Belgia 2011-Partea 2


Manneken Pis este o statuie de bronz asezata pe strada Rue de l'Etuve si infatiseaza un copil facand pipi intr-un bazin. Referitor la aceasta statuie exista mai multe legende, dar cea mai cunoscuta este aceea potrivit careia  in secolul XVII olandezii au vrut sa dea foc cetatii. Un copilas pierdut care se afla prin apropiere a facut pipi pe fitilul ce statea sa aprinda intreaga cetate si astfel, a salvat cetatea de incendiu.
In zilele noastre, aceasta statuie apare in cele mai ciudate moduri de expresie: este sculptata in ciocolata, sub forma de brelocuri, sau pictata pe diferite obiecte, sau chiar asezata in fata unor restaurante....:) O, da! Chiar face pisu cu bere!


Foarte mult mi-a placut acest Arc pe care am urcat intr-o zi. Sus in stanga se vede restaurantul The Cube Electrolux. Din cate am inteles, acest restaurant sta cate 3 luni intr-un oras, dupa care se muta intr-altul. De intrat acolo n-am putut intra, caci trebuia rezervare din timp.


iata-l mai de aproape



Insa vederea de pe cladire este impresionanta!



Impresionant este si Palatul European pe zidurile caruia sunt puse placute traduse in toate limbile tarilor UE


Cladirile Parlamentului sunt de fapt mai multe, unele unite intre ele cu culoare. In fata unora dintre ele gasim statui

Euro la putere! :)


sau monumente ce ar trebui sa ne dea de gandit



Am vizitat Parlamentul European ca orice cetatean UE, cu ecuson de vizitator, trecuti prin sistemele de securitate specifice oricarei cladiri de acest gen. Insa odata intrati, am putut vizita orice, am putut sta acolo oricat, si am putut face poze cum ne-a poftit inima, fara vreo garda de corp insistenta din partea casei, fara interdictii si alte reguli stupide cum gasim pe la noi. 

In cafeneaua Parlamentului am servit cea mai buna cafea din Bruxelles si a costat 70 eurocenti!


Ne-am continuat vizita pe culoarele cladirii



Pe culoare am gasit diferite obiecte expuse, toate cadouri din partea diferitor tari








 In mijlocul cladirii se afla o ciudata constructie de fier care da o senzatie surprinzatoare



Ne-am plimbat prin salile de consiliu 




toate arata impecabil!



 Istoviti de atata plimbat, ne-am dus la masa in restaurantul Parlamentului unde ne-am delectat cu cele mai bune mancaruri si salate toate pregatite excelent. Un all inclusive de 4 stele. Iar preturile mai mici decat ne-am fi putut inchipui! Poze nu am facut la mancaruri, din respect pentru ceilalti meseni, desi tare mi-as fi dorit!

Dupa vizita la Parlament, am mers catre Atomium




Atomium este cladirea reprezentativa a orasului Bruxelles. Reprezinta atomul de fier marit de 150 de miliarde de ori si a fost construit cu ocazia Expozitiei Mondiale din 1958. 

Fiecare dintre sfere se poate vizita, ajungand la ele prin tuburile ce leaga sferele intre ele. La intrare exista un lift cu viteza de 5m/s care urca vizitatorii la un nivel mai sus. De aici poti urca prin tuburi si sfere pe scari normale sau rulante




m-am simtit ca intr-o naveta spatiala!


in sfere se afla diferite expozitii si LCD-uri 




Din sfere se poate vedea jos Mica Europa un parc de distractii cu cladirile reprezentative ale Europei in miniatura (parc pe care nu l-am mai vizitat din criza de timp)


interesanta cladirea, insa dupa parerea mea, nu are nimic de aratat. Pentru 11 euro de persoana nu am ramas cu multe amintiri si impresii din aceasta cladire. Un grand fâs!

Cam aceasta a fost plimbarea prin Bruxelles, revin cu Partea 3 de Belgia+Luxembourg+Amsterdam :)