Prajitură cu migdale şi ciocolată cu rom





Toata lumea stie ca atunci cand te duci in vizita, este frumos sa duci un cadou gazdei. Cum noi ne-am dus la niste prieteni mai apropiati si nu am avut timp nici sa luam un cadou, m-am gandit ca o prajiturica rapida cu ceva ciocolata si migdale nu ar strica :). Dar ca sa fie mai speciala, m-am riscat sa pun in ea ciocolata cu rom, si eu zic ca nu am gresit. Ce mai tura-vura, eu zic sa dam drumul la reteta! :)

150 g unt
200 g zahar
2 oua
200 g migdale decojite
250 g faina 
5 linguri lapte
3 batoane ciocolata ROM
1/2 plic praf de copt
4 picaturi esenta de rom
4 picaturi esenta migdale
1 praf sare

iar
pentru decor:
50 g migdale nedecojite
zahar pudra


 punem in blender migdalele decojite 


si le transformam intr-o pudra fina de migdale, amestecam faina cu sarea si praful de copt




tocam batoanele de ciocolata in bucati


 spumam untul moale cu zaharul


adaugam pe rand ouale dupa care esenta de migdale si cea de rom



incepem si punem cate o lingura de lapte 


alternand cu amestecul de faina, migdale si praf de copt


amestecam bine toate ingredientele


turnam jumatate de compozitie intr-o tava sau o tava rotunda (eu am avut o forma de carton draguta, cu diametrul de 20 cm)


asezam peste ea bucatile de ciocolata rom


dupa care turnam si restul de compozitie; tocam migdalele decojite


le presaram deasupra prajiturii


am ales migdale nedecojite pentru ca m-am gandit ca vor da o culoare mai frumoasa prajituricii in final

dam prajturica la cuptorul incins pentru 35-40 de minute sau pana trece testul scobitorii


stingem flacara cuptorului si lasam prajiturica sa se raceasca incet in cuptor, dupa care o scoatem si o lasam sa se raceasca complet. Eu nu am lasat-o in cuptor sa se raceasca deoarece m-am grabit, si iata, s-a crapat pe mijloc :D


trecand si peste aceasta mica problema :), v-am zis, era prajturica pentru niste prieteni apropiati, asa ca am putut sa o duc si asa crapata :)



o pudram cu zahar



si o servim


sau o ducem la prieteni :)



 poze cu feliuta de prajiturica nu am, dar credeti-ma pe cuvant ca a fost buna! :)


daca va place romul si ciocolata cu rom, atunci eu zic ca o sa deveniti fan al acestei prajituri



 sper sa va placa


Enjoy!

Etichete: