Turtite chinezesti cu ceapa verde 葱油饼







Vi s-a intamplat vreodata sa uitati sa faceti un lucru foarte important pur si simplu pentru ca ati avut altele pe cap? Mie da, mi s-a intamplat. Spre exemplu am uitat sa postez turtitele acestea minunate. Povestea incepe asa: intr-o dimineata, pe cand mergeam la servici, am simtit venid dintr-o bucatarie un miros de ceapa prajita...Dar era un miros special...nu stiu cum sa va descriu. Probabil ca la ora aceea, oricui i s-ar parea ciudat mirosul de ceapa prajita... Exact in momentul acela gandul m-a dus la aceste turtitele cu ceapa pe care le savuram cu cea mai mare placere in China. Acesta a fost micul meu dejun si uneori si gustarea la pranz pentru vreo 2 ani de zile in Shanghai. Verile in Shanghai sunt de-a dreptul infernale! Pe langa faptul ca este foarte cald, aerul este foarte umed si irespirabil, creand o senzatie de sauna continua. Ca sa va faceti o idee cam cum e vremea, va spun ca pe timp de vara, o bluza spalata si intinsa pe sfoara se usuca in 2-3 zile! Abia mai pe dimineata se racoreste usor si poti iesi cu incredere din casa sa te plimbi. Asa ca imi facusem obicei sa ies dimineata devreme, inainte sa ajung la cursuri, pentru a respira aer cat de cat mai curat si sa trec pe langa chioscul din strada unde se preparau cele mai bune turtite cu ceapa. Si pentru ca marfa era putina, iar chinezii multi, vanzatorul mereu oprea pentru mine cate 2 turtite cu ceapa, asteptandu-ma tacticos sa vin in fiecare dimineata. Dar asta se intampla numai vara, caci iarna nu ieseam asa de devreme din camera. Iarna ma incalzeam cu un terci de orez dulce cu fructe confiate. O bunatate! Sper sa gasesc reteta la el, caci era delicios!


Insa o relatie si mai aproape cu aceste turtite am stabilit-o in momentul in care a venit o prietena chinezoaica la mine la camin ca sa gatim. Ea mi-a aratat cum se fac aceste turtite. Si acum imi vine sa rad cand imi aduc aminte ca am cumparat vreo 3 tigai speciale pentru plita electrica din camin. Afurisita de plita vroia numai un anume tip de tigaie sau de oala (pe care bineinteles ca niciodata nu il nimeream! :) ), iar daca puneai pe ea alt tip, plita piuia in fel si chip minute in sir pana se inchidea singura. Tigaia nepotrivita nici macar nu se incingea pe acea plita! Si intr-un final, cand am nimerit tipul de tigaie potrivit pentru plita, am uitat-o intr-o seara in bucatarie, iar a doua zi disparuse :)). De ciuda, n-am mai cumparat alta, dar macar am folosit-o pe aceea de 2 ori: o data pentru niste snitele care s-au ars prea tare si le-am aruncat (!!) si o data pentru ....daaaa....turtitele cu ceapa! Si acum iar ma umfla rasul cand imi aduc aminte ca nu aveam sucitor pentru intins aluatul si ca atunci am folosit noi o sticla de bere (goala, evident!) pentru a intinde bietele turtite. Acum, dupa atata timp, fac aceste turtite la mine in bucatarie si uneori ma surprind zambind cu gandul la acele vremuri...Dar...sa trecem la reteta:


200 g faina de grau
120 g apa clocotita
1 legatura ceapa verde
1/2 lingurita sare
2 lingurite ulei de susan
3 linguri ulei vegetal pentru prajit

Intr-un castron amestecam faina cu sarea, adaugam putin cate putin apa (s-ar putea sa nu fie nevoie de toata apa, depinde de tipul de faina)



 amestecam cu grija cu o spatula sau o lingura,


pana obtinem o biluta de aluat elastica si moale. 



 O lasam deoparte, acoperita cu un prosop pentru 15 minute. Dupa aceea modelam din ea un sul cam de 12 centimetri lungime


 Taiem sulul de aluat in parti egale


vom obtine 6 bucatele de aluat pe care le vom transforma in mingiute


luam o mingiuta de aluat si o indindem cu sucitorul intr-o foaie foarte subtire


 cu ajutorul unei pensule de bucatarie ungem suprafata foii cu ulei de susan


taiem ceapa verde in bucati


si presaram foaia de aluat


rulam foaia de aluat intocmai ca pe o clatita, obtinem un rulou ca acesta



rulam bucata de aluat, dandu-i o forma de melc


 iar peste melcul format trecem usor sucitorul, astfel incat sa obtinem o turtita cam cat palma noastra



 prajim in uleiul incins turtitele pana acestea se rumenesc


dupa care le scoatem pe servetele de bucatarie



le servim cat sunt calde


 alaturi de un sos dulce sau picant


 dar neaparat calde sa fie!



si cum mai exact se servesc? :))


se ia o bucata :))


se trece prin sos :))



si...stiti mai departe! Se savureaza fara mila!



Enjoy!

Etichete: