Chifle mici cu mozzarella



Initial, cand am facut aceste mici chifle, nu stiam cum sa le numesc. Insa dupa ce am terminat de copt micile painici si le-am gustat, mi-am zis ca trebuie sa le numesc chifle. Sunt usor crocante la exterior, moi, elastice si usor gumoase la interior si...in acelasi timp..cremoase. O combinatie de texturi pe care nu o veti uita niciodata. Textura acestor mici chifle este data si de faina tapioca, ci nu de faina normala de grau. Sincera sa fiu, cu faina normala de grau nu am incercat aceasta reteta, deci nu stiu daca ar fi indicat sa o folositi sau nu. Faina de tapioca gasiti in magazinele naturiste sau Plafar si de asemenea va puteti comanda si on line de la mai multe magazine, am vazut ca se gaseste aceasta faina destul de des. Chiflele acestea vin si cu o ocazie speciala, si anume ca prin postarea acestei retete, imi anunt participarea la concursul Laurei Adamache, concurs in care trebuie sa pregatesc o reteta cu branza mozzarella Granarolo. O bunatate de branzica, fara conservanti si tare gustoasa! Este foarte buna si simpla sau in salate cu rosii si busuioc, insa eu astazi am vrut sa fac ceva mai special. Iata deci reteta:

300 g faina tapioca
100 ml lapte
50 ml ulei
2 oua
50 g parmezan ras
100 g branza rasa Emmentaler 
100 g mozzarella Granarolo
1/2 lingurita sare




Incingeti cuptorul la 190 grade Celsius. Pregatiti tava aragazului si acoperiti-o cu hartie de copt. Intr-un castron incapator turnati faina de tapioca si sarea. Faceti o gropita in mijlocul fainii si turnati laptele si uleiul. Amestecati bine pana ce se incorporeaza, dupa care adaugati si ouale batute.


Amestecati din nou si veti obtine un aluat faramicios. Deasupra puneti branza Emmentaler si parmezanul ras. Framantati usor aluatul de cateva ori pana ce toate se incorporeaza.


Veti obtine un aluat usor lipicios


Din branza Granarolo rupeti bucati mici de marimea unei masline. Ungeti-va mainile usor cu ulei ca sa puteti forma chiflele mai bine si mai usor. Din compozitia de aluat rupeti bucati de marimea unei mingi de ping-pong. 


Puneti bucatile de mozzarella Granarolo in interiorul aluatului, formand mingiute rotunde, avand grija sa inchideti aluatul foarte bine, altfel mozzarella din interior va iesi din aluat la copt.. Asezati chiflele pe hartia de copt lasand 1-2 cm distanta intre ele. 



Dati tava la copt si coaceti chifelele in jur de 20 de minute, pana ce se auresc usor la suprafata. 



inarmati-va cu rabdare si lasati-le sa se raceasca 10-15 minute pentru ca sunt extrem de fierbinti!
serviti-le calde alaturi de bere sau alaturi de un pahar de vin alb


se pot servi si a doua zi reci sau se pot reincalzi usor.


 se pastreaza in cutii metalice inchise ermetic sau in pungi de hartie. 



 Enjoy! :)