Tort cu ananas si cirese


Happy Birthday, sis! La multi ani draga surioara!

Am facut acest tort special pentru sora mea. E un tort facut in mare goana, cu ingrediente gasite prin casa, dar l-am facut pentru ea cu mare drag. L-am ornat cum m-am priceput eu mai bine (adica mai deloc :) caci si un copil de 5 ani ar fi in stare sa orneze un tort mai bine ca mine). Ei bun, acum ca m-am laudat destul, sa va zic si ce ingrediente am folosit si cum l-am facut:
Am facut 2 creme ca sa fie mai special, si in fiecare tip de crema am pus fructe si spre rusinea mea, am cumparat un blat, nu am mai avut timp sa-l fac eu si sa-l coc in casa.

Pentru crema 1 (ingredientele si modul de preparare sunt aceleasi ca la crema de la Tarta cu mure:

250 ml lapte
4 galbenusuri de ou
100g zahar tos
1 lingura amidon
1 pliculet zahar vanilat (nu am mai avut o pastaie de vanilie)
3 cuisoare aromate
1 lingurita coaja de potocala
250 ml frisca lichida
-in plus, mi-a mai trebuit o cutie de ananas bucati

Am mixat galbenusurile cu zaharul, coaja de portocala  si zaharul vanilat, intre timp am pus la fiert laptele impreuna cu cele 3 cuisoare aromate


cand a dat in clocot am scos cuiosarele aromate din lapte si am adaugat amestecul de zahar si galbenusuri


am lasat sa fiarba pana a prins consistenta unui sos, apoi am adaugat amidonul amestecat cu 3 linguri de lapte. Am obtinut aceasta budinca, pe care am lasat-o la racit.


dupa ce s-a racit complet am adaugat si frisca batuta


iar peste crema obtinuta am pus cubuletele din compotul de ananas, scurse


Pentru crema 2:

250 g mascarpone
200 g iaurt integral
80 g zahar
2 plicuri zahar vanilat
5 foi gelatina alba
200 g frisca lichida
1 cutie compot de cirese

mai intai am scos samburii de la cirese, le-am taiat pe jumatate si le-am pus la scurs


crema mascarpone, iaurtul, zaharul vanilat si zaharul le-am mixat bine


foile de gelatina le-am lasat sa se inmoaie, apoi le-am topit si le-am adaugat cremei de mai sus


am mixat frisca si am inglobat totul, apoi am adaugat ciresele


Blatul l-am taiat in 3 si l-am insiropat cu un sirop facut din urmatoarele:

sucul din compotul de ananas
o mica parte din sucul de la compotul de cirese ca sa nu dea culoare rosiatica blatului
1 zahar vanilat
5 linguri de rom (ai casei au zis ca am pus cam mult, dar mie mi-a placut asa mai alcoolic :)



peste primul blat am pus crema cu bucatile de ananas


peste al doilea blat insiropat am pus crema de iaurt cu cirese


am pus deasupra si capacul tortului insiropat (acum tortuletul meu era beat de-a binelea :))



dupa ce a stat cateva ore la rece, a venit partea amuzanta: ornatul! Si dupa cum va spuneam, atunci cand vine vorba de ornat am 2 maini stangi, n-am putut decat sa il imbrac in frisca, pe margini sa-i pun fulgi de migdale, iar deasupra sa-i pun niste rozete de frisca spritate si bobite de coacaze.


nu va mai zic ca mi-a luat cam o ora si ceva sa-l ornez (spre disperarea sotului! :)  ), m-am invartit in jurul lui de ma luase ameteala

intre timp venise si seara si nu mai aveam lumina :)



in fine...am ajuns cu bine la destinatie cu tortuletul meu, parerile au fost toate bune, si bineinteles ca m-au banuit ca vreau sa-i imbat cu atata alcool in blatul insiropat, departe de mine acest gand! :). Iata si o feliuta pastrata pentru a doua zi


daca inchideti ochii si nu va uitati la detalii, eu zic ca s-ar putea sa va placa gustul, dupa cum spuneam, astea au fost fructele pe care le-am gasit prin casa, bineinteles ca exista nenumarate variante de fructe


dar vorba nepotelei mele, cele mai bune sunt bobitele alea rosii :)


una peste alta, m-am distrat facand tortuletul, data viitoare promit sa fiu mai creativa


Si muuult mai estetica! :)


Enjoy! Si sa ne traiesti, Mada!



Etichete: