Tort egiptean

Iata ca a trecut si anul 2010, cu bune si cu mai putin bune, cu surprize placute si mai putin placute. Pentru noaptea ce avea sa vesteasca anul 2011 am pregatit un tortulet pe care nu l-am facut niciodata, insa m-a frapat culoarea si textura lui. Reteta am vazut-o pe multe bloguri, eu am luat reteta de aici , dar am modificat-o un pic (nu obisnuiesc sa pun mai mult de 7 oua intr-o prajitura, am si eu un fix :D ).

Treaba a stat in felul urmator :) :

am facut 3 blaturi separate
pentru toate blaturile am folosit: 
6 albusuri
6 linguri de zahar
1 si 1/2 linguri faina
120 g alune de padure macinate

adica pentru fiecare blat am folosit:
2 albusuri
2 linguri de zahar
1/2 lingura faina
40 g alune de padure macinate

eu am avut 2 forme de blat la fel (adica au avut diametrul de 24 de cm) si am facut dintr-odata compozitie pentru 2 blaturi si le-am copt pe amandoua odata, apoi pe al treilea

in primul rand am macinat alunele usor prajite, le-am amestecat cu faina si am pus deoparte, am incalzit cuptorul la 170 C


intr-un bol am batut albusurile spuma impreuna cu zaharul



peste care am pus amestecul de alune si faina


compozitia rezultata am intins-o pe fundul a 2 forme de tort cu inel detasabil :)


formele le-am dat la cuptorul incins pentru 25 de minute


dupa ce am terminat cu cele 3 blaturi, am purces la pregatirea primei creme adica:

6 galbenusuri
6 linguri zahar
2 pliculete zahar vanilat
sau 1 baton vanilie
2 linguri amidon
340 ml lapte
170 g unt 

intr-o craticioara am amestecat galbenusurile cu zaharul, vanilia (in cazul meu, baton de vanilie), laptele si amidonul si le-am pus pe foc sa fiarba. 
cand compozitia s-a ingrosat ca pentru budinca am stins focul si am lasat-o sa se raceasca. Dupa ce s-a racit complet, am incorporat untul.


pentru crema de praline am folosit:

200 g zahar
200 g frisca lichida
140 g alune de padure


intr-o tigaie mai mica am caramelizat zaharul



caramelul obtinut l-am turnat pe o foaie de copt si l-am lasat la racit


intre timp am prajit usor si restul de alune de padure, apoi le-am tocat mare


am dezlipit caramelul de pe foaia de copt si l-am spart in bucati



apoi cu sucitorul l-am facut tzandari :)


l-am amestecat cu alunele tocate mari


si le-am combinat cu frisca batuta



blaturile coapte au aratat asa


montatul a fost in felul urmator:

prima foaie de blat, un sfert din crema de oua



imediat peste crema de oua a urmat crema de caramel si alune, apoi iar foaia de blat, iar cele 2 tipuri de creme, blat, creme, la final trebuie sa avem crema de praline



la final tortuletul a aratat cam asa



foarte mult nu l-am ornat, am topit 2 linguri de zahar si din caramel am "tras" niste fire, iar din crema de galbenusuri ramasa am spritat pe niste rozete la baza tortului


l-am dat la rece pana l-am servit, intre timp firele de caramel s-au mai topit la frigider, am facut apoi altele :)


 cred ca s-ar putea orna si cu altceva, eu alte idei n-am avut


dar daca totusi optati pentru caramel, va sfatuiesc sa puneti "moatzele" de caramel numai inainte de servire :)



iata si feliutza


blat crocant


crema delicioasa si pufoasa

praline delicioase cu alune de padure

si apoi iar blat crocant...


o simfonie de gusturi!

Va doresc un 2011 minunat!


Etichete: