Faceți căutări pe acest blog

duminică, 17 octombrie 2010

Prajitura desteapta



Ei, da, stiu, e netul plin de prajitura din asta, dar am zis, why not? hai sa o incerc si eu! Si pe bune ca nu-mi pare rau! Eu as numi-o mai degraba Prajitura harnica.Toata lucratura la ea nu dureaza mai mult de 20 de minute (mai dureaza coptul ei vreo 45 de minute, dar nu muncesti, ci doar o pazesti, nici macar nu te obosesti sa deschizi usa cuptorului), are ingrediente de baza ale unei prajituri, nu trebuie sa alergi dupa ele pe nu stiu unde ca sa le gasesti si nici nu e rocket science ca sa o faci. Desteapta e pentru ca noi o turnam fara mila intr-o tava, iar ea, draguta de ea, face o magie si ne scuteste de munca si migala reusind sa-si construiasca singura un blat micut, fin si delicat, o crema supercremoasa care nu curge, nu se imprastie, nu se taie, nu se arde, si din nou un blat un piiiicut mai groscior decat cel de la baza, si mai pufos si mai fin si mai delicat decat precedentul. Gustul? O bunatate! Da, are un gust aparte de budinca, sau de crema delicioasa cu aroma de copilarie. Ei, dar ce te faci cu rabdarea? Caci iti trebuie maaaare rabdare, vreo 3 ore asa, ca sa nu fiu rea si sa zic 24 de ore, pana o tai si o servesti! Da, dar si dupa ce ai trecut de orele astea critice, fugi cat de repede poti de langa usa frigiderului, caci sigur ai casei dau buzna mai ceva ca turcii la pradat! Nu ma crezi??? Biiineee, incearca tu treaba asta si apoi ai sa-mi dai dreptate!
Nu ma intreba de unde am reteta, caci ar fi nedrept din partea mea sa indic numai o persoana si sincera sa fiu nu stiu cine de la cine a luat-o. Oricum, multumesc celui/celei care a inventat-o caci maaare minune a facut!

Iti trebuiesc urmatoarele ingrediente:

8 oua proaspete
300 g zahar
250 g unt
225 g faina
1 litru lapte caldut
2 pliculete zahar vanilat

Untul se topeste 

 la microunde sau la foc mic si il lasi la racit

separi albusurile de galbenusuri


intr-un castron mai mare, pui galbenusurile si peste ele pui zaharul si zaharul vanilat


amesteci bine bine pana se incorporeaza toate si isi dubleaza volumul


torni untul topit si racit


amesteci din nou bine de tot pana obtii urmatoarea compozitie


adaugi faina cernuta


si obtii o pasta de genul acesta


apoi torni incet si cu grija laptele caldut amestecand incontinuu


pana obtii o compozitie mai subtire decat cea pentru clatite


albusurile le bati cu un praf de sare


si le incorporezi usor in aluatul de mai sus


obtii o compozitie cam ca o smantana, nu te speria caci asa trebuie sa si fie, o torni in tava unsa cu unt si tapetata cu faina exact asa cum este


o dai la cuptorul incins cam 45-50 de minute, unii zic chiar ca si o ora, cuptorul meu coace foarte repede. Foarte important este ca in timpul coptului sa NU deschizi deloc usa cuptorului! Abia dupa cele 45 de minute poti deschide. Daca pe deasupra arata ca un pandispan si se tine de marginile tavii, atunci e gata, daca nu, o mai lasi un pic la copt. Imediat ce o scoti din cuptor, ea se va lasa un pic, asa si trebuie.


Eiii...si aici incepe partea cea mai urata...asteptatul! Minim 3 ore la rece, dupa cum ziceam. Dar si apoi...maaare fericire! Partea cu taiatul!


Si apoi si mai maaaaare fericire, servitul!



acum ma crezi ca e minunata prajitura, da?


harnica si desteapta, prajitura, evident!


si acum...fugi repede de acolo caci ai casei o sa dea buzna in frigider! :)





oooo ce de straturi a facut prajiturica!


Distractie placuta! :)

18 comentarii:

  1. uite eu am incercat-o,pe vremea cand inca nu aveam blog..si sincer nu mi-a placut la nebunie..ori oi fi gresit eu...dar m-a lasat rece,sa spun asa! oricum arata tare bine si de fiecare data cand o vad postata,parca as mai incerca-o...dar cine stie poate intr-o zi..ma mai risc inca o data,eveatual jumatate de portie!::))

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa si buna prajiturica asta! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, ai dreptate e plin netul de prajituri inteligente, dar a ta arata irezistibil.E de mult ca nu o fac.

    RăspundețiȘtergere
  4. HI aNDREA UITE CA AM VENIT SA TE VIZITEZ :)
    BINEINTELES CA SI TU AI UN BLOG MINUAT ...!!!!SI TOTTUL ARAT SUPER!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut si eu prajiturica asta :) Intr-adevar se face foarte usor si rezultatul e spectaculos, chiar daca nu pot sa spun ca ne-a placut foarte tare :)
    Pozele tale insa sunt bestiale! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Just me, am auzit de multa lume ca nu este fan aceasta prajitura, nu cred ca ai gresit cu nimic la ea, doar ca poate nu este pe placul vostru. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Da Miha, mi se pare tare dragut modul cum se facea ea singura :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Lilly, nici eu nu fac prajiturica foarte des, dar din cand in cand e ok.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Anca, multumesc de vizita! Te mai astept pe la mine oricand!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc, Cristina! Alor mei le place tare mult prajitura asta, n-am auzit pe vreunul dintre ai casei sa zica ca nu ii place.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ai un blog foarte bine editat si coerent ! Iar pozele sunt minunate! Great job! U rock !

    RăspundețiȘtergere
  12. Ana Maria, multumesc de vizita si de complimente...ma faci sa rosesc...Inainte sa incep blogul nici nu stiam cum se face o poza :D, iar acum bineinteles ca visez la un aparat foto mai performant...

    RăspundețiȘtergere
  13. O minunatie! Am incercat'o si eu, as manca non stop din ea.. Intr'adevar partea cu asteptatul sa se raceasca e cea mai grea, motiv pentru care eu ii dau tarcoale si cand e calduta :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E buna rau! Calduta nu m-am incumetat sa tai din ea, ca aveam impresia ca se imprastie in farfurie! :))

      Ștergere
  14. Buna Andreea, as vrea sa incerc si eu prajitura asta. Ca sa fiu sigura ca-mi iasa spune-mi te rog la cate grade se coace. Multumesc. Delia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avand in vedere ca are nevoie de 1 ora sa se coaca, eu am lasat-o la 180 de grade Celsius. Daca vezi ca la jumatatea timpului de coacere, deja capata o crusta maronie, atunci poti reduce temperatura la 170 grade. Dar sa nu deschizi usa cuptorului in timpul coacerii! Mult succes!

      Ștergere
  15. Buna Andreea , imi zici te rog la ce temperatura se coace minunatia asta ?(eu am cuptor electric , cu ventilatie)
    MULTUMESC!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avand in vedere ca are nevoie de 1 ora sa se coaca, eu am lasat-o la 180 de grade Celsius. Daca vezi ca la jumatatea timpului de coacere, deja capata o crusta maronie, atunci poti reduce temperatura la 170 grade. Dar sa nu deschizi usa cuptorului in timpul coacerii! Mult succes!

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.