Faceți căutări pe acest blog

luni, 20 iunie 2011

Cartofi picanti chinezesti 酸辣土豆丝


I'm back! :) M-am intors...Inca mai visez la zilele minunate petrecute in Belgia si tot oftez uitandu-ma la poze, dar incerc sa ma consolez cu faptul ca am ramas cu niste amintiri placute. Am sa va impartasesc din experienta mea in zilele ce urmeaza, acum repede repejor sa va povestesc despre o alta minune culinara chinezeasca. Ziceam mai demult printr-o postare de Pui cu curry si caju cum ca prietenia dintre chinez si cartof nu este una foarte stransa, dar din cand in cand se mai intampla ca un cartof sa nimereasca prin farfuria chinezului :). Asa se intampla si astazi cand chinezul, in special cel din zona Sichuan, prefera cartoful stir fry, deci CALIT ci nu PRAJIT . Pentru el, cartoful prajit este doar un snack inventat de occidentali care nu-si are locul intr-un meniu chinezesc. De-a lungul timpului insa, s-a multumit sa pregateasca cartoful astfel incat sa nu fie nici prea fiert, nici prea prajit, ci oarecum crocant, dar patruns si numai bun de mancat.
Pentru cine e iubitor de cartof si nu are idee cum sa-l mai pregateasca, iata aici o idee:



1 cartof mare (de preferat unul mare ca sa iasa feliile cat mai egale)
sau 2 cartofi mijlocii
1 ardei verde gras
2 catei de usturoi
3 ardei uscati iuti
1 lingurita boabe piper Sichuan
1/2 lingurita sare
2 lingurite ulei
2 lingurite vin de orez alb (alcool de gatit, dar alb sa fie!)


mai intai taiem cartoful in felii rotunde



 dupa care taiem feliile in bastonase subtiri, mai subtiri decat cele pentru prajit, le trecem printr-un jet de apa rece si le stergem cu un prosop de bucatarie


ardeiul gras in taiem fasiute




in wok punem la incins uleiul si adaugam boabele de piper Sichuan, le lasam cateva secunde sa aromatizeze uleiul, timp in care isi vor schimba culoarea


le scoatem din tigaie si adaugam tecile de ardei iuti



le lasam cateva secunde (deschideti geamul si luati o gura mare de aer caci va veni un miros puternic si iute din wok! :))) ), apoi adaugati usturoiul tocat


adaugati si cartofii pai


si ii caliti pana vor capata o culoare aurie placuta



adaugati apoi fasiile de ardei verde


mai caliti 1 minut dupa care potriviti de sare




adaugati si vinul de orez  (el va inmuia cartoful, dar nu foarte mult)



transferati pe un platou si serviti imediat


garnisiti eventual cu cateva fire de ceapa verde



 cartoful reloaded in stil chinzesc :)

are o textura tare interesanta

si un gust aparte



sper sa va placa!


Enjoy!

32 de comentarii:

  1. Bine ai revenit! Imi place noul look al blogului! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. bine ai revenit!eu sigur voi incerca acesti cartofi.nici thailandezii nu-s prieteni cu cartoful,doar in fast food am vazut cartofi prajiti.oricum in reteta ta n-are ce sa nu fie bun.pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bun trebuie sa fie! Neaparat fac si eu...Mersi pt reteta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. De-abia astept impresiile din Belgia, macar, asa am ocazia sa o vad si eu prin ochii si emotia transmisa de tine. Cartofii acestia vor fi testati imediat, chiar astazi, pentru am tot ce-mi trebuie si sunt curioasa cum sunt, mai ales ca picant imi place la nebunie in combinatie cu textura celor doua legume. O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ne place mult, cum sa nu ne placa? eu vreau un aparat care feliaza dintr-o lovitura cartofii asa... oare gasesc pe undeva?? Abia astept sa vad pozele Andreea... sa va fie de bine ! pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata bine si sigur imi plac asa picanti.O idee super,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. 食物拍的很美,不过找不到你的Google Translate,所以不能确定那是什么食物。

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Andreea. Ma bucur ca iti place noul look al blogului, nu ma puteam hotari ce culoare sa aleg pentru fundal. Unele modificari de pe blog se datoreaza Antoninei si Anei :). Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga mea Sarah, cartof nici eu nu prea am vazut prin Thailanda. In China, am vazut ca mai nou se incearca o combinatie de mancaruri moderne straine cu cele chinezesti. O ciudatenie care nu le iese de nicio culoare! Insa mancarurile traditionale sunt senzationale! Pup u back!

    RăspundețiȘtergere
  10. Bunica, sper sa-ti placa! Au un gust interesant!

    RăspundețiȘtergere
  11. Doamna Elena, acum sortez de zor la poze, caci as fi in stare sa le pun pe toate, dar incerc sa ma abtin:). Daca ati facut cartofii sa-mi ziceti ce parere ati avut de ei. Sper sa va fi placut.

