astfel si reteta:

4 pulpe de pui fara piele dezosate
200 g taitei cu ou
1 morcov
1 ardei gras rosu
1 tija de telina
1 fir de praz
2 catei de usturoi
3 lingurite ulei vegetal
1/2 lingurita de sos de soia dark
4 lingurite de sos de soia light
1 lingurita de vin de orez (alcool)
1 lingurita amidon
1 praf de sare


pulpitele de pui se taie bucati mici, se pun intr-un castron si se adauga peste ele un pic de sare, jumatatea de lingurita de sos de soia dark, 1 lingurita de sos de soia light, vinul de orez, amidonul, se amesteca bine si se da la frigider 20 de minute. Taiteii ii punem in apa clocotita cu sare, ii lasam 4 minute apoi ii trecem printr-un jet de apa rece si ii lasam sa se scurga.


Intre timp pregatim legumele: usturoiul il tocam marunt


prazul il taiem fasiute


morcovii , ardeiul si tija de telina in feliute taiate oblic



incingem o lingurita de ulei in wok



adaugam carnea de pui si o prajim


o scoatem din wok si o punem deoparte pe o farfurie, reasezam tigaia pe foc cu restul de ulei  si adaugam usturoiul


apoi partea alba de la praz




telina si morcovii


amestecam totul pret de cateva secunde apoi adaugam si ardeii


punem apoi si carnea de pui prajita


mai lasam pe foc pana se imbina totul, apoi adaugam taitetii de ou, un praf de sare si cele 3 lingurite de sos de soia light ramase


amestecam totul si adaugam si partea verde de la praz



servim in boluri individuale


si daca nu este de ajuns, mai servim un bol :)

acesti taitei sunt satiosi si tare gustosi!


enjoy!

21 de comentarii:

  1. desi prefer orezul trebuie sa recunosc ca arata foarte bine taiteii acestia.am citit ce ai scris intr-o postare anterioara despre adaugarea sau inlocuirea ingredientelor dar parca totusi as mai adagua niste fulgi de chili :P
    o seara minunata

    RăspundețiȘtergere
  2. arata bine!wok am,legume am mai trebuie taietei...fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Sarah, probabil ca exista versiunea picanta a acestei retete pe undeva prin China, eu am prezentat-o exact asa cum o serveam eu pe strazile Shanghai-ului. In plus, la o masa chinezeasca sosurile picante sau nepicante sunt mereu asezate langa mancare. Deci nu cred ca ar fi vreo problema daca pui si fulgii de chilli. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Geta, taiteii astia se fac foarte usor, sunt buni la orice ora! sa-mi spui cum au iesit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Andeea,
    Multumesc pentru vizita si invitatie.
    Sunt incantata de ceea ce am gasit aici.
    Te trec in lista mea de bloguri si
    am sa te urmaresc,indeaproape .:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar aveam niste taietei chinezesti, si cautam o reteta noua!!
    Felicitari pt blog!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte interesant blogul tau!
    De curand ma pasioneaza foarte tare mancarea chinezeasca si aici am gasit cele mai originale retete(nu imi plac cele adaptate la felul nostru, al romanilor, de a prepara mancarea...ori e chinezeasca ori nu :)).
    As vrea tare mult sa imi spui unde se gasesc acele magazine chinezesti de unde poti cumpara tot felul de ingrediente...in reteta de mai sus ai folosit tulpini de telina, de unde le iei? de la telina nostra din piata?

