Faceți căutări pe acest blog

luni, 10 ianuarie 2011

General Tso's Chicken





A venit vremea sa postez si acest deliciu culinar chinezesc! Tocmai pentru ca este un deliciu si are un gust minunat, originea acestui fel de mancare nu se cunoaste cu exactitate, desi multi spun, ca ar veni din zona Hunan a Chinei. Cu toate acestea, in restaurantele din Hunan nu se gaseste acest fel de mancare, intrucat locuitorii nu-l cunosc! In jurul lui se invart nenumarate povesti si legende, incat nu stim pe care sa o credem mai repede. Stim cu siguranta ca a existat Generalul Tsao (pe numele sau adevarat Zuo Zongtang ), un general remarcabil nascut in  in regiunea Hunan in timpul dinastiei Qing. Despre el s-a spus ca era un mare iubitor al acestui fel de mancare, dar, legenda cum ca intr-o zi, ca sa sperie musulmanii din zona Xingjiang a dat drumul unui cârd de gaini in calea lor, vine sa infirme acest lucru.



De asemenea s-a mai spus ca a existat un bucatar chinez pe nume Peng, care o data ajuns in America si-a deschis un restaurant si a denumit acest fel dupa numele maestrului sau bucatar, pe nume Cao. Dezbaterile continua si astazi, insa eu ma rezum sa va fac cunoscuta reteta. Daca pana acum v-a frapat combinatia de gusturi ca in reteta Pui dulce acrisor cu ananas acum totul este dus la extrem printr-un gust naucitor de dulce-acrisor-iute! Va veti indragosti iremediabil de aceasta reteta odata ce o veti incerca.

Avem nevoie de:
3 pulpe de pui dezosate si fara piele
3 fire de ceapa verde
4 catei de usturoi
5 teci de ardei iute uscat (reteta spune 8! dar nu va sfatuiesc:) )
5 linguri de ulei pentru prajit

pentru marinada de pui:
1/3 lingurita sare
2 lingurite sos de soia
2 lingurite vin de orez (alcool pentru gatit)
2 lingurite amidon
2 lingurite de apa

pentru sos:
3 lingurite de zahar
1 lingurita otet de vin
5 linguri de suc de rosii
1 lingurita amidon
1 lingurita apa


pulpele de pui le taiem in cubulete, le punem intr-un castron, iar peste ele ingredientele toate pentru marinada


amestecam totul bine si dam la frigider pentru 20 de minute.

ingredientele pentru sos le amestecam pe toate intr-un castron si le lasam deoparte



ceapa verde o taiem in bucatele lungi de 5 cm, separam partea alba de partea verde, partea alba o vom folosi la inceput



partea verde o vom folosi la sfarsitul prepararii



tecile de ardei iute uscat le rupem in 2 bucati, daca vrem mancarea mai iute, folosim si semintele de ardei, daca nu dorim atat de picant, aruncam semintele


usturoiul il tocam


dupa 20 de minute incepem prepararea si anume:
intr-o tigaie prajim bucatile de pui in ulei incins


 dupa ce au capatat o culoare aurie, le scoatem si le lasam deoparte.



in wok incingem o lingurita de ulei si adaugam usturoiul, ardeii iuti si partea alba de la ceapa


calim totul cateva secunde...(arome izbitoare se imprastie in bucatarie! e de nedescris!)

apoi adaugam si bucatile de pui prajite


mai lasam pe foc aproximativ un minut pana se imbina aromele cu puiul, apoi adaugam sosul de tomate format mai devreme


dupa cateva secunde sosul se ingroasa, luam wok-ul de pe foc caci este deja gata!

adaugam si partea verde de la ceapa


si ne bucuram apoi papilele gustative...


este de-a dreptul superba combinatia!


dulce, acrisor, iute!



neaprat servit alaturi de un bol de orez aburind!

49 de comentarii:

  1. Suna tare bine si pozele-s foarte graitoare.

    Aici, in wild west :) exista un fel numit General Tao, carnea de pui e deep fried intr-un soi de aluat de clatite si-apoi servita cu sosul dulce acrisor. Probabil e o varianta inventata in America de Nord.
    Pupici. O saptamana faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. soooooo yuuuuumyyyyy !! Abia astept sa o fac !!! :) Mai ales ca sunt in febra asian food de vreo cateva zile :))) Bombardeaza-ne cu retete si povesti,eu una sunt innebunita dupa legendele si povestioarele chinezesti.Despre mancare sa nu mai vorbim...Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata de-ti lasa gura apa...sigur o incerc...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ai facut o pofta!!!!! Incep bine, de lunea... O saptamana rodnica, draga mea. Esti o alinare pentru sufletul meu, care tanjeste dupa retete de genul asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. E exact pe gustul meu,reteta asta.
    Combinatia perfecta !
    Ultima poza e ingrozitoare !:)
    Imi vine sa-mi fac sepuku.
    N-am gasit termenul chinezesc pentru sinucidere.
    As muri pe blidul tau. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. La asa feluri de mancare,
    desfata si combinatia de arome,
    si felul in care arata.
    Minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu fac destul de des Empress Chicken,foarte similara cu a generalului Tso. O sa incerc si reteta ta in curand.E super step-by-stepul tau!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ymay....ce mancarica delicoasa!!! Super combinatia intre ele. De notat reteta/
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  9. Andreea, am vazut si varianta cu aluatul de clatite si cu sosul acela, insa ma indoiesc ca este varianta originala. In bucataria Hunan se mananca picant, iar acolo, din cate stiu eu, nu prea se mananca aluaturi prajite. Iar eu, pe unde am fost prin China, am servit felul acesta de mancare numai asa cum l-am descris si eu.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ana, sa faci si sa-mi arati si mie pozele. O sa-ti placa, sunt sigura. Iar de povestit, o sa mai fie si alte ocazii, caci sunt destule de povestit despre mancarea chinezeasca. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  11. Gabi, mancarea asta este ceva special. Sa-mi zici cum ti-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sarut mana, doamna Elena! Sunteti o draguta ca de obicei. Va pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. Lia, bineinteles ca exista si termenul de sinucidere in limba chineza, dar chinezii prefera sa nu-l cunoasca, pentru ca ei iubesc viata la maxim. Oricum, m-ai facut sa rad in hohote! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Mononoke, chiar ca e o combinatie de arome. Totul e asa buuun..

    RăspundețiȘtergere
  15. Mitinita, am auzit si de Empress Chicken, dar n-am facut pana acum. Ma interesez mai mult despre felul asta sa vad cum este.

    RăspundețiȘtergere
  16. Bianca, de notat si de facut! Neaparat! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Andreea draga, mi-ai facut o pofta teribila, am fact inventarul in frigider si am toate cele necesare acestei retete, asa ca maine purced la treaba si asa eram in pana de idei pentru noi, asti batrani, ca pentru pustime deja imi facusem planul ce si cum. Multam, retetele tale sunt grozave!

    RăspundețiȘtergere
  18. draga alina

    e prima oara cand intru pe blogul tau si sunt de-a dreptul impresionat. Imi plac foarte mult retetele tale: cel putin modul de prezentare si fotografiile atasate. De asemenea, micile povestiri. Cum sunt un mic incepator in bucataria chinezeasca, imi vor fi foarte utile retetele postate de tine.
    felicitari si tine-o tot asa.
    musceleanu'

    RăspundețiȘtergere
  19. Ma prezint la raport:) am terminat de facut aceasta minunatie, altfel nu o pot numi, multumesc inca o data! Feciorul cel mare s-a declarat foarte multumit, mai ales ca este un mare amator de mancare chinezeasca si de gustul iuteeee.

    RăspundețiȘtergere
  20. Gabriela draga, nici nu stii cat ma bucur ca ai facut acest fel de mancare, si mai ales ca va place! Este o mancare accesibila, nu solicita ingrediente greu de gasit si este intr-adevar si foarte buna. Te mai astept pe la mine. Va pup pe toti.

    RăspundețiȘtergere
  21. Musceleanu', multumesc de vizita si pentru cuvintele frumoase, te mai astept pe la mine. Si...apropo...Numele meu este Andreea! :))

    RăspundețiȘtergere
  22. andreea,
    ai perfecta dreptate. chiar te cheama andreea. ce frumos!
    scuze pentru gafa, ... din "emotii savurale" (nu cred ca exista cuvantul asta INCA in romaneste) savuram, asta e ... imi ploua in gura...
    acum ma uit la reteta de "pui cu ciuperci negre shiitake". maine, ca azi e post, o fac! cu laptopul langa aragaz. sa nu pierd nimic.
    apropos, am vazut ca le numesti ciuperci shiitake si pe acestea care aduc oarecum ca aspect cu champinionul si pe cele negre, ca o urechiusa translucida. ne poti edifica?
    merci, inca o data felicitari pentru blog, am trimis deja adresa la vreo cinci cunoscatori.
    musceleanu'

    RăspundețiȘtergere
  23. Draga Andreea,

    iti urmaresc blogul de ceva vreme..esti extraordinara in ceea ce priveste publicarea retelor chinezesti..mai scos die multe ori din impas am pregatit la marea repezeala multe din retetele tale.
    Am si eu o intrebare ..ptr.cite persoane sint cantitatiiile date de tine in teteta de mai sus?
    Pupicei si succes in continuare in tot ce faci1

    RăspundețiȘtergere
  24. Musceleanu', treaba cu ciupercile e destul de confuza pe aici prin tara dupa cate am vazut :)La ciupercile acelea subtirele si cam uratele le zice "mu er", adica urechi de lemn (traduse mot-a mot), dar vad ca unii le mai zic si shiitake, adica asa cum se numesc celelalte ciuperci negre. Asa ca le-am numit si eu la fel ca sa inteleaga lumea mai bine. Dar cred ca am sa raman la varianta originala si am sa le zic exact pe numele lor.

    RăspundețiȘtergere
  25. Lale, iti multumesc pentru cuvintele frumoase! Din acest preparat pot manca 3 persoane. In general ma feresc sa spun cam cate portii intra intr-un fel de mancare, deoarece dintr-un platou de mancare mananca mai multi oameni la o masa, nu este precum mancarea europeana, adica a la carte. Dar, orientativ, in general, dintr-un fel de mancare, pot servi cam 3 persoane.

    RăspundețiȘtergere
  26. Pentru Andreea care ;detine; blogul: xie xie,ni shi hen hao chushi! ni zhidao hen tuo, wo xia xue xi:) Pentru Andreea care zice de pui in aluat de clatite deep-fried cu sos dulce acrisor: la mine in restaurant avem ceva de genul asta care se numeste tien ji-adica pui dulce cu susan.Bănuiesc ca nu e vorba de aceeasi reteta,desi seamana.Oricum, bucătăria chinezeasca e ca nisipul miscator: odata ce ai intrat,nu mai poti iesi niciodata:)

    RăspundețiȘtergere
  27. Am ars wok-ul pe margini destul de mult pana s-au rumenit bucatile de carne. Proabil ca le-am tinut ceva mai mult decat ar fi trebuit, deoarece nu mi s-au parut a fi patrunse si s-a prins o parte din amidon (cred). Nu am avut sos de rosii, dar am pus bulion si l-am diluat. Chiar si asa, a iesit foarte bun, dar tura viitoare o sa mai ajustez cantitatile sa iasa pe gustul meu. Parca ar fi trebuit o idee mai mult otet sa se simta mai pregnant gustul acrisor. Oricum, sunt pe drumul cel bun!
    Numai bine !
    Toro.

    RăspundețiȘtergere
  28. O daaaa...Zimbrule! Cata dreptate ai!Chiar ca nu te mai poti dezlipi de wok-ul chinezesc odata ce l-ai incercat! Daca lucrezi intr-un restaurant chinezesc, esti foarte pretios atunci! :) Trebuie sa invat multe de la tine. Imi inchipui ca ai un tezaur de retete chinezesti acolo, asa ca neaparat trebuie sa-mi impartasesti si mie cateva din ele! Te rog!Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  29. Toro, arsul wok-ului in bucataria chineza este un musai!:) Deci nu-ti face probleme din cauza asta! Daca s-au lipit bucatile de carne de wok, atunci ori ai lasat puiul prea mult sa se prajeasca, ori ai pus ff putin ulei in wok, ori ai pus prea mult amidon atunci cand ai marinat carnea. Oricum, data viitoare vei sti ce sa faci. Iti intra in sange :). Cantitatea de otet poate varia, daca iti place mai acrisor, nu-i problema. Ai folosit otet din cel chinezesc? Sper ca din cel chinezesc ai folosit. Se schimba dramatic gustul daca ai folosit otet alimentar de la noi. Una peste alta, ma bucur ca ti-a placut. Te mai asptept pe la mine. O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  30. Pozele vorbesc de la sine... no comment!

    RăspundețiȘtergere
  31. din toate ingredientele imi lipseste vinul de orez:(... pot sa il inlocuiesc cu ceva? sau sa nu pun deloc?

    RăspundețiȘtergere
  32. Madalina, vinul de orez este alcoolul de gatit. In lipsa celui original poti pune un cognac de buna calitate fara miros sau vin alb sec de fff buna calitate!

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna Andreea!
    Asa cum mai sfatuit zilele trecute, am incercat aseara aceasta reteta (cu laptopul langa aragaz evident :)) ) si vreau sa iti spun ca este intradevar fff buna. Fetita nu a mancat caci era picant dar sotul a zis sa mai fac si altele caci sunt tare bune...deci data viitoare, incercam o alta reteta de-a ta....
    Multumim pentru retetele delicioase!!!

    O seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Emanuela! Ma bucur ca am mai gasit un fan mancare chinezeasca! :) Aceasta mancare este intr-adevar putin picanta, dar nu exagerat :). Te mai astept si cu alte impresii! :)

      Ștergere
  34. Foarte buna a iesit ! si nu este excesiv de iute,sau ardeii mei nu sunt asa iuti,desi daca ii sfaram sunt iuti.Asa ca eu cred ca intr-adevar puteam sa pun 8 ardei din astia de care am eu.Ma asteptam sa ne ia gura foc,dar n-a fost deloc asa,a fost fin iute.Cel putin mie asa mi-a iesit.Le-a placut atat de mult alor mei si evident ca si mie,incat au cerut un bis maine.Mancarea chinezeasca cu suc de rosii a fost o premiera pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pansy, ma bucur din suflet ca v-a placut! Si eu m-am mirat la inceput cand am vazut ca aceasta mancare contine suc de rosii, dar apoi mi-am adus aminte ca de fapt, aceasta mancare nu este original chinezeasca, asa ca...tot ce se poate! :) Zaharul si sucul de rosii mai taie din iuteala ardeilor, insa acuma depinde mult si de gustul fiecaruia, unii spun ca totusi este picanta! :) Pup!

      Ștergere
  35. Este delicioasa reteta! O voi mai prepara si alta data! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  36. Ni hao Andreea,
    Multumiri pentru ca aduci la vedere retete multe si gustoase din bucataria chinezeasca.
    Referitor la reteta prezentata, imi lasa gura de apa, sa zic asa... Gaseai felul asta de mancare, in mai toate restaurantele de prin Beijing. Si aratau exact asa cum ti-a iesit si tie. Cu o singura diferenta: in mancarea asta suuuuper dulce/acrisoara .. gaseam tot timpul si alune pre-prajite/coapte .. se imbina foarte bine! Ori vorbesc eu de alta reteta :)
    Spor in wok!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ni hao, Cornel! Mancarea asta si dulce si acrisoara si picanta este mai mult imprumutata, deci nu stiu sigur daca exact asta este cea pe care o vedeai tu in restaurantele chinezesti. Probabil ca era vorba despre Pui Gongbao, reteta aici: http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2010/05/pui-gongbao.html. Sper sa-ti placa! Spor si tie in wok! :)

      Ștergere
  37. Ahhh, ma innebunesc retetele tale si sunt super fericita ca am descoperit blogul tau. Maine ma duc sa cumpar cate ceva si ma apuc de treaba :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia astept sa-mi spui cum ti-a iesit! :) Te astept! :)

      Ștergere
  38. Facut azi...iesit la fel-deci gustos, o reteta simpla si usoara ( de preparat) ca de digerat mai greu :).O sa o trec in caietul personal cu rete :). Multumim.

    O rugaminte...pui / altceva cu nuca de cocos, mai exact lapte.Nu am vazxut la tine numic de genul.Nu itit place nuca de cocos sau pur si simplu nu ai ajuns sa faci? Astept si reteta ta cu treaba asta.

    Toate bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-a placut! Si la noi acasa, aceasta este una dintre retetele noastre preferate! :) Cat despre laptele de cocos...chinezii il folosesc mai putin...la mancaruri mai deloc, sau poate doar la deserturi. Laptele de cocos este foarte des folosit la mancarurile thailandeze, malaieze sau din singapore. Insa daca totusi vrei sa incerci ceva cu lapte de cocos, eu am pregatit o supa thai, reteta o gasesti aici: http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2012/01/mancarea-asiaticaadevar-sau-provocare.html si un desert cu perle tapioca (poti incerca si varianta cu orez daca iti place) aici: http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2012/09/saptamana-asiatica-se-intoarce-la-lidl.html. Mult succes! :)

      Ștergere
  39. buna ziua...am facut si eu aceasta reteta....a iesit perfect....as putea introduce si ciuperci urechi de lemn in aceasta reteta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! :) Eu una sunt de parere ca ciupercile urechi de lemn nu prea se potrivesc cu acest tip de mancare, mai ales ca este o mancare si dulce si acrisoara. In plus, in sosul acela rosiatic, ciupercile negre nu cred ca ar arata foarte bine...

      Ștergere
  40. daca as pune in aceasta reteta urechi de lemn si putin caju...credeti ca as strica preparatul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre urechi de lemn am vorbit in comentariul de mai sus. Caju ar da o tenta de "crocant" mancarii, insa nimic mai mult. In plus, nu ar aduce mari imbunatatiri aspectului. Intr-adevar, caju se potriveste foarte bine cu carnea de pui. Eu as recomanda caju la Pui cu caju si broccoli (reteta aici http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2010/06/pui-cu-caju-si-brocoli.html), sau caju cu legume, o idee de reteta ar fi aici http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2011/12/telina-caju-morcovi-stir-fry.html. Mult succes!

      Ștergere
    2. scuze ..am pus aceiasi intrebare de 2 ori....am vazut ca nu s-a postat...multumesc pentru sfaturi

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.