Faceți căutări pe acest blog

luni, 14 noiembrie 2011

Prajitură cu migdale şi ciocolată cu rom





Toata lumea stie ca atunci cand te duci in vizita, este frumos sa duci un cadou gazdei. Cum noi ne-am dus la niste prieteni mai apropiati si nu am avut timp nici sa luam un cadou, m-am gandit ca o prajiturica rapida cu ceva ciocolata si migdale nu ar strica :). Dar ca sa fie mai speciala, m-am riscat sa pun in ea ciocolata cu rom, si eu zic ca nu am gresit. Ce mai tura-vura, eu zic sa dam drumul la reteta! :)

150 g unt
200 g zahar
2 oua
200 g migdale decojite
250 g faina 
5 linguri lapte
3 batoane ciocolata ROM
1/2 plic praf de copt
4 picaturi esenta de rom
4 picaturi esenta migdale
1 praf sare

iar
pentru decor:
50 g migdale nedecojite
zahar pudra


 punem in blender migdalele decojite 


si le transformam intr-o pudra fina de migdale, amestecam faina cu sarea si praful de copt




tocam batoanele de ciocolata in bucati


 spumam untul moale cu zaharul


adaugam pe rand ouale dupa care esenta de migdale si cea de rom



incepem si punem cate o lingura de lapte 


alternand cu amestecul de faina, migdale si praf de copt


amestecam bine toate ingredientele


turnam jumatate de compozitie intr-o tava sau o tava rotunda (eu am avut o forma de carton draguta, cu diametrul de 20 cm)


asezam peste ea bucatile de ciocolata rom


dupa care turnam si restul de compozitie; tocam migdalele decojite


le presaram deasupra prajiturii


am ales migdale nedecojite pentru ca m-am gandit ca vor da o culoare mai frumoasa prajituricii in final

dam prajturica la cuptorul incins pentru 35-40 de minute sau pana trece testul scobitorii


stingem flacara cuptorului si lasam prajiturica sa se raceasca incet in cuptor, dupa care o scoatem si o lasam sa se raceasca complet. Eu nu am lasat-o in cuptor sa se raceasca deoarece m-am grabit, si iata, s-a crapat pe mijloc :D


trecand si peste aceasta mica problema :), v-am zis, era prajturica pentru niste prieteni apropiati, asa ca am putut sa o duc si asa crapata :)



o pudram cu zahar



si o servim


sau o ducem la prieteni :)



 poze cu feliuta de prajiturica nu am, dar credeti-ma pe cuvant ca a fost buna! :)


daca va place romul si ciocolata cu rom, atunci eu zic ca o sa deveniti fan al acestei prajituri



 sper sa va placa


Enjoy!

32 de comentarii:

  1. Cat de bine arata si ce combinatie!
    Nu vii si pe la mine?:)))
    Pup, sa ai seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  2. In drum spre Gaby treci si pe la mine ;)arata excelent!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac migdalele!Credca a fost foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine si imi place combinatia, este una reusita! Pupicei si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat arata!Asa de pufoasa si aromata!!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. I-am invidiat pe prietenii tai!
    Hartia/forma in care ai copt prajiturica se gaseste?

    RăspundețiȘtergere
  7. O combinatie irezistibila yumi,yumi, ce bunatate...

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte bine arata.din punctul meu de vedere,chiar este un cadou foarte potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  9. Bellissima torta! Complimenti. Ti ho trovato dalla mia amica Andrea's Cakes e ti seguo da Roma, Italia!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tare-mi place !! asta cu prietenii nu tzine, ca la mine n-ai venit ;)) De unde ai luat forma??? Cat despre dulcegarie ti-au iesit superbe pozele!! arata mai mult decat apetisant!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Te invit la mine cu aceiasi prãji bun!pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu te cred ca a fost tare buna , iar prietenii cu siguranta fericiti cu asa surpriza ;)...

    RăspundețiȘtergere
  13. Asta da desert de dus cadou ! :) Hai si pe la mine !! :)) Pupici! xoxo

    RăspundețiȘtergere
  14. Gaby, multumesc! Sa stii ca vin si la tine, fac o prajiturica d-asta si pentru tine, sper sa nu se mai crape de data asta :) Dar nu cumva stai cam departe de mine? :) Mai bine o trimit prin posta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vai, Aziz! Tu pe unde stai? Nu de alta, dar cred ca ma apuca Craciunul pana ajung la voi! :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Teo, si mie imi plac migdalele. Sunt preferatele mele. A fost chiar buna!

    RăspundețiȘtergere
  17. Adela, sa stii ca am avut mari emotii cu aceasta prajiturica pentru ca nu stiam cum o sa se comporte ciocolata in ea, dar m-am linistit imediat ce prajiturica a fost taiata.

    RăspundețiȘtergere
  18. Lavi, multumesc! Te mai astept pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  19. Licuta, a fost intr-adevar aromata! Data viitoare schimb migdalele cu alt tip de seminte. Sunt tare curioasa cum o sa iasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Lavinia, eu am gasit forma asta de prajiturica la Daiso. Au diferite marimi. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  21. Lia, ma bucur ca iti place! Te mai astept pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  22. Sarah, daca stateai mai aproape veneam si la tine cu o prajiturica d-asta :). In general cand ma duc la prieteni, indiferent daca le duc vreun cadou sau nu, fac si ceva dulce pentru ei.

    RăspundețiȘtergere
  23. Anto, o sa fac o dulcegarie d-asta si pentru voi cand vin la tine :). Sa stii ca trebuie sa ma duc la curs, ca sunt varza la fotografiat! :) Forma am gasit-o la Daiso. Am vazut ca mai aveau si zilele trecute, dar nu mi-am mai luat. Puuuup!

    RăspundețiȘtergere
  24. Corina, ma bucur ca iti place. Haida la o feliuta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  25. Ramona Alina, o sa vin cu aceeasi praji. De data asta fac una mai mare si sper sa nu se mai crape si acuma :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Cat, prietenii au fost intr-adevar surprinsi! Cand am ajuns la ei cu prajiturica mai era un pic calda. Nici nu au asteptat sa se raceasca de tot! Au sarit pe ea de cum am adus-o! :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Ana dear, fac prajiturica d-asta si vin si pe la tine. Pana la Craciun ajung, nu? :)) Nu de alta, dar mai am de livrat si pe la alte fete, ia uite ce de invitatii am primit mai sus! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna,Andreea!
    Prajitura arata absolut uimitor si sunt sigura ca are un gust divin!Ca toate celelalte retete ale tale,de altfel.Maine sau poimaine as vrea s ao incerc si eu.Am totusi o curiozitate:forma aceea dragalasa de carton nu ai tapetat-o cu nimic din cate vad....daca nu am o forma de carton o voi tapeta cu hartie de copt sau cu unt(am auzit ca e mai bine cu hartie)?
    Si ce s-a intamplat cu forma aceea de carton?Adica in interior este la fel ca si inainte,nu?
    Multumesc anticipat.
    Scuze pentru multele intrebari,dar vreau sa imi iasa cat mai bine(este pentru o ocazie speciala).

    Mult succes in continuare.Pupici!:*

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna Raluca! Eu am cumparat aceasta mica forma de la un magazin japonez, Daiso. Este o forma dintr-un fel de carton, destul de subtire, deci este forma de unica folosinta. Fiind de carton, nu prea am avut cum sa-i pun hartie de copt sau sa o ung cu unt. Am pus prajtitura special in acea forma de carton ca sa nu mai fie nevoie sa-mi recuperez farfuria dupa aceea. Dar daca nu ai astfel de forma de carton si ai forma din aceea normala de metal, atunci neaparat trebuie sa ungi forma cu unt. In general, eu ung forma de metal cu unt si tapetez numai fundul ei cu hartie de copt. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.