    In speranta ca imi vei da un raspuns iti multumesc si te felicit pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Emanuela! Iti multumesc pentru cuvintele frumoase! Marea majoritate a ingredientelor chinezesti mi le procur din Dragonul Rosu sau Ki Life. Tijele de telina se gasesc mai rar, insa totusi se gasesc, spre exemplu la Mega Image(daca esti din Bucuresti) sau Cora. Ar fi bine totusi sa folosesti tije de telina, ci nu telina uscata, deoarece gustul final nu este acelasi. O seara minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc mult pentru raspunsul tau promt! Am inteles foarte clar de pe blogul tau ca trebuie respectate toate ingredientele si ordinea, deaceea intrebam de tijele de telina :). In seara aceasta am facut orezul cu legume si este absolut delicios...i-a placut si sotului si fetitei. Singurul magazin despre care stiam este cel de pe Colentina...oricum voi incerca si in Dragonul Rosu si o sa caut si tulpinile :). Oricum, gasesc aici la tine suficiente retete si abia astept sa le incerc pe toate...bineinteles in masura in care gasesc si ingredientele :))).
    O seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Emanuela, eu iti multumesc ca mi-ai raspuns! Asa vad si eu feedback-ul celor care ma urmaresc :). Sunt multe retete de incercat, si multe retete pe care inca nu le-am postat inca. Daca vrei sa faci un fel de mancare chinezesc, asigura-te ca ai toate ingredientele necesare, e bine sa nu le inlocuiesti, altfel iese orice altceva decat mancare chinezeasca!:) . Sa incerci Puiul Gongbao cu alune, si General Tsos Chicken, o sa-ti placa la nebunie! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Le voi incerca cu siguranta si evident voi urmari sa vad cand mai postezi si alte retete...astept cu mare nerabdare :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Andreea!

    Vreau sa iti spun ca am facut acest fel de mancare si este absolut delicios...asa ca dupa cateva seri l-am mai facut odata, caci ramasesem cu gandul la el :))).
    Este foarte bun sa il servesti seara (cum am facut noi) caci este usor dar si satios in acelasi timp...si pot servi si copiii caci nu este iute deloc:)). Tijele de telina au inceput sa se gaseasca si in Auchan Titan asa ca nu mai sunt o problema. O reteta excelenta!

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am tot cautat (inclusiv online) vin de orez insa nu gasesc decat otet de orez.Este acelasi lucru?
    Daca nu, vinul de orez are si alt nume ?
    Multumesc in avans

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vinul de orez este de fapt un alcool special pentru gatit. Contine alcool in jur de 13%-15%, deci nu este foarte tare. Cel mai raspandit este vinul de orez Shaoxing, sau sub denumirea Shaoxing rice wine. Daca nu gasesti, poti folosi in schimb un coniac bun, fara aroma. Nu ar fi indicat sa folosesti vin alb sec sau dulce.

      Ștergere
  14. tocmai am facut reteta si a iesit foarte buna, ce-i drept este si usor de facut :). voi recomanda cu placere acest blog pentru ca se vede ca vorbesti din experienta si nu doar din retete din carti. cu siguranta voi mai incerca si alte feluri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet, Mihaela! Iti multumesc pentru ca ai incercat aceasta reteta si pentru aprecieri. Ma bucur tare mult ca ti-au placut taiteii. Exista atatea retete bune cu taitei chinezesti incat nu as sti pe care sa ti-o recomand mai repede :). Te astept sa revii pe blog si sa-mi spui ce ai mai incercat de aici :). Mult succes in bucatarie! :)

      Ștergere
  15. tocmai am facut aceasta reteta si a iesit foarte buna. ce-i drept, este si usor de facut. voi recomanda cu placere acest blog pentru ca se vede ca vorbesti din experienta si intelegi bucataria chinezeasca. cu siguranta voi mai incerca si alte retete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet, Mihaela! Iti multumesc pentru ca ai incercat aceasta reteta si pentru aprecieri. Ma bucur tare mult ca ti-au placut taiteii. Exista atatea retete bune cu taitei chinezesti incat nu as sti pe care sa ti-o recomand mai repede :). Te astept sa revii pe blog si sa-mi spui ce ai mai incercat de aici :). Mult succes in bucatarie! :)

      Ștergere
  16. am dat intamplator peste blogul tau si imi place tare mult felul cum prezinti retetele si nu am cum sa dau gres in prepararea unui fel de mancare, de aceea astazi voi incerca si eu aceasta reteta. Noua ne plac tare mult taiteii chinezesti cu legume si mancam des in oras, dar as prefera sa gatesc acasa toate aceste minunatii pe care le-ai postat tu aici. O sa mai urmaresc, poate mai postezi curand si alte retete cu taitei. O zi frumoasa iti doresc! Emilia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emilia, atunci cand am inceput acest blog, mi-am propus sa fac retete cu poze pas cu pas, astfel incat sa fie foarte clar ce trebuie facut atunci cand gatim mancaruri chinezesti. Chiar am in plan sa postez zilele urmatoare o reteta cu taitei picanti. Sper sa va placa! Te mai astept pe la mine! Toate cele bune!

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.