Tort cu piersici





Postez astazi ultima mea reteta pe anul acesta. Anul trecut pe vreme aceasta nici nu imi inchipuiam ca o sa am blog si mai ales ca o sa va am pe voi toti cititori. Va multumesc! Am ales sa postez tortuletul pe care l-am savurat de Craciun alaturi de nasii nostri. A fost gustos, racoros si tare usor. Blatul este cel dupa reteta Laurei, este cel mai bun si mai pufos blat pe care l-am facut vreodata! Iti multumesc din suflet Laura! Crema nu a fost foarte dulce, ci numai buna. S-a potrivit de minune cu o sampanie de piersici.

Am folosit asa:
pentru blat:
6 oua
180 g zahar
180 g faina
2 linguri cacao
1 varf cutit sare


Am mixat ouale cu zaharul si cu sarea timp de 20 de minute, pana cand si-au triplat volumul.



apoi cu ajutorul telului am incorporat faina amestecata cu cacaoa



am pus intr-o forma de tort cu diametrul de 24 cm tapetatata cu unt si faina


am dat forma la cuptorul incins la 170 grade C pentru 25 de minute. A iesit o minunatie de blat! Multumesc inca o data Laura!





apoi am taiat blatul in 3 si am trecut la prepararea cremei


pentru crema am folosit
1 cutie compot de piersici
800 ml iaurt cu piersici
3 linguri de zahar (optional)
eu n-am mai pus zahar caci mi sa parut destul de dulce iaurtul de piersici
300 ml frisca lichida
1 plic gelatina fina
1 plic  zahar vanilat

pentru insiropat tortul
sucul rezultat din compotul de caise
3 linguri de rom
1 plic zahar vanilat

piersicile le-am scurs bine de tot, le-am taiat in bucati mai mici, am pastrat 2 jumatati de piersica pentru ornat


am mixat bine iaurtul de piersici si l-am amestecat cu gelatina hidratata apoi topita pe baie de aburi


am mixat frisca pana s-a intarit bine de tot, apoi am adaugat-o peste iaurt


peste acest amestec am pus si bucatelele de piersici si am amestecat usor

 

 blaturile le-am insiropat cu siropul facut din sucul de compot, rom si zaharul vanilat



peste prima felie de blat insiropata am pus o parte din crema, a urmat cealalta foaie de blat, apoi iar crema si in final ultima foaie de blat si crema din nou

a rezultat asta:


am dat tortuletul la frigider pentru 2 ore, apoi l-am ornat dupa cum m-am priceput eu mai bine, stiti ca eu am o problema cu ornatul :)


pentru ornat am folosit:
200 ml frisca
2 piersici taiate felii
sucul de la o portocala+ 3 linguri suc de compot de piersici
1 lingurita de gelatina
fructe physallis


 cam asa l-am ornat :)


mai mult de atat nu am putut :)




sectiunea a aratat asa :)


 iar feliuta asa :) 



 gustul a fost tare placut

data viitoare sigur am sa-l mai fac

 deja ma gandesc ce fructe sa mai folosesc :)

Enjoy! :)

Sa ne vedem la anul sanatosi, voiosi si cu multa bucurie in suflet!

Etichete: