Prajitura cu prune si blat crocant


O fi ea uratica si ciufulita, dar are un gust nemaipomenit! Este vorba de simpla prajiturica cu orice fel de fructe dar care uneori se imbraca cu mantie delicioasa de migdale. Si pentru ca in aceasta perioada fructe mai potrivite ca prunele nu se gaseau, am comis-o pe aceasta.

Deci:
400 g faina
400 g smantana
4 oua
300 g zahar pudra
700 g prune
1 plic praf de copt
1 plic zahar vanilat
1 varf de lingurita sare

Pentru blatul crocant:
150 g faina
100 g zahar tos
100 g unt
fulgi de migdale


Prunele



 


le-am taiat pe din doua si le-am pus deoparte


Am cantarit zaharul vanilat


apoi peste el am pus cele 400 g de smantana, am mixat totul bine, apoi am adaugat zaharul vanilat, sarea si apoi
cele 4 oua
 

a urmat apoi faina amestecata cu praful de copt



compozitia astfel obtinuta am turnat-o intr-o tava


am dat prunele un pic prin faina apoi le-am asezat in aluatul din tava


am mai presarat putin zahar deasupra si am pus la cuptor


intre timp am pregatit blatul crocant

untul, faina, zaharul tos si o parte din fulgii de migdale i-am pus laolalta



am amestecat repede totul cu mainile pana am obtinut niste firmituri din aluat


am scos tava din cuptor



apoi am presarat peste prajitura firmiturile de aluat


peste aluat am mai aruncat o mana de fulgi de migdale, am dat totul la cuptor si...am obtinut asta



stiu ca pare aiurea faptul ca mai intai am pus tava la cuptor, apoi am scos-o si am asezat a doua parte de aluat, dar m-am gandit ca daca pun aluatul pentru blat crocant direct peste fructe, acestea isi vor lasa zeama si nu voi mai obtine ceea ce doream

eu una zic ca am facut bine caci mi-a placut cum arata




iar la gust... a fost superba!


cu blat usor moale, umed si fructe usor zemoase


iar deasupra blat crocant si cu gust sublim de migdale


si bineinteles ca dupa prima bucatica, se mai cere una


si uite asa va veti trezi in curand ca ai casei vor face coada in fata tavii sa-si mai ia o portie


din punctul meu de vedere prunele se potrivesc perfect cu acest tip de prajitura, dar va las pe voi sa judecati treaba aceasta


Enjoy!

Etichete: