Faceți căutări pe acest blog

joi, 26 mai 2011

Tort de lamaie cu menta


Iata intr-un final si tortuletul pe care l-am pregatit cu ocazia implinirii unui an de blog. Va multumesc mult pentru mesaje si urari, si imi cer iertare pentru ca nu v-am raspuns la mesaje imediat, dar va asigur ca le-am citit pe toate pe nerasuflate si m-a bucurat fiecare cuvant scris de voi. Cam tarziu, ce-i drept vin cu reteta, dar eu zic ca nu strica sa o postez acum,  pentru ca pe niste calduri de acest gen :) aromele de menta si lamaie vor fi la mare cautare! :) Pe scurt, am combinat o prajitura cu o inghetata si a iesit ceva teribil de bun :). Adica o reteta de lemon squares (care avea si blat si crema) cu reteta de inghetata de menta (in care am mai adaugat si ceva ciocolata cu menta)  Iata ce s-a intamplat mai exact:

Pentru blaturi + crema de lamaie am folosit:

230 g unt
150 g zahar
280 g faina
1 praf sare

6 oua
4 lamai (cu tot cu coaja si suc)
300 g zahar
130 g faina
1 plic zahar vanilat

pentru crema:

250 ml lapte
150 g zahar
4 galbenusuri
1 manunchi de frunze de menta
400 g frisca
6 foi de gelatina
esenta de vanilie
1/2 cutie de ciocolata After Eight (optional)

untul la temperatura camerei l-am mixat bine de tot cu zaharul pana am obtinut o crema pufoasa



am adaugat si faina amestecata cu sarea


am obtinut o mingiuta de aluat 


am impartit-o in doua bucati si am intins fiecare bucata intr-o forma de tort cu inel de tasabil de 24 cm Eu am avut 2 forme de tort de aceeasi dimensiune si am pus la copt ambele forme in acelasi timp. Daca nu aveti, atunci faceti cu randul :)

Am dat formele la cuptorul incins (170 grade) pentru 20 minute, intre timp am pregatit crema pentru blaturi. 
Am razuit coaja de la lamai dupa care le-am stors



 intr-un castron am amestecat cele 6 oua, zaharul, coaja rasa de lamaie si sucul rezultat 


am adaugat si faina si am amestecat bine de tot pentru a nu se forma cocoloase


am scos blaturile (care erau acum ca niste biscuiti gigantici ) din cuptor si am turnat peste ele compozitia rezultata


 am dat din nou blaturile la cuptor pentru 30 de minute (am scazut temperatura cuptorului la 140 grade)

am obtinut niste blaturi delicioase cu crema de lamaie, imi venea sa le mananc atunci pe loc! :) Le-am lasat la racit si m-am apucat de crema de menta




intr-un castron am amestecat galbenusurile cu esenta de vanilie, zaharul si laptele, iar compozitia rezultata am transferat-o intr-un castron pe care l-am pus pe baie de abur


am amestecat incontinuu pana am obtinut o compozitie de consistenta unei smantani


 am spalat menta si am uscat-o cu un servet curat, am tocat-o in bucati mari, 



dupa care am adaugat-o imediat compozitiei de galbenusuri. Am lasat crema in jur de 40 de minute sa se infuzeze menta.



dupa 40 de minute crema se racise si capatase o aroma deosebita de menta proaspata. Am strecurat compozitia apasand bine cu lingura pe frunzele de menta. Am adaugat gelatina inmuiata in apa si apoi topita si am adaugat-o compozitiei


am mixat bine de tot frisca, am tocat bucatile de ciocolata After Eight (tinute in prealabil 20 de minute la congelator ca sa se taie mai bine)



am amestecat frisca cu crema de menta, iar peste am adaugat bucatile de ciocolata


pentru montat am pus primul blat cu crema de lamaie, apoi o jumatate din compozitia de menta, celalalt blat cu lamaie si apoi restul de crema de menta, am dat la frigider pentru 2 ore si iata:





cu ornatul a fost mai greu caci aveam si mari emotii, iar inspiratie ioc :)) asa ca m-am hotarat sa imbrac tortul in frisca, sa-i fac niste moatze pe deasupra si...aici totul a intrat in ceatza...ca n-am stiut ce sa-i mai fac :))


asa ca am mai ras coaja de la o lamaie, am amestecat-o cu 3 lingurite de zahar si am pus pe margini. Nu radeti ca mi-a luat ceva timp pana m-am decis sa fac treaba asta! :)))


deasupra am pus cateva frunzulite de menta si cam asta a fost :)


lipsit de inspiratie si facut cu mari emotii...:)


dar gustul a fost tare bun! in plus a fost foarte racoritor, nu foarte dulce si tare interesant


daca vi se pare prea puternic gustul de menta, puteti renunta la ciocolata After Eight, sotzul meu care e innebunit dupa acest tip de ciocolata, a zis ca am comis un scarilegiu! :)



murmura de zor ca am stricat bunatate de ciocolata pe tort :))


dar toti au zis ca a fost intr-un final o combinatie reusita


sper sa va placa


iar la urmatorul an de blog sa ne revedem sanatosi si voiosi!


Enjoy!

31 de comentarii:

  1. o nebunie! cit de tare e aroma de menta rezultata? sint sigura ca e delicios tortul

    RăspundețiȘtergere
  2. Cris, aroma dupa ce se infuzeaza menta nu este foarte tare. Mai tare a devenit ulterior de la ciocolata After Eight! :) Data viitoare ori pun mai putina ciocolata, ori renunt la menta, inca ma mai gandesc cum sa fac :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci tortul asta pentru mine e ucigator.. Ai pus After Eight in tort?? si tona aia de menta...Pai Andreea.. eu inteleg ca tu stai prin Bucuresti.. dar unde mai exact?? imi ploua in gura continuuuuuu....

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata minunat !! La multi ani inca o data si iti promit ca ma voi razbuna. :))) Imi curg ochii dupa o felie de tort... :))) Termin eu dieta...SI vezi tu... :))))
    Pupicei scumpica mea!!!
    xoxoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  5. un tort foarte aromat! nu am incercat! cu siguranta a iesit un tort delicios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Decorul este senzational! Imi lasa gura apa!

    RăspundețiȘtergere
  7. E un deliciu, arata minunat si dupa ingredientele folosite cred ca-i foarte gustos si racoritor. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anto, draga mea, si asa m-a certat sotzul ca am stricat bunatate de ciocolata pe tort! :)Asa ca nu mai pune si tu paie pe foc! :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Yaya, a iesit un tort foarte racoros!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Ana dear! La dieta sa stii ca am fost si eu si inca sunt, dar din cand in cand mai gust cate una-alta prin bucatarie :) Iar din acest tort chiar am papat o felie intreaga! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Adela este un tort foarte aromat! Poti injumatati cantitatile de menta daca ti se pare prea puternic gustul de menta. Insa la cel de lamaie eu una nu as renunta :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Lady, draga, sa stii ca nu ma pricep deloc la decorat, noroc cu spritzul ca ma mai scoate din incurcatura uneori :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc de vizita Sara&Miki! Tortul a fost un deliciu. Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. AAHA!
    Ia uite ce-am ratat! La multi ani blog special! Felicitari Andreea :)

    Tortul e superb si ideea geniala. Musai de bookmark-uit.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc pentru urari draga mea Andreea! Stai linistita, petrecerea e inca deschisa!:) Te astept oricand pe la mine cu mare drag! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. cred ca e delicios si aromat! felicitari pentru anul de blog!

    RăspundețiȘtergere
  17. bai eu sunt nesim... iti zic la multi ani cu intarziere... dar niciodata nu-i prea tarziu nu? .. mi-a luat mintile ciocolata aia.. am o scuza ce-i drept !! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. trebuie probat , neaparat.... si de inspiratie...pare destul de inspirat si colorat. felicitari si suntem cu ochii pe retete.

    RăspundețiȘtergere
  19. trebuie neaparat probat.....
    si de inspiratie....are o culoare desebita
    sunt cu chi dupa retete desebite si asta chiar e speciala ( pt mine cel putin )
    felicitari si asteptam retete noi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai bine iti cumperi masina de spalat vase... asta-i reclama mascata la masina de vase! ALTCEVA NU OBTII DECAT VASE MURDARE!

      Ștergere
  20. uff... lamaie si cioco , menta... Doamne, cu ce am gresit?!?!?!!?!? VREAU SI EU !

    RăspundețiȘtergere
  21. Spune-mi te rog, cat dureaza pana se leaga crema de oua? Aproximativ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Anonim! Crema aceasta se lasa pe foc nu mai mult de 5 minute. Amesteci incontinuu ca sa nu se prinda de fundul vasului si vei observa ca este gata atunci cand se va tine usor de lingura. Nu te speria ca este mai lichida, atunci cand se va raci, va fi mai ferma, ca o budinca.

      Ștergere
  22. Spune-mi te rog , 6 foi de gelatina, cu cate plicuri de gelatina Dr O , echivaleaza? Multumesc! ERIKA Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact un plic de gelatina granule de 10 g :)

      Ștergere
  23. Andreea, esti o dulcica, precum bunatatile ce ni le impartasesti cu atata pasiune! Multumesc pt raspunsul primit, pupicei dulci...Erika

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, Erika! Sper sa il incerci si sa-ti placa! Sa-mi spui cum ti-a iesit! Pup!

      Ștergere
  24. Din comoditate, m-am abatut usor de la reteta, dar n-am cuvinte sa-ti multumesc ce bunatate a iesit!!!!!! Mii de multumiri binemeritate pentru ideile ce ni le sugerezi si pupicei dulci ..... ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca ti-a placut! Nu cred ca gustul s-a schimbat prea mult daca zici ca te-ai abatut usor de la reteta :). Asa ca nu pot decat sa ma bucur din suflet ca ti-a reusit si ca te-ai delectat cu el! Pup!

      Ștergere
  25. Nu stiu daca am inteles bine, dupa ce se coc cele doua blaturi, se imparte crema in doua si se coc SEPART cele doua blaturi cu crema?! si frisca ptr ornat este din cele 400 g ptr. crema? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.