Creveți cu mazăre și porumb




Oricat de ciudat vi s-ar parea acest fel de mancare, eu va spun din start ca este unul delicios! Si va mai spun ca, da , este mancare chinezeasca! Si tot aici vin si va spun ca este primul fel de mancare pe care l-am gustat intr-o gradinita de copii. Pe cand eram in China, obisnuiam sa predau engleza copilasilor chinezi. Unele gradinite includeau si masa de pranz a profesorilor straini. Mai amuzant era atunci cand stateam in rand cu ceilalti copilasi asteptand sa ajungem la "ghiseul" care servea mancare si ascultam copilasii care comentau intr-o chineza curata si dulce de copil inocent:
 " oare ce mananca profesorii astia straini?" -"am auzit ca mananca un fel de paine sarata"
"nu li se face rau de la atata paine?"-"de aia or fi asa inalti?"-"nuu, nu sunt asa inalti, mama mi-a zis ca sunt unii si mai inalti!"-"noi o sa crestem asa inalti?" :)) -"nu stiu, dar mananca asa mult...zici ca nu se mai satura!"  :))). 
Eiii...si uite asa ma distram eu copios inainte sa-mi iau masa de pranz! Si ce era si mai amuzant, era faptul ca atunci cand ajungeam la "ghiseul cu mancare", niciodata nu ne intelegeam cu bucatarii care ne serveau mancarea! Asta pentru ca marea majoritate, vorbeau un infernal dialect Shanghai si se holbau la noi cu ochii mai-mai sa le iasa din orbite, stand cu mainile spanzurate in aer si cu polonicul atarnand intr-un deget. Invariabil serveau felul asta de mancare de care va spun eu si chit ca vroiau sau nu, iti tranteau un polonic din amestecul asta in mijlocul unui bol de orez.  :)). Tarziu dupa aceea, am inteles ca acest fel de mancare este unul dintre cele mai simple si cele mai hranitoare feluri de mancare ce s-ar putea gasi intr-o gradinita. :) 

Uite ca m-au napadit amintirile si uitasem sa va zic de mancare :))

avem nevoie de (cantitati pentru 2 persoane):


1 bol mazare congelata
1 bol porumb congelat sau din conserva
1/2 bol creveti mici (baby)
1 fir ceapa verde
2 catei usturoi
1 bucata mica ghimbir
1 praf sare
1 lingurita alcool de gatit (vin de orez)
2 lingurite ulei vegetal
1 lingurita ulei de susan

dezghetam la temperatura camerei mazarea si o asezam pe un prosop absorbant de bucatarie sa se scugra bine. La fel procedam si cu boabele de porumb.

eu am avut creveti congelati, i-am dezghetat si pe ei si i-am pus pe prosop de bucatarie


tocam ceapa, usturoiul si ghimbirul. Intr-un wok sau intr-o tigaie incingem uleiul vegetal, adaugam partea alba de la ceapa, usturoiul si ghimbirul, calim cateva secunde



adaugam crevetii bine scursi de apa


 si ii sotam pentru 2 minute, adaugam vinul de orez, lasam sa se evapore alcoolul



dupa care adaugam mazarea


 apoi porumbul, adaugam sarea


 amestecam totul si mai lasam pe foc 1 minut, picuram deasupra uleiul de susan si inchidem focul



transferam pe platou 


 si servim imediat


este un fel de mancare usor, dar satios


poate fi servit alaturi de un bol de orez


sau ca fel principal alaturi de alte legume


o sa va placa! :)


Enjoy!


Etichete: