Faceți căutări pe acest blog

luni, 24 octombrie 2011

Tort cu mure, scorţişoară şi alune de pădure






Nicio ocazie speciala pentru acest tort, doar niste mure proaspete culese cu manutzele mele. Dar va asigur ca daca va apucati sa faceti acest tortulet, veti cauta nenumarate ocazii ca sa-l faceti, atat de bun este! Reteta tortuletului am gasit-o acum cateva luni si m-am indragostit de ea. Va dati seama, ca nu se va termina aici, da? Vor urma si alte idei de fructe....:)


350 g mure
1 lingura amidon
200 g unt
150 g zahar
4 oua
1/2 lingurita scortisoara pudra
1 varf cutit coaja de lamaie rasa
100 g faina
2 lingurite praf de copt
200 g alune macinate
250 ml frisca
1 plic intaritor de frisca
1 plic zahar vanilat
2 linguri zahar pudra

Mai intai incingem cuptorul la 200 grade C. Daca nu aveti alune macinate, faceti si treaba asta, dar nu nuitati inainte sa le prajiti usor, dupa care sa le puneti in blender (eu am avut alune cu coaja, le-am scos coaja ulterior)


Amestecam murele cu amidon si le lasam deoparte.


Batem untul moale lasat la temperatura camerei, impreuna cu zaharul, pana obtinem o crema spumoasa, dupa care incepem si incorporam ouale, unul cate unul.


Inglobam scortisoara si coaja de lamaie,


 apoi faina amestecata cu praf de copt si alunele macinate.


Ungem cu unt o forma de tort cu diametrul de 24 de cm, turnam jumatate din cantitatea de compozitie,


iar peste punem murele amestecate cu amidon.



Peste mure turnam si restul de compozitie. Nivelam si dam la cuptor sa se coaca pentru aproximativ 50 de minute. Scoatem blatul si il lasam sa se raceasca complet.



Intre timp batem frisca impreuna cu zaharul vanilat si plicul de intaritor de frisca pana obtinem o compozitie care face tzepi.



Taiem blatul in 2 niveluri. Peste prima felie de blat asezam frisca (pastram cateva linguri pentru ornat), iar peste asezam cealalta felie de blat. (Am uitat sa va spun ca eu in toata nebunia mea, fara sa vreau am pus a doua felie de blat invers pe frisca si cand mi-am dat seama deja nu aveam ce sa mai fac :)). De aceea a iesit tortuletul asa de "pistruiat" :)


Dam la frigider pentru ca tortul sa se prinda bine.

Scoatem tortul de la frigider, montam moatze de frisca,


punem cate o mura proaspata pe fiecare motz si pudram cu zahar tortuletul.




Stiti ca am o problema cu ornatul si ca mereu sunt in pana de inspiratie :)) Ignorati defectele si ganditi-va doar la gust :)



este exact asa cum vi-l inchipuiti:


sau poate chiar mai rau :)


prima data va loveste brusc gustul de scortisoara


apoi gustul acrisor al murelor


de alune o sa uitati cu desavarsire, dar sa stiti ca au si ele rolul lor, vor face textura tortuletului mai crocanta




o sa va placa la nebunie! Haideti la o feliuta! Asa "pistruiata" cum este :)



Enjoy!

32 de comentarii:

  1. Eu cred ca vreau 2 felii pistruiate!!!!Caa arata demential!!!!pup...si o saptamana frumoasa sa ai!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac torturile cu fructe,sunt preferatele mele.Frumos arata !vad ca ai mai multe feliute si sunt prima asa ca am sa fur si eu una !

