Faceți căutări pe acest blog

duminică, 21 noiembrie 2010

Orez stir fry cu creveti 虾仁炒饭

 Un fel de mancare nici ca se poate mai usor. Si la propriu si la figurat. Usor de preparat si usor pentru silueta. Nu voi mai discuta mult pe aceasta tema, caci nu-si are sensul, veti fi de acord cu mine imediat ce veti vedea despre ce este vorba. Acest orez il mancam foarte des la gradinitele unde predam engleza. Acest orez se servea uneori in locul orezului alb, alaturi de alte mancaruri cu sos. Prin urmare, nu puteam sa ratez aceasta reteta delicioasa, de altfel! Intr-o zi cand ma plimbam prin supermarket la raioanele de peste, am dat peste acesti draguti creveti baby, asa ca m-am gandit ca tare bine le-ar sta la mine in wok! :)

 asa ca iata-le pe toate

 1 bol de orez alb fiert, rece
1/2 cescuta creveti baby
1/2 cescuta mazare
1 ou
1 fir ceapa verde
1catel usturoi
2 lingurite ulei vegetal
2 lingurite sos de soia
1 lingurita otet de orez
sare, piper

mai intai de toate intr-un castronel am batem oul impreuna cu un pic de sare si piper

  
in wok incingem uleiul si turnam oul batut

 imediat incepem sa il amestecam cu spatula pana obtinem mici bucatele de omleta

 omleta obtinuta o strangem intr-o parte a wok-ului si continuam cu gatitul celorlalte ingrediente dupa cum urmeaza:

 adaugam usturoiul, il calim cateva secunde, apoi imediat punem si crevetii, lasam la calit pana capata acea culoare roz-portocalie placuta,


 adaugam si mazarea



acum amestecam totul impreuna cu omleta din marginea wok-ului, potrivim de sare si piper


 adaugam orezul rece


amestecam totul pret de 1 minut pana se incorporeaza toate, adaugam sosul de soia si otetul de orez


iar la sfarsit adaugam ceapa verde taiata in bucati mici


servim in boluri individuale ca fel principal sau alaturi de mancaruri pe baza de sos


 este atat de buuuun....


se poate servi oricand, chiar si dimineata!


neaparat trebuie incercat!


  Enjoy!


23 de comentarii:

  1. Superb, Andreea! Ce pot sa spun? Regret ca nu pot face doar, pentru ca eu totdeauna trebuie sa adaptez aceste retete minunate la dieta mea... Asta m-ar corupe sigur! De ce nu participi cu una din retetele tale grozave la provocarea lunii decembrie, pe blogul lui Alison?

    RăspundețiȘtergere
  2. Mor dupa creveti cu orez.
    Am sa incerc si varianta ta care e
    mai caloric decat ce fac eu de obicei,dar merge perfect intr-o zi friguroasa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ce mancare faina ai facut!!!
    Am facut si eu odata orez cu omleta si asa bun a fost...
    Cu siguranta reteta ta e mult mai buna ca e cu creveti

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, doamna Elena. Cred ca puteti adapta aceasta reteta nevoilor dumneavoastra, este destul de flexibila. Nu stiam de provovarea de pe blogul lui Alison, o sa trec pe acolo sa arunc un ochi:) O seara buna va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Lia draga, aceasta varianta de orez cu creveti in viziunea chinezului, este cea mai light posibila!:) Chinezul nu cred ca ar rezista mai putin caloric de atat :). Cum e varianta ta? Sunt tare curioasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bianca, acest orez cu creveti este tare bun daca iti plac crevetii. Aceeasi varianta am vazut-o adesea in China la cantinele gradinitelor de copii, numai ca era cu sunca, un fel de sunca din aceea de Praga. Deci daca nu gasesti creveti sau nu ai chef de ei, poti face cu cea mai mare incredere orez cu sunca. Este la fel de bun si satios.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna !
    Imi plac in mod deosebit bolurile tale de sticla si bineinteles contrastul dintre verdele viu si albul mat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Andreea, am venit :)...am vazut...mi-a placut :)

