Pappardelle porcini







In general nu ma dau in vant dupa paste pentru ca mi se par satioase si uneori fade. Dar de ce sa nu recunosc, in marea majoritate a cazurilor pastele ne scot din incurcatura. Pe langa faptul ca se fac foarte repede, sunt de efect si pot fi preparate in nenumarate feluri. Nici azi nu as fi optat pentru ele daca intr-un supermarket nu as fi gasit ciuperci porcini! Adica ciuperci brune. Le-am vazut de atatea ori in atatea retete, insa niciodata nu le-am gasit la noi in tara in stare proaspata. Si astazi le-am gasit! Asa ca am luat 2 cutii ca sa stiu ca am! :) Si ca prim fel de mancare am ales sa fac pappardelle cu ciuperci si sunculita. Au iesit intr-adevar bune! Nu am folosit toata cutia de paste, am folosit numai jumatate, adica vreo 3 manunchiuri de paste din toata cutia, restul le-am folosit intr-o alta reteta pe care am sa o dezvalui mai tarziu :). Pentru aceasta reteta am folosit:

150 g pappardelle
200 g ciuperci brune-porcini
70 g sunculita 
100 ml smantana pentru gatit
1 ceapa mica rosie
1/2 legatura patrunjel
2 linguri ulei de masline
sare, piper
2 linguri parmezan ras
cateva seminte de pin


Pappardellele au fost astea, marca Barilla caci aceasta marca, este cea mai buna marca de paste, dupa parerea mea. 



le-am fiert conform instructiunilor de pe ambalaj, cam 7 minute in apa cu sare. Le-am scos din apa si le-am trecut printr-un jet de apa



am spalat si curatat ciupercile brune dupa care le-am taiat feliute



sunculita am folosit din aceasta, am gasit-o deja taiata cubulete (Mega Image)



intr-o tigaie am pus cele 2 linguri de ulei de masline, am calit usor de tot ceapa rosie



dupa care am adaugat si sunculita 



dupa 1 minut au urmat si ciupercile taiate feliute




am mai lasat cateva minute pe foc sa se caleasca toate, dupa care am stins cu smantana lichida



am potrivit de sare si piper, dupa care am adaugat  pastele



 la sfarsit de tot am adaugat patrunjelul tocat




am mai lasat 1 minut sa se imbine aromele dupa care am transferat pastele pe o farfurie




am presarat deasupra parmezanul ras

si semintele de pin, mi s-au parut ca dau un iz mai exotic :)

am servit cu pofta o portie

as fi servit-o si pe a doua, dar nu mai puteam :)) raman la ideea ca sunt satioase


 iar semintele de pin, chiar au dat o nota aparte pastelor!


 Enjoy!


Etichete: