Belgia 2011-Bruxelles



Calatoria aceasta in Belgia a fost...sa zicem asa...ad-hoc! N-am planuit-o de mult timp, s-a intamplat si atat! :) Astern aici niste ganduri pentru mine si pentru cei ce doresc sa le citeasca. A fost un adevarat maraton, adica am dedicat cate o zi fiecarui loc de vizitat, a fost obositor, dar foarte frumos. In primul rand, pentru cei care inca mai fac greseli asa ca mine :) sau care pur si simplu omit,  inainte de a pleca de acasa intr-o calatorie, NU UITATI! : 1.sa verificati meteo pentru tara respectiva , 2. interesati-va ce mancaruri specifice, sau ce restaurante pentru a servi o masa decenta exista in tara respectiva. Eu una nu m-am interesat nici de una nici de alta si cel putin pentru prima chestie, adica cea meteo, era sa fac depresie! Pentru ca nimeni nu mi-a spus si mie ca in Bruxelles (si prin orasele invecinate, sau chiar tarile invecinate) vremea este precum cel mai rasfatat copil din cate s-au vazut!




Sa luam spre exemplu, o zi normala, ziua de sambata. Dimineata la ora 08:00 ploua....marunt...ok! o tine asa vreo 2 ore, cat sa te enerveze si sa zici ca ti-a stricat ziua intreaga! Cand iesi afara cu umbrela, cizme de cauciuc si restul...iese soarele! Ti se face cald, transpiri...dai geaca jos...ba nu! Stai asa, pune geaca pe tine inapoi ca bate un vant de-ti zboara parul din cap! (Norocul meu ca mi-am luat geaca, asa intr-o doara...!)Ok, hai ca acum e mai bine, oricum, peste 5 minute ploua torential si apoi nu stii ce vreme mai vine dupa aceea. Intr-un cuvant, mi-a stricat jumatate din buna dispozitie vremea asta! N-am apucat, dar data viitoare sigur ma uit la stirile meteo de acolo, sunt tare curioasa, cum prezinta ei vremea?? Pe ore? Ca pe zile sigur nu merge! :) A, da! Si n-am stiut pana am ajuns acolo ca soarele rasare 5:27 AM si apune la...21:59 PM! Fie vara fie iarna! Lucrul asta mi-a mai redus un pic din depresia provocata de vremea capricioasa :). Am ramas uimita cand am vazut ca la 22:30 PM inca mai era lumina naturala. Deci aici sigur se face economie la curent electric. Ceea ce-mi aduce de China...aici soarele rasare la 4:47 AM si apune la....19:47 PM! Fie vara fie iarna! Bezna rau la ora 20:00! :)


Ca o prima parere, orasul Bruxelles mi s-a parut un oras un pic ciudat. Cu multe cladiri extrem de mari si pline de fier si sticla, in care nimeni nu lucreaza. Mult mai civilizat ca la noi, bineinteles, si mai curat. Am gasit si unele strazi mai murdare si cu gropi, insa asta a fost pe alocuri.



Oamenii sunt extrem de relaxati, respectuosi si amabili si fac eforturi ca sa vorbeasca engleza cu strainii. Noi totusi ne-am inteles cu ei in franceza, mai rau era cand ne vorbeau flamanda, caci holbam ochii mai rau ca la stafii :). In acest oras, foarte mult este incurajat transportul in comun si mai ales mersul pe bicicleta. La orice colt de strada exista centru de inchiriat biciclete pe care poti sa le inchiriezi si o saptamana.



Prin urmare, masinile sunt mai putine, iar aerul este foarte curat si respirabil. Metrourile, autobuzele si trenurile vin foarte des, sunt punctuale si circula pana seara tarziu. Ca si in alte orase europene, metroul de aici mi-a creat un mare dezgust! Pe culoarele metrourilor, pe langa faptul ca sunt mult mai multi cersetori ca la noi, culoarele toate miros infernal a urina si sunt pline de gunoaie, desi am vazut ca de multe ori unele culoare se spala cu furtunul de apa. Nu insist mult asupra acestui lucru, dar mentionez ca uneori preferam sa merg pe jos decat sa mai intru la metrou din aceasta cauza!
In schimb parcurile sunt numeroase, mari si foarte curate, lucru ce-i indeamna pe multi la miscare si sport.




Cat am stat aici, chiar am simtit aer curat si liniste!

Centrul vechi al orasului este o mica bijuterie bine pastrata in inima Bruxelles-ului




cu magazine mici si cochete si bineinteles...muuulte ciocolaterii! Pentru cine nu a fost inca pe acolo...iaca aici cateva poze ca sa-si faca o mica idee!















si lista poate continua...
 Eu, care nu sunt atat de innebunita dupa ciocolata, tind sa ma razgandesc cand vad acesti oameni cata dragoste pot scoate dintr-un bob de cacao.
Si dupa atata vaz de ciocolata ni s-a facut o foame teribila! Am gasit restaurante frumos aranjate si cu chelneri iesiti din cale de amabili (sau poate doar falsi), dar multe goale, probabil ca isi asteptau turistii la masa.





Aici intervine greseala facuta inainte de a pleca de acasa, adica sa nu caut nici ce mancaruri traditionale sunt aici si nici restaurantele unde poti manca decent. Asta pentru ca la un moment dat, dupa ce am ajuns acolo, am vazut in cartofii prajiti un adevarat sport national! Peste tot, cartofi prajiti, fries, frittes! Ei si cu ocazia asta, sotzul, mare fan de cartofi prajiti de altfel, a revenit la obiceiuri culinare mai bune, caci arsurile stomacale provocate atunci si le mai aminteste si acum :).
A, si ca sa nu uit, sportul national al cartofilor prajiti este dus la extrem intr-un muzeu dedicat acestora! Iata-l in toata splendoarea sa! Am gasit acest muzeu atunci cand ne plimbam prin Bruges. Nu am vizitat muzeul, insa ceva sigur se prajea caci mirosea de la intrare a cartofi prajiti. Cine l-a vizitat sa-mi spuna si mie cum a fost.



N-am putut insa sa ratam minunatele gaufre care ne-au mai incalzit sufletul un pic :) Prima data am ales gaufre cu topping de ciocolata, capsune si frisca. O bunatate!


Daca ati fi vrut alte topping-uri, va puteati alege de aici:


sau de aici



pe mine m-ar fi bucurat si aceste mici delicatese, dar...prima data cand am trecut pe acolo ploua infernal si nu m-as fi atins de nimic, iar a doua oara cand am trecut pe acolo am uitat pur si simplu sa-mi iau :)



Cele mai bune gaufre pe care le-ati putea manca le gasiti langa Manneken Pis-Piciul care face pipi. Cine este el? Mai multe in urmatorul episod :) Pana atunci va las sa respirati un pic de aer curat in gradina botanica din Bruxelles.






















Etichete: