Fursecuri de catifea


Le-am numit asa pentru ca sunt fine, delicate, fragede si rezista mult timp. Sunt de fapt o versiune imbunatatita a prajiturelelor numite "Caise" care aveau mare succes acum vreo 20 de ani (n-am facut niciodata acele "caise" doar am vazut cum se fac).
Am folosit:
250g faina
1 ou
70 g unt
130 g zahar
70 ml. lapte
1 lingurita amoniac
2 pliculete vanilie
1 varf lingurita sare

intr-un castron am amestecat ingredientele uscate, adica faina, amoniacul si sarea, iar intr-un alt castron
am mixat bine de tot untul cu zaharul si un pliculet de zahar vanilat



am adaugat si oul


am continuat sa mixez, apoi am adaugat laptele


apoi a urmat faina amestecata cu amoniacul si sarea


am obtinut un aluat destul de moale care mi-a dat un pic emotii, caci mi s-a parut prea moale, asa ca am decis sa-l pun la frigider sa vad apoi cum se prezinta, gandindu-ma ca o sa mai adaug faina daca este nevoie (de fapt, imi era teama sa nu iasa fursecurile prea tari)
am lasat aluatul la frigider vreo 2 ore, a rezultat un aluat usor lipicios, dar la modelat m-am ajutat un pic de faina

 

din aluatul asta am format bilute cam de marimea unei nuci si le-am pus in tava de copt cu ceva distanta intre ele
le-am lasat la copt 20 de minute, avand grija sa nu prinda culoare bruna pe margini sau pe suprafata lor



 

dupa ce s-au racit complet, le-am trecut usor prin solutia asta rosie :) adica sirop Grenadine, il aveam prin casa si nu stiam ce sa fac cu el, in plus nici nu vroiam sa le trec prin colorant alimentar, chit ca licoarea asta are colorant mai mult decat imi inchipui eu :)

in cateva secunde s-au colorat



apoi le-am trecut imediat prin amestecul de zahar si zahar vanilat (un pliculet de zahar si 6 linguri de zahar simplu)



si cam asa au aratat la final




micute


pufoase


delicioase!


data viitoare am sa le mai fac

dar ma gandesc prin ce solutie sa le mai trec, sa le mai dau si alta culoare :)

a, si inca ceva! nu s-au inmuiat si zaharul de pe ele a rezistat bine :)
Spor la mancat! :)

Etichete: