Tortul meu Snickers



Inca o primavara...inca un an...Primavara este anotimpul sufletului meu! M-am nascut primavara in ziua de Buna Vestire. Mama spune mereu ca oamenii nascuti de Buna Vestire sunt norocosi. Eu una zic ca sunt norocoasa pentru ca ii am pe toti cei dragi alaturi de mine: am 2 parinti minunati, bunici cu suflet bun, o sora super, nasi grijulii, prieteni dragi, un sot tandru si iubitor care mi-ar darui si luna de pe cer daca i-as cere-o. Pentru ei si pentru voi toti care cititi aceste randuri am pregatit un tortulet Snickers mai simplu, dar mai delicat, zic eu. Este un tort cu blat de negresa insiropat cu lichior de ciocolata si alune, crema de frisca si bucati de Snickers. Sper sa va placa!

Pentru blat:
200 g faina
250 ml lapte
1 pachet margarina
4 oua
250 g zahar
70 g cacao
100 g alune crude nesarate
150 g ciocolata cu lapte
1 plic praf de copt
 1 plic zahar vanilat
1 lingurita esenta de rom

pentru crema:
1 plic praf de budinca cu gust de frisca
500 ml lapte
4 linguri zahar
200 ml frisca lichida
1 plic gelatina granule
1 plic zahar vanilat
4 batoane Snickers mari (a cate 75 g)

pentru decor:
frisca
2 batoane mari Snickers 

Intr-o craticioara punem laptele, zaharul, margarina si cacaoa. 



Asezam craticioara pe foc si o lasam pana se incorporeaza toate.


adaugam  bucatile de ciocolata, plicul de zahar vanilat si esenta de rom, amestecam bine si luam craticioara de pe foc. Lasam sa se raceasca complet.


dam alunele la cuptorul incins pana se rumenesc usor dupa care le lasam sa se raceasca complet. Le macinam in blender pana obtinem bucatele de marimea bobului de orez.


In compozitia de lapte si cacao adaugam pe rand ouale, dupa care faina amestecata cu praful de copt. La sfarsit incorporam si alunele macinate. Turnam compozitia obtinuta intr-o forma de tort cu diametrul de 24 cm si dam la cuptorul incins pentru 30 de minute sau pana trece testul scobitorii. Blatul obtinut il lasam sa se raceasca complet


eu am vrut un blat nu foarte inalt din care sa obtin doar 2 felii, asa ca nu am pus toata compozitia, un sfert din ea am transformat-o in briose :)
Pentru crema punem praful de budinca intr-un castron impreuna cu 100 ml lapte, restul de lapte il punem la fiert intr-o craticioara impreuna cu cele 4 linguri de zahar


amestecam bine si turnam peste restul de lapte din craticioara, lasam pe foc pana se ingroasa si se formeaza budinca, dam craticioara deoparte, adaugam zaharul vanilat


hidratam gelatina in 3 linguri de apa dupa care o adaugam la budinca, lasam sa se raceasca complet

batem frisca si o amestecam cu budinca rece


taiem bucati mici cele 4 batoane de Snickers (pentru ca bucatile sa ramana intregi atunci cand le taiem, e bine sa dam batoanele la frigider pentru 10 minute)


le adaugam peste crema de frisca


taiem blatul (eu am obtinut 2 felii pentru ca am folosit mai putina compozitie)


il insiropam cu lichior de ciocolata si alune (puteti opta pentru alt tip de lichior sau puteti face alt sirop fara alcool). Daca folositi lichior, puneti cat va lasa inima! :)

punem jumatate de crema peste primul blat, adaugam si cel de-al doilea blat, il insiropam si pe el, dupa care punem restul de crema, dam totul la frigider pentru cateva ore.


Decoratul e dupa priceperea fiecaruia, la mine a fost un decor simplu si cam dezordonat: pe margini frisca, 


pe deasupra rozete mari  de frisca


pe margini alte bucati de Snickers


cam asa s-a prezentat tortuletul meu


a iesit un pic cam ciufulit, dar mai mult timp nu am avut sa-l ornez :)


feliuta s-a prezentat asa:


a fost cat de poate de gustoasa


si delicioasa


din tot sufletul pentru voi 

o feliuta sa va incante papilele gustative


sa fiti iubiti si fericiti

voiosi si sanatosi

La multi ani si voua!



Enjoy!

Etichete: