Faceți căutări pe acest blog

duminică, 16 ianuarie 2011

Vinete chinezesti in sos picant 酸辣茄子




Reteta de fatza este simpla si gustoasa, si la o prima vedere nu are nimic special in ea. Dar eu va spun ca are si va spun ca o sa va placa vinetele gatite in acest fel. Stim cu totii ca vinetele gatite sunt destul de uleioase si ca la prajit inghit destul de mult ulei. Vom vedea aici cum sa facem sa fie mai putin uleioase.



Ne trebuiesc urmatoarele:

1 vanata mai mare
2 catei de usturoi
100 ml ulei
1 lingurita ulei de susan
2 lingurite sos soia
1 lingurita otet de vin
1 lingurita alcool de gatit (vin de orez)
3 lingurite ulei de ardei iute
(daca nu aveti, puneti 3 ardei iuti uscati)
1/2 lingurita sare
2 lingurite zahar
1 lingurita amidon


intr-un castronel amestecam sosul de soia, otetul de vin, alcoolul de gatit, uleiul de ardei iute sarea si zaharul


curatam vanata de coaja si o taiem in bucati, in wok incingem uleiul si punem bucatile la calit


bineinteles ca vinetele  vor inghiti imediat uleiul, NU mai adaugam mai mult ulei. Le calim bine pe toate partile, chiar daca avem tendinta sa credem ca se vor arde. Dupa ce se calesc, punem o jumatate de cescuta de apa. Uleiul din vinete se va lasa imediat in apa. Scurgem bine vinetele si le punem pe servetele de bucatarie sa absoarba restul de ulei. 


Tocam usturoiul marunt si il punem la calit impreuna cu lingurita de ulei de susan


dupa cateva secunde adaugam si vinetele scurse


mai calim cateva secunde si apoi adaugam amestecul de sosuri preparat inainte


dizolvam amidonul in 3 linguri de apa si adaugam peste vinete


mai lasam cateva secunde pana se formeaza un sos consistent si este gata.


sunt foarte bune


 si gustoase

.
usor picante, foarte bune servite alaturi de un bol de orez.

Sper sa va placa.

19 comentarii:

  1. Ce pofta imi e de niste vinete! Nu am incercat niciodata varianta cu sos de soia.
    Foarte bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu alta varianta in afara de aceasta n-am incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Se vede ca-i delicioasa, iar pt un fan vanata cum ma stiu musai s-a incerc.

    RăspundețiȘtergere
  4. O, ce reteta speciala pentru un inceput de saptamana! Sunt curioasa in privinta gustului, asa ca o sa testez cu siguranta, pentru ca de cand cu dieta aceasta am inceput sa redescopar aceasta leguma. Mai am in stand-by si o reteta cu vinete din alea micute "japoneze", dar trebuie sa ajung in "Draginul Rosu" pentru a le achizitiona. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine ca mi-ai adus aminte de ele.Sunt minunate si creeaza dependenta.

    RăspundețiȘtergere
  6. am sa le incerc sa stii. multumim de reteta.

    RăspundețiȘtergere
  7. trebuie sa fie grozave! vinetele se preteaza la asa multe feluri de a fi gatite, abia astept sa le am din nou in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere
  8. In mod sigur nu sunt astea vinetele de care ziceam ... In sosul alora, am detectat bucati de soia, sosul era negru, si ardei iute din ala foarte mic. Otet n-avea : daca am mancat eu, sigur n-avea otet.
    Gustul era dulce, usor picant

    RăspundețiȘtergere
  9. buna!
    imi pare bine ca am gasit blogul tau,sunt fan mancare chinezeasca:)
    pe cand retete cu carne de vita?

    RăspundețiȘtergere
  10. Cat de curand postez o reteta cu vita si ardei!

    RăspundețiȘtergere
  11. Vinetele folosite nu sunt chiar "chinezesti", dar ma bucur ca am descoperit cum sa le prepar pe cele autohtone, altfel decat vesnica salata sau musaca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista mai multe soiuri de vinete folosite in bucataria chinezeasca, printre care si acest soi. In bucatariile chinezesti in care priveam eu cum se gateau mancarurile, bucatarii foloseau acest tip de vinete. Una peste alta, mie mi-au placut mult gatite in acest fel.

      Ștergere
  12. Mancarea mea preferata...Mai aveam putin si 变成茄子. Andreea, iti multumesc ca existi! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Oana, esti dulce rau! Daaa, treaba cu vinetele e serioasa! :)). Pup!

      Ștergere
  13. Buna Andreea,
    descopar ca ai niste retete grozave
    am sa incerc chiar astazi vinetele si iti voi scrie cum le-am reusit
    Bafta multa in continuare si la cat mai multe retete

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna Anonim! Iti multumesc mult pentru comentariu! :) Sper sa-ti placa vinetele gatite in acest fel. Mie una imi plac tare mult! Ne vedem in curand si cu alte retete chinezesti! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Am ,,executat reteta,, cu unele mici modificari. adica am folosit un sigur ardei iute, cred ca jumatate ajungea.Am pus ceapa verde taiata marunt la urma, in reteta nu era dar era in poza. Am presat vinetele in servetele de mai multe ori sa scurg uleiul. Au fost delicioase. Cred ca am sa le folosesc in combinatie cu alte retete sa suplinesc astfel carnea. adica vinetele astfel preparate vor fi pe post de carne adaugate la sfarsit. Ce zici? Multumim pt reteta.
    Acelasi Adrian.
    P.S. nu am uitat promisiunea dar nu am avut timp.O seara buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, reteta aceasta este numai buna pentru cei care tin post! Si eu am facut-o de multe ori. Pe blog la mine gasesti destul de multe retete bazate pe legume vegetale, deci aveti de unde alege. Ma bucur mult ca v-au placut vinetele. Sa inteleg ca nu mancati asa picant? :). Puteti incerca si taiteii sau supele cu taitei. Iar ca snack puteti incerca si turtitele chinezesti cu ceapa verde. Sunt o bunatate! :). Daca nu va place toufu, eu zic sa va mai ganditi, pentru ca in retetele astea sigur o sa va placa! :). Spor in toate!

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.