    Mai vin ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Andrea.. imi place foarte mult blogul tau cu multa culoare si retetele de incercat , si mie imi place mult mancare chinizesc , si retele mele preferate sunt cu creveti, la mine acasa in maroc mananc creveti de numai..
    iti doresc o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Andrea... imi place foarte mult blogul tau cu multa culoare si retete de incercat, si mie imi place "chinese food", retetele mele preferate suni cu creveti, la mine acasa in maroc mananc creveti de numai..

    iti doresc o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cat, am gasit bolurile astea intr-un magazin, data viitoare o sa mai cumpar caci am nevoie de mai multe. Multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  12. Adriana-Lucia, multumesc de vizita si te mai astept pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nawal, esti o draguta, multumesc. Sa stii ca am sa incerc si eu retetele tale la tajine caci sunt tare interesante. Cu prima ocazie imi cumpar un vas din asta :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Imi place foarte mult orezul asta cu crevetei. Felicitari pentru prezentare. Arata delicios!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc, La Chef..:)pozele tale sunt mult mai frumoase si mai apetisante, iar retetele tale sunt inedite, un adevarat tezaur ce ai tu acolo. Bravo tie!

    RăspundețiȘtergere
  16. super reteta, eu am mai adaugat si un sos chinezesc special pentru Orez cu creveti, Asian Home Gourmet Cantonese Stir Fried Rice, si in ultima saptamana am papat in fiecare zi... toate colegele de la munca mi-au cerut reteta!

    RăspundețiȘtergere
  17. Raluca, ma bucur ca ti-a placut. Daca te saturi de varianta cu creveti, poti sa inlocuiesti crevetii cu sunculita slaba, dar sa nu fie afumata. Sunca de Praga se preteaza bine la acest tip de orez.

    RăspundețiȘtergere
  18. Ce bine arata, salvez reteta :) Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  19. mi s-a facut o poftaaa analizand aceasta reteta...Cu siguranta o voi face si eu!!!Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Foarte interesanta si apetisanta este aceasta reteta doar ca am niste nelamuriri si anume crevetii se fierb inainte? Mazarea si ea se fierbe inainte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crevetii mei baby au fost deja prefierti. Daca folosesti creveti proaspeti, poti sa-i calesti cateva minute dupa ce ai prajit oul. Mazarea este din cea inghetata, nu e nevoie sa o fierbi inainte. Doar trebuie sa o dezgheti la temperatura camerei, dupa care sa o adaugi la restul de ingrediente. Mult succes!

      Ștergere
  21. Noi suntem in Praga si aici sunt foarte multe restaurante cu specific chinezesc,. Am incercat dar nu mi-a placut intotdeauna asa plus ca avand doi copii nu imi este usor sa merg sa mananc in oras. Am incercat sa gatesc acasa..a iesit binisor:) pentru ca nu aveam toate ingredientele..Sotul a fost foarte incantat, Nu a fost la fel de gustos pentru ca nu am folosit monoglutamatul de sodiu, zic eu. Sunt sigura ca daca respect retele tale o sa fie foarte gustoasa..Vroiam sa te intreb daca exista sos de soia care sa nu contina monoglutamat si daca se poate sa ne dai mai multe retete de mancare chinezeasca pentru copii.. noi avem doi copii si nu pot sa gatesc numai pentru noi adultii .Iti multumesc mult pentru ca iti faci timp sa scrii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Iti multumesc ca ai trecut pe aici pe la mine! :) Usa blogului meu iti este oricand deschisa! :). In Prga am mancat si eu mancare chinezeasca si nu m-a dat pe spate, dar probabil nu m-am oprit eu la restaurantul la care trebuia :)). In general nu exista sos de soia cu glutamat de sodiu in el, in cel mai rau caz are prea mult sodiu de la sare! Cauta un sos de soia marca chinezeasca, nu din cel europenizat, acela este cel mai bun. Ma bucur mult ca te feresti de monoglutamat, mai ales ca ai langa tine si cei doi copii. Pentru ei poti gati in general orez prajit, taitei cu legume (cei fara ardei iute, caci presupun ca nu mananca picant), mancarurile pe baza de carne de vita (am vreo 2 retete). De asemenea, poti sa faci painica cu ceapa verde si turtitele cu ceapa verde, eu zic ca o sa le placa mult! Daca mai ai intrebari, ma gasesti aici. Cu drag! Andreea

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.