    RăspundețiȘtergere
  12. Anto, sigu se gaseste aparat din ala! Pana una-alta cred ca poti rezolva treaba si cu razatoarea aia minune, Werner parca ii zice. Iar aparat d-ala de feliat cartofi am vazut parca in...Ikea? Nu sunt foarte sigura, sau parca prin Cora...Hai ca te-am zapacit de tot! :) Si eu abia astept sa postez pozele. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. Flory, cartofii sunt picanti, usor moi, dar nu foarte. Au parca si o tenta de crocant. Sper sa-ti placa.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ancoo, 这种饭的名字就是酸辣土豆丝。 你吃过了这种菜, 没有?我第一次在上海吃这种饭.开始的时候感觉很奇怪!后来我就习惯了!:)

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi place cum arata cartofii astia, nu am piper din care ai folosit tu, dar cred ca pot incerca cu piper negru :)

    RăspundețiȘtergere
  16. O nebunie, picanti si aromati. Mi-au placut teribil, asa ca voi mai face...

    RăspundețiȘtergere
  17. Au fost o nebunie, picanti si aromati, cu o textura potrivita. O sa fie repetati destul de des ca au avut mare cautare.

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela, piperul asta da un gust aparte mancarurilor chinezesti. Este mult mai parfumat decat piperul negru sau cel rosu. In State sigur il gasesti mult mai repede in magazinele chinezesti decat la noi in tara. Nu am incercat cu piper negru, dar cred ca e ok. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  19. Doamna Elena, ma bucur tare mult ca v-au placut cartofii gatiti in acest fel! Mie imi place mult textura lor! Sunt usor crocanti, dar in acelasi timp si moi! Va imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  20. Andreea, 好特别哦!我还没吃过。每次到上海都是吃小笼包,炒年糕之类,好多正宗的上海菜都还没尝到呢。

    RăspundețiȘtergere
  21. wow...super...ma bucur ca am gasit asa blog... te iau la mine in blogroll...
    o zi faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua
    Numele meu este Constantin Iacob si as dori sa facem un schimb de linkuri - 3 way link exchange - in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://oraselulvesel2.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Iasi (fara diacritice)
    Astept raspuns de la dumneavoastra indiferent daca acesta este pozitiv sau negativ
    Va multumesc anticipat si va doresc multa sanatate si toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  23. Foarte tentant si rapid de preparat, felicitãri:)

    RăspundețiȘtergere
  24. mie cartofii tai imi plac,mai ales ca m-am documentat destre cartofii frantuzesti ce le zicem noi pai si asta e ideea,chinezii sau fratujii au inteles.marturisesc ca mie imi e mai greu ca am o part a famieiei care ii vrea moi si o alta parte care ii vrea crocanti la exterior,si moi la interior ,cum trebuie sa fie de fapt,ca de aia se bat belgienii cu frantujii pe paternitate.nu stiu de ce nu i-o zice materniatate,dar sa trecem ca de obicei peste asta.dupa atata logoree am sa inerc reteta,in mod sigur.

    RăspundețiȘtergere
  25. Ancoo, 我在上海的时候很喜欢吃小笼包, 现在呢, 我很想它们。这几天我想在家自己做小笼包。

    RăspundețiȘtergere
  26. Alice, incantata de cunostinta! :) Te mai astept pe la mine.

    RăspundețiȘtergere
  27. Ramona, Pansy, mie una mi-au placut mult cartofii astia. Intr-adevar se fac mai repede si nu sunt atat de calorici. Pansy daca faci acesti cartofi sa-mi spui cum ti-au iesit. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua,

    As dorii sa stiu daca sunteti interesat de un schimb de link/post.

    Indiferent de raspuns astept email la office@online-anunturi.com .

    ( In cazul in care sunteti de acord va rog sa treceti link-ul: http://www.online-anunturi.com cu numele Anunturi

    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  29. Foaaarte buni. mai ales cu sos de soia ori sos dulce iute. Se papa independent ori garnitura. Multumim pt. reteta. Am incercat sa o gasesc mai multa vreme si nu am reusit. Asa ca am ,,inventat,, ceva care sa semene. adica spalam cartofii transati in mai multe ape sa scurga amidonul, apoi ii lasam acoperiti cu apa si o lingura de otet 2 ore. Infierbantam apa cat sa ii acopere in mod separat, apoi prajeam piperul cu fasiute de ardei iute, puneam cartorii scursi desupra, amestecam putin, adaugam apa clocotita si ii pandeam sa nu se inmoaie, apoi ii scurgeam. Multa munca....
    inca odata felicitari se vede ca retetele au fost si preparate nu doar copiate.
    Adrian

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cartofii preparati in stilul de care zici tu cred ca se sfaramau oarecum la prajit in wok, nu? :). Felul acesta de mancare este specific zonei Sichuan, de aceea are in continut si piperul acela Sichuan, pe care vi-l recomand cu caldura. Cartofii pregatiti in stil chinezesc dupa reteta aceasta se si gatesc, adica se patrund, iar alcoolul acela de gatit ii ajuta sa se inmoaie, dar sa si ramana crocanti in acelasi timp. Ma bucur ca v-a placut reteta!

      Ștergere
  30. Arata foarte bine, trebuie sa fie foarte gustosi! Ii voi incerca, cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti plac! Sa-mi spui cum ti-au iesit! :)

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.