Prajitura jamaicana


De ce jamaicana? Poate vine soarele mai repede! :) Este o prajiturica indrazneata cu gust pregnant de cocos si usoare arome de ananas. Aveam prin frigider un lapte de cocos si nu stiam ce sa mai fac cu el si o cutie de ananas careia nu-i mai statea bine pe raft in camara :), asa ca am incropit aceste dulce. Pe cat de buna, pe atat de usor de facut. Cu o textura usor faramicioasa, dar placuta, aceasta prajiturica se poate face in fel si chip daca va plac deopotriva si ananasul si nuca de cocos. Adica, o putem transforma in chec, muffins, in blat de tort sau o putem consuma ca atare. Si daca nu va place o prajiturica mai uscata, atunci puteti sa o insiropati la sfarsit. Dar mai intai sa vorbim despre ingrediente:

4 oua
300 g faina
3 linguri amidon 
100 g unt topit
80 g fulgi cocos
250 ml lapte cocos
1 cutie ananas bucati
1 lingurita cu varf praf de copt
200 g zahar
1 lingurita esenta de rom
1 praf sare

mai intai de toate sa va spun cateva despre unele ingrediente pe care le-am folosit eu:

laptele de cocos il gasesc mereu la Mega Image, are o consistenta tare cremoasa si este foarte parfumat, este acesta:


pentru ca prajiturica mea sa aiba un aspect mai interesant, usor galbui, eu am folosit praf de copt cu sofran, adica acesta:


Buun, acum ca le-am lamurit si pe acestea sa trecem la treaba:
incingem cuptorul la 180 C, pregatim o tava de tort rotunda cu diametrul de 25 cm
scurgem bucatile de ananas dim compot si le taiem bucati mai mici


intr-un castron cernem faina si o amestecam cu amidonul si  praful de copt 


dupa care adaugam fulgii de cocos


intr-un castron mixam ouale intregi cu sarea si zaharul pana isi dubleaza volumul
adaugam apoi untul topit si racit si continuam mixarea, dupa care adaugam si laptele de cocos si romul


incorporam mixul de faina si fulgi de cocos



la final adaugam bucatile de ananas


amestecam totul bine si turnam in tava unsa cu unt


 lasam la copt in jur de 50 de minute sau pana trece testul scobitorii, il lasam la racit pe un gratar


aici se impart lucrurile: 1. daca dorim o prajiturica cu textura mai "uscata", pur si simplu o pudram cu zahar
2. daca dorim prajiturica cu textura mai "umeda" amestecam sucul de compot de ananas cu cateva linguri de lichior de ananas sau rom si o insiropam cu acest lichid.

eu am optat pentru varianta cu zahar pudra



deasupra am pus cativa carlionti de cocos si cateva bucatele de ananas confiat
 
 puteti sa lasati prajiturica asa cum este




la mine feliuta s-a prezentat asa:


a fost perfecta alaturi de o ceasca de cafea


Sper sa va placa!


Enjoy!

Etichete: