Tort Margareta- tort cu ciocolata alba si fistic


L-am numit asa deoarece este un tort facut de Florii special pentru draga mea mamica pe nume Margareta, cea mai minunata floare dintre toate. La multi ani, mama!
Dupa cum am scris si in titlu, este un tort cu ciocolata alba si fistic, simplu si fara prea multe ingrediente. In mod normal pe deasupra as fi pus numai frisca si fistic, insa pentru ca a fost o zi speciala, am adaugat si cateva margarete ca sa fie in ton cu ziua de sarbatoare. Ornat numai cu fistic si frisca ar fi aratat mult mai bine, dar ce mai conteaza cum arata cand mamei i-a placut la gust? :)

Am folosit urmatoarele:
pentru blat:
200 g unt
200 ml lapte
150 g zahar
4 oua
1 plic praf de copt
300 g faina
2 linguri amidon
1 plic zahar vanilat
cateva picaturi de esenta migdale
100 g ciocolata alba

pentru crema:
250 g ciocolata alba
5 linguri frisca lichida
300 g frisca
150 g fistic
1 plic zahar vanilat

pentru sirop:
100 ml apa
50 g zahar
1 plic zahar vanilat
50 ml rom de buna calitate


Pentru blat, am incalzit laptele la foc mic, iar intr-o craticioara am pus zaharul si untul. 


Peste ele am turnat laptele fierbinte si am amestecat totul bine pana s-au dizolvat, dupa care am adaugat si ciocolata alba


compozitia rezultata am lasat-o sa se raceasca complet


dupa ce s-a racit, am adaugat ouale pe rand, amestecand dupa fiecare, apoi esenta de migdale si zaharul vanilat,


dupa care am incorporat faina amestecata cu praful de copt si amidonul


compozitia rezultata am turnat-o intr-o forma de tort cu diametrul de 26 de cm 


Am dat la cuptorul incins la 180 grade pentru 45 de minute, am lasat blatul sa se raceasca 10 minute, dupa care l-am scos pe un gratar sa se raceasca complet


intre timp am pregatit crema

am topit ciocolata alba impreuna cu  frisca lichida si am lasat-o sa se raceasca


am curatat fisticul si l-am tocat bucati mari



am batut frisca bat si am adaugat-o peste ciocolata racita, impreuna cu zaharul vanilat


in aceasta crema am pus bucatile de fistic


am taiat blatul in doua (de fapt in 3 felii, dar capacelul de la blat nu l-am folosit) si l-am insiropat cu un sirop compus din apa, zaharul, zaharul vanilat si romul


peste el am pus crema pregatita, a urmat a doua felie de blat insiropata; tortul astfel format l-am dat la frigider pentru cateva ore


l-am ornat cu spirale de frisca si margarete din napolitana


iar printre spirale am presarat fistic tocat mare





floricelele acelea nu sunt in ton cu restul tortuletului, dar...v-am zis, am facut exceptie, ceea ce nu va sfatuiesc si pe voi!  :) ornati-l cu fistic tocat mare pe margini, o sa arate mult mai bine


l-am dus mamei cu draga inima 


La multi ani si voua, tuturor floricelelor!


sa fiti iubite si fericite!


Enjoy!