    RăspundețiȘtergere
  3. arata minunat! imi place combinatia folosita, iar aspectul e ... fermecator! o zi frumoasa :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce deliciu aromat!!!Minunat arata!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare bine mai arata! A mai ramas ceva si pentru noi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Blatul e de nota 10 , iar tortuletul de nota 20 !!!! ..... Arata fff bine si sigur a fost foarte aromat si bun !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred cã a iesit mai deosebit, asa " pistruiat", foarte tentant! felicitãri:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Pistruiate vreau si eu!! super arata draguta!! si tu tineai nebunia asta acasa, cand mancam noi chinezarii?? hmmmm.. nu mai vb cu tine!!;)) hai sa te pup!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ohhh my bloody mary... Vreau si euuuu !!! Ehhmmm... Stii ca exista servicii de curierat express, nu? :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  10. Elena, s-a facut! doua felii pistruiate vin pentru tine! Pup si eu!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pansy, si mie imi plac tare mult torturile cu fructe, sunt preferatele mele. Din acest tortulet au iesit cam 10 feliute, deci sunt destule si pentru tine. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Emily, mi-as fi dorit ca pozele sa iasa ceva mai bine, dar nu a fost sa fie. Insa tortuletul a iesit tare bun.

    RăspundețiȘtergere
  13. Emily, mi-as fi dorit ca pozele sa iasa ceva mai bine, dar nu a fost sa fie. Insa tortuletul a iesit tare bun.

    RăspundețiȘtergere
  14. Licuta, ma bucur ca iti place. Te invit si pe tine la o feliuta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Fancy Cake, normal ca a ramas! E destul pentru toata lumea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Lia, pentru tine cate feliute sa fie? Ca fiecare a zis si-a exprimat dorinta pentru cateva. :)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ramona, sa stii ca m-am gandit si eu ca a iesit mai interesant asa pistruiat, data viitoare o sa-l mai fac si sper sa nu uit sa pun felia a doua invers :).

    RăspundețiȘtergere
  18. Cat, sa stii ca a fost bun tortuletul. Pozele au iesit ele cam uratele, dar...nu mai am ce face acum. Gustul insa este unul special. Merita incercat.

    RăspundețiȘtergere
  19. Anto, cand mancam noi chinezarii tortul asta era deja history! :) Dar sa stii ca as mai manca niste picanterii d-alea! Si sigur caut pe undeva alge d-alea ca tare au fost bune! Pup dulce.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ooo, Ana dear, stiu ca exista servicii de curierat express. Dar fac la schimb cu ceva de la tine. De fapt...cu toate minunile alea de pe la tine. Sa ma gandesc...ce vreau...ce vreau de la tine...:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Miha, iti multumesc! Tortuletele tale sunt grozave, ale mele palesc in fatza minunatiilor tale! Iti doresc la cat mai multe minuni d-astea dulci!

    RăspundețiȘtergere
  22. Am intrat sa-ti mai spun o data ca tortul asta e mortal . :))

    RăspundețiȘtergere
  23. minunat de frumos....super bun cu murele alea..si alune...yummmy

    RăspundețiȘtergere
  24. Doamne cat de bine poate sa arate! Vreau si eu, neaparat, o feliuta din pistruiatul tau! Te pup, o saptamana superba!

    RăspundețiȘtergere
  25. Lia, atunci mai pofteste o feliuta! Pentru tine oricand! :) Pup.

    RăspundețiȘtergere
  26. Alice, e intr-adevar special acest tortulet! Murele acelea acrisoare dau un gust aparte! Incearca-l si tu!

    RăspundețiȘtergere
  27. Diana, nicio problema! Ia chiar 2 feliute! Te mai astept pe la mine! O saptamana minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere
  28. Vai cat e de bun...o combinatie perfecta! eu iti laud acum torturile daca tot le-ai pus pe FB :)). pup

    RăspundețiȘtergere
  29. am citit reteta...si m-am pregatit sa o fac dar am constatat k nu ai scris nimic de cele 150g zahar,presupun k s-au pus in blat...

    RăspundețiȘtergere
  30. Vera, intr-adevar am omis sa spun ca zaharul se amesteca cu untul...modific acum reteta! Iertare si multumesc pentru atentionare! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.