Tort cu ceai matcha si iasomie






Happy birthday, little blog! De 6 ani eu si blogul meu suntem alaturi de voi! In tot acest timp am gatit mancaruri chinezesti, am facut poze urate, mai putin urate si unele chiar dragute :), am experimentat prajiturele si torturi, ne-am bucurat de fiecare reusita, am ras si am plans aici. Sper ca si de acum incolo ne veti urmari si veti gati alaturi de noi! Si pentru ca este zi de sarbatoare, am venit si cu un tortulet, un signature cake, marca andreeachinesefood :). Un tort cu arome chinezesti, si cu anumite ingrediente care sa va aduca aminte de China :). Pe scurt: blat crocant de orez expandat cu ceai matcha, un mousse de iasomie, din nou un strat simplu de orez expandat, o bezea cu ceai matcha si pe deasupra niste trandafirasi din...pasta de fasole rosie :). Despre pasta de fasole rosie am mai vorbit AICI si AICI. Tortuletul sta cuminte in frigider, inca nu este gustat, dar asa pe rand, am degustat mousse-ul de iasomie si crema din pasta de fasole rosie si eu zic ca a iesit o treaba tare draguta! :)

Ingrediente
pentru un tort cu diametrul de 20 cm:
pentru blat: 
150 g ciocolata alba
1 lingura ceai pudra matcha
30 ml frisca lichida
2 cesti orez expandat

pentru mousse-ul de iasomie:
2 linguri flori uscate de iasomie
200 ml frisca lichida
50ml lapte
150 g zahar
2 galbenusuri
50 g amidon
5 g gelatina
1 lingurita extract de vanilie
(din nou!) 200 ml frisca lichida

pentru bezeaua de ceai matcha:
2 albusuri
150 g zahar pudra
60 g pudra de migdale
1 lingura ceai pudra matcha
1 praf sare

pentru crema din pasta de fasole rosie:
100 g pasta de fasole rosie indulcita
100 g crema mascarpone
50 ml lapte
1 lingurita extract de vanilie



Incepeti cu mousse-ul de iasomie, deoarece dureaza ceva timp: aduceti frisca lichida la punctul de fierbere si luati de pe foc. Puneti florile de iasomie si amestecati bine. Lasati sa se raceasca la temperatura camerei, dupa care puneti infuzia la frigider si lasati sa se infuzeze pentru 3-4 ore sau cel mai bine pana a doua zi. 


florile uscate de iasomie sunt acestea, eu le-am comandat de pe net, dar cred ca le mai gasiti si la magazinele care vand ceaiuri.


Puneti amestecul intr-o sita, scurgeti bine florile de iasomie, pastrati lichidul si aruncati florile. 


Puneti smantana lichida infuzata intr-o craticioara  pe foc si aduceti la punctul de fierbere. Intr-un castron puneti galbenusurile, zaharul, laptele, extractul de vanilie si amidonul. Amestecati totul bine pana ce obtineti o crema. Turnati in fir subtire smantana lichida amestecand incontinuu. Turnati amestecul inapoi in craticioara si fierbeti pe foc mic pana ce obtineti o crema consistenta, lasati deoparte. Hidratati gelatina in 2 linguri de apa timp de 10 minute. Adaugati gelatina la amestecul de iasomie, amestecati totul bine si strecurati crema obtinuta printr-o sita deasa. Acoperiti cu folie alimentara si lasati sa se raceasca complet, dupa care dati la rece. Cand compozitia este inchegata, bateti frisca lichida pana ce obtineti o crema spumoasa, adaugati peste crema de iasomie. 


Pentru blatul de ceai matcha. Pe bain marin puneti ciocolata impreuna cu frisca lichida pana ce obtineti o crema fluida. Adaugati pudra de ceai matcha cernuta printr-o sita deasa, amestecati foarte bine. Adaugati orezul expandat si amestecati din nou pana ce tot orezul este complet incorporat. 
Luati forma de tort, tapetati fundul ei cu hartie de copt, turnati amestecul de orez in tava si cu ajutorul unei spatule presati bine amestecul pana obtineti o masa compacta. Dati tava la frigider.


Pentru bezeaua de ceai matcha: incingeti cuptorul la 150 grade Celsius. in bolul unui mixer puneti albusurile impreuna cu sarea si mixati pana ce obtineti o spuma, adaugati treptat zaharul pudra pana ce obtineti o bezea lucioasa. Cerneti pudra de migdale impreuna cu pudra de ceai matcha. Amestecati totul cu o spatula cu miscari usoare de sus in jos. 


pe o hartie de copt trasati un cerc cu diametrul de 20 de cm, turnati in el bezeaua obtinuta si nivelati bine. Dati la cuptorul incins pentru 25 minute. Stingeti focul, lasati bezeaua sa se odhineasca acolo cu usa cuptorului intredeschisa. In timpul coptului, bezeaua se va mai lasa, va fi o bezea subtire, nu foarte inalta si casanta.


 Cu ajutorul inelului de tort "taiati" bezeaua astfel incat sa obtineti diametrul de 20 cm. 





pentru crema din pasta de fasole rosie: intr-un bol puneti pasta de fasole rosie, mascarpone, laptele si extractul de vanilie. Mixati totul pana ce obtineti o crema consistenta. 

Pentru montarea tortului: peste blatul de orez cu ceai matcha turnati o parte din mousse-ul de iasomie, nivelati bine cu o spatula. Presarati un strat de orez expandat simplu, peste care puneti restul de mousse de iasomie. 


pe deasupra puneti discul de bezea care va fi usor crapat. Asta este si farmecul lui. Dati tortul la frigider pentru 1-2 ore pana ce crema se stabilizeaza.


Indepartati inelul de tort si folia de acetofan (daca folositi)


Asezati tortul pe platoul de servit


turnati crema din pasta de fasole rosie intr-un posh de bucatarie in care ati pus un dui stelat si formati trandafirasi pe deasupra discului de bezea. In loc de petale verzi puteti pune aceeasi compozitie din blatul de orez expandat si ceai matcha. 


Si iata tortuletul


initial am vrut sa il imbrac in aceasta crema de fasole rosie, dar apoi am zis sa il las asa...naked :). Eu zic ca a iesit dragut :).



Haideti la o feliuta, avem petrecere pe blog! :)


Enjoy!