Tarta cu mure



Intoarsa de prin peregrinarile mele prin tara, pe drum am gasit niste mure. Pe marea majoritate le-am transformat in dulceata de mure, insa am pastrat unele pentru un desert...si pentru ca nu stiam cum sa fie, am optat pentru o tarta. A iesit mai mult decat minunata, marturie o sta, parerea nasilor nostri.

Pentru aceasta tarta am folosit urmatoarele:
blat:
150 g unt
30 g zahar tos
60 g zahar pudra
60 g migdale macinate
1 galbenus de ou
250 g faina





Si am purces la treaba:

migdalele le-am prajit usor


le-am macinat in robotul de bucatarie



untul si cele 2 tipuri de zahar le-am mixat bine


apoi am adaugat galbenusul de ou si migdalele macinate (eu am lasat bucatele mai mari caci asa mi s-a parut mai interesant aluatul, dar va sfatuiesc sa macinati migdalele cat mai marunt caci s-ar putea sa aveti probleme la intinsul aluatului, asa cum am avut eu)


am obtinut un aluat sfaramicios pe care l-am strans intr-o mingiuta invelita cu folie si l-am dat la frigider 60 de minute


crema:
250 ml lapte
3 galbenusuri ou
100 g zahar tos
1 lingura amidon
1 pastaie vanilie
3 cuisoare aromate
1 lingurita coaja de portocala
250 ml frisca lichida

am pus laptele la fiert impreuna cu cele 3 cuisoare si am despicat pastaia de vanilie


am adaugat la lapte si pastaia si semintele de vanilie si am lasat sa dea in clocot


am scos pastaia si cuisoarele din laptele deja aromat, lasand numai semintele
am amestecat galbenusurile cu zaharul tos si coaja de portocala


am turnat laptele fiert peste ele si am pus totul din nou pe foc pana s-a format un sos ca o smantana


amdionul l-am dizolvat in 3 linguri de lapte si l-am adaugat cremei de pe foc


am lasat la foc mic pana s-a ingrosat ca o budinca si am lasat-o pana s-a racit complet


am intins aluatul intr-o foaie mai groasa si l-am pus in tava de tarta, l-am intepat cu furculita si peste el am pus o foaie de copt, l-am dat la cuptorul cu foc mic 20 de minute


(aluatul meu a fost destul de sfaramicios si l-am intins mai greu in tava, asta din cauza migdalelor macinate mai mare, daca nu il puteti intinde cu sucitorul, il puteti intinde direct cu mana in tava, e ok, se va coace la fel de bine)

am mixat frisca bine de tot si am adaugat-o peste crema deja racita


am obtinut o crema delicioasa si fina


blatul racit in tava a aratat asa


am pus crema peste el


si am nivelat-o un pic


decor:
300 g mure ( din care am folosit 100 g pentru suc)
50 g zahar
2 foi gelatina

am pus cele 200 g de mure peste crema



din restul de mure am obtinut suc de mure pe care l-am amestecat cu zahar si l-am pus pe foc pana s-a topit tot zaharul

am pus foile de gelatina la inmuiat


si le-am pus peste sucul cald obtinut


am lasat la racit si apoi am turnat sucul peste tarta de mure

iata tarta la final


iar o feliuta arata cam asa:


sau asa:


sau asa...


oricum ar arata, va spun ca gustul este SUBLIM!

Enjoy!

Etichete: