Faceți căutări pe acest blog

duminică, 13 martie 2011

Melting moments


Sunt cele mai bune, cele mai fine si cele mai delicate fursecuri gustate de mine pana acum! Le-am facut din pura curiozitate si nu-mi pare rau. Au un gust spectaculos, iar textura lor este la fel de spectaculoasa: se topesc in gura! De unde si denumirea "melting moments"...Pe langa acest lucru, aceste fursecuri nu necesita decat 4 ingrediente de baza +vanilie. Si gata!

Ingrediente:
113 g unt
100 g faina
30 g amidon
30 g zahar pudra
esenta de vanilie

Foarte importante la aceste fursecuri sunt ingredientele, mai bine zis untul si esenta de vanilie. Untul trebuie sa fie proaspat si de cea mai buna calitate, cu continut mare de grasime, 80-82%, iar esenta de vanilie sa fie din cea mai buna, caci ea va da gustul fin si delicat al prajiturelelor.

Intr-un castron cernem faina si amidonul 


intr-un alt castron mixam cu mixerul untul la temperatura camerei pana obtinem o crema spumoasa





adaugam zaharul pudra


mixam din nou, dupa care adaugam si esenta de vanilie



urmeaza faina amestecata cu amidonul 


mixam bine, obtinem o compozitie nelegata si usor sfaramicioasa, pe care o dam la frigider pentru o ora


dupa o ora compozitia se va intari considerabil, probabil ca vi se va parea mult prea tare, dar asa trebuie sa fie.


luam cu lingurita bucati din compozitie si modelam intre palme bilute de marimea unei nuci mici (desi compozitia este tare, in contact cu caldura mainilor, bilutele se vor modela foarte bine)


din aceasta compozitie vom obtine fix o tava de fursecuri



dam la cuptorul incins la 170 C pentru 10-12 m inute pana incep marginile sa capete o culoare usor maronie



le scoatem din cuptor si le mai lasam in tava sa se raceasca pentru 5 minute, caci sunt foaaarte fragede. Dupa care le transferam pe un gratar de sarma si le pudram cu zahar



le lasam sa se raceasca complet


si...le putem savura...


alaturi de o ceasca de ceai


sau de cafea..



adevarat va spun si nu va mint ca...se topesc in gura!


mmm...



Enjoy!

21 de comentarii:

  1. Adorabile fursecurile! Voi face si eu sa-mi delectez doamnele la ceai (cele care nu tin post, evident!). Eu astept cu nerabdare si fursecurile acelea galbenoauriu pe care le-ai postat pe Facebook doar in imagini, pentru ca mi-au ramas ochii la ele. Dar nu numai la ele! O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ooo, ce reteta, am facut-o si eu (una f asemanatoare, cu aceeasi denumire), ies intr-adevar niste fursecuri uimitor de fragede! Bine ca mi-ai amintit, poate fac de Paste, dupa reteta ta.

    RăspundețiȘtergere
  3. par delicioase si nici nu's asa greu de facut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbe pozele! Le pun obligatoriu semn de carte. Revin cu impresiile!
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  5. chiaarrrrrrr....mmmmmmmmmm...as dori si eu macar una!....dak e post as putea schimba cu margarina untul?

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc doamna Elena! Voi posta si fursecurile cu malai si susan, insa nu prea mi-au placut pozele pe care le-am facut in timpul prepararii si inca ma gandesc pe care sa le aleg si sa le postez.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nati, reteta este intr-adevar foarte usoara si accesibila. Si fursecutele sunt asa de gustoaseeee....

    RăspundețiȘtergere
  8. Craita, sunt tare bune! Adevarat ca se topesc in gura!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mariette, sunt tare delicate aceste mici prajiturele! Greu nu se fac deloc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Andreea! Tocmai am salivat uitandu-ma la pozele tale cu tarta si mere caramelizate! Mmmm...ce buna trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cris, draga mea, sincera sa fiu nu am facut niciodata aceste fursecuri cu margarina, iar reteta specifica unt de foarte buna calitate. De curiozitate am sa incerc sa le fac si cu margarina sa vad cum ies.

    RăspundețiȘtergere
  12. Andreea,

    Cu unt sunt foarte fine.
    Mama le facea pe vremuri cu untura.
    Sunt asa de fragede ca nici nu stii ca le-ai mancat.:)

    RăspundețiȘtergere
  13. grozave fursecurile tale !le-am notat desi denumirea lor mi-a adus in minte centralele japoneze si probleme lor !un premiu te asteapta mai pe seara pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  14. ce dragute sunt, pot sa iau si eu una? :) am vazut ca se pregateste ceva cu malai si susan, abia astept sa vad reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Vreau si eu un biscuitel...:((( Ce frumosi sunt !! Pupici scumpa !

    RăspundețiȘtergere
  16. Lia, am eu un fix cu untura...adica nu o suport! :) Stiu ca prajiturile ies super pufoase si fragede daca se foloseste untura, dar ideea in sine ma termina psihic! :) asa ca fac prajituri care pomenesc numai de unt! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Pansy, multumesc pentru premiu! Si eu ma gandesc destul de des la japonezi...ce tragedie!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela, sigur ca poti sa te servesti! In curand am sa postez si fursecurile cu malai si susan. Sper sa-ti placa.

    RăspundețiȘtergere
  19. Anna dear, stii doar ca sunt nebuna cu biscuiteii :))

    RăspundețiȘtergere
  20. Arata ispititor! reteta este asemanatoare renumitilor Shortbread! cred ca sunt foarte fragede!

    RăspundețiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.