Tort de lamaie cu menta


Iata intr-un final si tortuletul pe care l-am pregatit cu ocazia implinirii unui an de blog. Va multumesc mult pentru mesaje si urari, si imi cer iertare pentru ca nu v-am raspuns la mesaje imediat, dar va asigur ca le-am citit pe toate pe nerasuflate si m-a bucurat fiecare cuvant scris de voi. Cam tarziu, ce-i drept vin cu reteta, dar eu zic ca nu strica sa o postez acum,  pentru ca pe niste calduri de acest gen :) aromele de menta si lamaie vor fi la mare cautare! :) Pe scurt, am combinat o prajitura cu o inghetata si a iesit ceva teribil de bun :). Adica o reteta de lemon squares (care avea si blat si crema) cu reteta de inghetata de menta (in care am mai adaugat si ceva ciocolata cu menta)  Iata ce s-a intamplat mai exact:

Pentru blaturi + crema de lamaie am folosit:

230 g unt
150 g zahar
280 g faina
1 praf sare

6 oua
4 lamai (cu tot cu coaja si suc)
300 g zahar
130 g faina
1 plic zahar vanilat

pentru crema:

250 ml lapte
150 g zahar
4 galbenusuri
1 manunchi de frunze de menta
400 g frisca
6 foi de gelatina
esenta de vanilie
1/2 cutie de ciocolata After Eight (optional)

untul la temperatura camerei l-am mixat bine de tot cu zaharul pana am obtinut o crema pufoasa



am adaugat si faina amestecata cu sarea


am obtinut o mingiuta de aluat 


am impartit-o in doua bucati si am intins fiecare bucata intr-o forma de tort cu inel de tasabil de 24 cm Eu am avut 2 forme de tort de aceeasi dimensiune si am pus la copt ambele forme in acelasi timp. Daca nu aveti, atunci faceti cu randul :)

Am dat formele la cuptorul incins (170 grade) pentru 20 minute, intre timp am pregatit crema pentru blaturi. 
Am razuit coaja de la lamai dupa care le-am stors



 intr-un castron am amestecat cele 6 oua, zaharul, coaja rasa de lamaie si sucul rezultat 


am adaugat si faina si am amestecat bine de tot pentru a nu se forma cocoloase


am scos blaturile (care erau acum ca niste biscuiti gigantici ) din cuptor si am turnat peste ele compozitia rezultata


 am dat din nou blaturile la cuptor pentru 30 de minute (am scazut temperatura cuptorului la 140 grade)

am obtinut niste blaturi delicioase cu crema de lamaie, imi venea sa le mananc atunci pe loc! :) Le-am lasat la racit si m-am apucat de crema de menta




intr-un castron am amestecat galbenusurile cu esenta de vanilie, zaharul si laptele, iar compozitia rezultata am transferat-o intr-un castron pe care l-am pus pe baie de abur


am amestecat incontinuu pana am obtinut o compozitie de consistenta unei smantani


 am spalat menta si am uscat-o cu un servet curat, am tocat-o in bucati mari, 



dupa care am adaugat-o imediat compozitiei de galbenusuri. Am lasat crema in jur de 40 de minute sa se infuzeze menta.



dupa 40 de minute crema se racise si capatase o aroma deosebita de menta proaspata. Am strecurat compozitia apasand bine cu lingura pe frunzele de menta. Am adaugat gelatina inmuiata in apa si apoi topita si am adaugat-o compozitiei


am mixat bine de tot frisca, am tocat bucatile de ciocolata After Eight (tinute in prealabil 20 de minute la congelator ca sa se taie mai bine)



am amestecat frisca cu crema de menta, iar peste am adaugat bucatile de ciocolata


pentru montat am pus primul blat cu crema de lamaie, apoi o jumatate din compozitia de menta, celalalt blat cu lamaie si apoi restul de crema de menta, am dat la frigider pentru 2 ore si iata:





cu ornatul a fost mai greu caci aveam si mari emotii, iar inspiratie ioc :)) asa ca m-am hotarat sa imbrac tortul in frisca, sa-i fac niste moatze pe deasupra si...aici totul a intrat in ceatza...ca n-am stiut ce sa-i mai fac :))


asa ca am mai ras coaja de la o lamaie, am amestecat-o cu 3 lingurite de zahar si am pus pe margini. Nu radeti ca mi-a luat ceva timp pana m-am decis sa fac treaba asta! :)))


deasupra am pus cateva frunzulite de menta si cam asta a fost :)


lipsit de inspiratie si facut cu mari emotii...:)


dar gustul a fost tare bun! in plus a fost foarte racoritor, nu foarte dulce si tare interesant


daca vi se pare prea puternic gustul de menta, puteti renunta la ciocolata After Eight, sotzul meu care e innebunit dupa acest tip de ciocolata, a zis ca am comis un scarilegiu! :)



murmura de zor ca am stricat bunatate de ciocolata pe tort :))


dar toti au zis ca a fost intr-un final o combinatie reusita


sper sa va placa


iar la urmatorul an de blog sa ne revedem sanatosi si voiosi!


Enjoy!

Etichete: