Faceţi căutări pe acest blog

Se încarcă...

vineri, 4 februarie 2011

Pachetele de primavara 春卷



新年快乐!Happy Chinese New Year! Dupa ce am povestit despre cea mai frumoasa sarbatoare din China, Sarbatoarea Primaverii -Anul Nou Chinezesc, se cuvine sa gustam si cateva dintre delicatesele pregatite in aceasta zi. Chinezii sarbatoresc timp de 2 saptamani Anul Nou, timp in care se delecteaza cu cele mai gustoase si mai pretioase mancaruri. La inceput de masa se servesc gustari pregatite din foi de orez si legume sau cu carne. De aceea se numesc Pachetele de primavara. Delicioase, crocante, numai bune de rontait!
 
 Ne trebuiesc:
1 pachet de foi subtiri de placinta (phyllo dough)-sau foi de orez
1 albus de ou
2 foi varza chinezeasca
1 morcov
100 g taitei de orez
5 ciuperci negre shiitake
50 g miez de bambus
50 g muguri de fasole mungo
1 fir ceapa verde
2 lingurite sos de soia
2 lingurite ulei de susan
sare, piper
ulei pentru prajit

Am inlocuit cu buna stiinta foile de orez cu cele de placinta, pentru ca in mod normal am fi avut nevoie de spring roll wrappers, foite speciale de orez, proaspete, insa nu am gasit in Romania asa ceva. In poza pentru ingrediente ati vazut probabil foile acelea rotunde pentru impachetat pe care le-am gasit intr-un magazin din Bucuresti, dar va sfatuiesc sa folositi foi de placinta caci sunt muuult mai bune si mai gustoase. De foitele de orez uscate care se inmoaie in apa am fost foarte dezamagita, in primul rand ca la prajit sunt foarte lipicioase, fac niste basicute tare urate, iar dupa ce se racesc se  inmoaie, iar pachetelele nu mai sunt deloc crocante. Imi pare rau, nu vreau sa fac antireclama, dar nu mi-au placut deloc! Despre foile acestea de orez vorbeam:


Sa va mai spun despre ingrediente: miezul de bambus se gaseste la conserva, in bucati mai mari (a se vedea reteta Ciuperci cu bambus, sau deja tocat, sau facut lamele subtiri. Pentru cei care folosesc prima data bambus din conserva, nu uitati ca are un miros ciudat, dar dupa gatit este delicios! Pentru pachetele eu am folosit lamele subtiri


mugurii de fasole mungo i-am gasit tot la cutie, n-am mai gasit din cei proaspeti :(


ciupercile negre le pumem la inmuiat in apa calda (dureaza cam 30 de minute pana se inmoaie complet, piciorusul lor se arunca dupa aceea, este lemnos si dupa ce se inmoaie ciupercile, el nu se pune la mancaruri)


taiteii de orez ii punem intr-o oala cu apa clocotita si ii fierbem un pic



morcovii ii taiem bastonase



varza o taiem fideluta


ceapa verde o taiem rondele,



ciupercile inmuiate si stoarse din apa le taiem fideluta


intr-o tigaie punem la calit ceapa verde, apoi morcovii
varza si apoi ciupercile


bambusul si mugurii de fasole mungo


la sfarsit adaugam taiteii, amestecam bine, condimentam cu sare, piper, sosul de soia si uleiul de susan. Este foarte important ca umplutura sa fie relativ "uscata", deci sa nu aiba sos sau apa de la legume. Daca umplutura este prea umeda, foietajul de placinta se va rupe la rulat, in plus, la prajit vom avea foarte mari probleme!

amestecam totul bine si lasam umplutura la racit


intre timp pregatim foile de placinta: le vom taia in patrate de 15x15 cm, sau mai mici daca doriti ca pachetelele sa fie mai mici, folosim cate 2 foi odata ca sa nu riscam sa se rupa foaia de placinta atunci cand o rulam!

cu ajutorul unei pensule de bucatarie ungem cu albus cele patru laturi ale patratului


intr-un colt al patratului punem o lingura din umplutura de legume


rulam foaia impreuna cu umplutura strans pana la jumatatea patratului


indoim marginile din stanga si din dreapta, intocmai ca pe un plic


apoi rulam strans inainte pana formam pachetelul


il asezam pe masa de lucru cu inchizatura in jos ca sa se lipeasca bine, daca e nevoie, mai ungem cu albus inchizatura ca sa nu se desfaca pachetelul la prajit


dupa ce terminam pachetelele de format, le punem la prajit


le scoatem pe servetele de hartie 

le servim calde cu sos picant sau dulce
sectiunea este aceasta, se vede mai bine din pachetelele cele uratele cu foi de orez rotunde :)


dar ma intorc la cele din foai de placinta...:)


mananci si nu te poti opri!

extrem de bune

sufletul oricarei petreceri, sau sarbatori chinezesti :)





Enjoy!

48 de comentarii:

  1. Deci eu vroiam sa le fac maine !!!!!!!!!!!!!!! :))))))))))))))
    Doamneeee...Ma gandesc la ele de 1 luna, si maine eram hotarata sa le fac. Chiar vroiam sa te intreb daca pot sa fac eu aluatul...Vreau sa-l fac eu...Aici foile de placinta sunt cam greu de gasit, nu prea se folosesc...Si-apoi imi place mult sa ma joc cu aluaturile.Semn ca am crescut... :) Tu ce zici despre aluatul facut in casa, si daca pun muguri de bambus in loc de feliutele alea e considerata blasfemie? :)))))) Te pupic dulce !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte bine arata! Mmmmm...ce pofta mi-ai facut!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Mortal arata !
    Daca gasesc foi,incerc si eu.
    Pup.

    RăspundeţiȘtergere
  4. preferatele mele ...ce bine arata :)

    RăspundeţiȘtergere
  5. VAAAAI! Cata munca!!!
    m-ar tenta teribil dar e prea multa munca pentru mine:))))
    Bravo!!! Arata grozav!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Oau ce prezentare si cat de bine arata!!!
    Nu sunt adepta mancarii chinezesti pentru ca nu o cunosc si inca nu mi-am facut mult curaj sa o incerc. Am fost de 2 ori intr-u restaurant chinezesc asa ca nu am experienta.
    Prima oara am fost in Turcia...unde am fost cazati la hotel de 5 stele si normal ca aveam dreptul sa mergem la rest a la carte. Si am ales rest chinezesc.
    Si ne-au servit acolo cu un aperitiv exact in acest stil (dupa vro doi ani mi-am dat seara ca era facut cui foi de orez si umplutura era din varza calita!!!)-sup[er bun, o supa cu legume...buna dar foarte apoasa:)), felul doi a fost ceva cu sos dulce -acrisor (nu stiam ce sa comand dar deja nu mai puteam manca:)) si desertul a fost inghetata. dar nu de care ori care...era un glob mare...prajit cumva si inauntru era inghetata si pe toata farfuria era un sos dulce (apa cu miere oare? ) foarte foarte bun.
    Rogute-as Andreea daca poti si stii...fa reteta asta de inghetata ca demult suspin la ea:)) Am ramas placut impresionata de rulourile alea cu varza calita (care ti-am spus ca habar nu aveam cum se fac pana de ceva vreme:)) si de inghetata asta prajita care avea un strat subtire de ceva...si interior inghetata.
    Am s afac si eu rulouri si daca se pot face cu foi de placinta e si mai super.
    Foile de orez sunt undeva l;a 17 lei pe cand cele de placinta la 5 lei.
    Ciuperci negre si dinastea nu gasesc eu dar inlocuiesc:)
    Si bambus nu am mancat niciodata:)
    Te-am innebunit:)
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  7. chiar ma intrebam daca spring rollsurile nu pot fi facute cu foi de placinta!ti-au iesit super! Gung hei fat choi!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Multumesc mult, Andreea! Fug acum sa salvez reteta, am tot repetat Furnicile si Tso, de nu ne mai saturam, iar pachetelele le-am asteptat cu mult interes.
    Am citit ca ti-a fost furata poza de la Furnici, stiu sentimentul, l-am incercat din pacate de multe ori. De fiecare data am luat masuri, dar nu am primit decat scuze, care sincer nu ma incalzesc cu nimic. Cine stie cate alte poze imi sunt deja furate si eu habar nu am?
    Te pup cu mult drag!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Aoleo, Andreea! tot foi din acestea de orez am si eu... deci mai bine le fac in foi de placinta, ca vad ce bine arataaaa! Totusi mai dau o fuga sa imi iau si bambusul, ca nu il am in casa.
    Felicitari, pachetelele tale arata bestial si desigur gustul e pe masura.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Maine ma duc la magazinul chinezesc sa-mi iau tot ce trebuie si trec la treaba. Mor de pofta! :D :)

    RăspundeţiȘtergere
  11. Ti sono venuti molto bene che
    buoni !!! ciao

    RăspundeţiȘtergere
  12. Foile pe care le ai in foto nu sunt pentru prajit, ci pentru fresh spring rolls, indiferent de ce o fi scriind pe ambalaj. Se pun la inmuiat si se fac rulouri neprajite. Am luat foi din astea, dreptunghiulare, congelate (ca ale noastre de placinta)din Dragonul Rosu, din orez si am facut niste rulouri foarte bune. Nu la fel ca ale tale, ca nu am avut shitake, ci niste bureti de padure uscati de mine, dar orisicat chiar daca n-au fost reteta originala au fost bunute. Faine rulouri, Andreea!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Ana draga, deja am facut noi doua teoria aluatului asta, ti-am zis ca e complicat si nu m-ai crezut :)). Dar intr-o zi, cine stie, poate te vad invartind coca aia lipicioasa pe plita. :)))

    RăspundeţiȘtergere
  14. Multumesc, Bunica! Cu prima ocazie cand le mai fac, te invit pe la mine sa le gusti.

    RăspundeţiȘtergere
  15. Lia, sigur gasesti foi. Pana atunci, eu sper sa gasesc varianta originala de foi speciale pentru spring rolls.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Multumesc, Diamond! Sigur sunt fff bune si ale tale. Pup.

    RăspundeţiȘtergere
  17. Gabi, asa ziceam si eu prima data, ca sunt complicate de facut si ca nu ma apuc de ele. Dar crede-ma ca sunt precum sarmalele. Desi eu una n-am facut sarmale pana acum ca nu ma dau in vant dupa ele :))

    RăspundeţiȘtergere
  18. Bianca draga, probabil ca la aperitiv ai mancat intr-adevar pachetele din astea de primavara, aici exista nenumarate variante. Unele sunt numai cu varza calita, altele au si taitei, altele au muguri de bambus si muguri de fasole...In tarile vecine Chinei, aceste pachetele au si carne in interior. Iar ceea ce ai mancat la desert, este inghetata prajita. Este un desert rascolitor si controversat. Am sa-l fac si eu cat de curand, te anunt imediat ce postez reteta. Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Adina, mie una mi-au iesit mai bine cu foi de placinta. Intr-o zi, cand o sa am timp, o sa le fac si cu foi de orez facute in casa. Dar imi trebuie mult timp si rabdare pentru ele.

    RăspundeţiȘtergere
  20. Gabriela draga, sa-mi zici cum ti-au iesit. Si sa-mi zici si daca ai fost multumita de foile de orez. Cat despre poza mea de la Furnici, am incercat sa iau legatura cu administratorul site-ului, bineinteles ca n-am dat de el. Sunt tare curioasa daca cineva a platit vreodata pentru faptul ca a furat o poza de pe net si a spus ca e a sa. Mai ales ca pe poza mea a si pus watermark-ul lui!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Doamna Elena, stiam si eu ca foile astea sunt pentru spring rolls crude, insa de acolo de unde le-am luat, erau doua tipuri de foi, si pentru prajit, si simple doar de umplut cu legume. Si le-am luat pentru ca am zis ca totusi o fi diferenta intre ele si ca producatorul nu si-o bate joc de cumparatori si scrie pe ele ca sunt si de prajit. Va pup!

    RăspundeţiȘtergere
  22. Andreea, in Canada sigur gasesti foi speciale pentru spring rolls. Tie o sa-ti iasa cel mai bine! Ah, ce fericita trebuie sa fii sa ai acolo toate produsele de care ai nevoie si sa fie si de calitate!

    RăspundeţiȘtergere
  23. ieri a fost prima data cand am mancat pachetele de primvara, facute de Andreea :).
    Au fost fenomenale....Multumim :).
    Speram ca Marian sa ne mai aduca :P.

    RăspundeţiȘtergere
  24. Foarte bune, Marian a adus la Axway si am luat si eu vreo cateva. Multumesc !!!

    RăspundeţiȘtergere
  25. Marian ne-a facut o surpriza delicioasa acum cateva zile cand ne-a adus pachetele de primavara facute de tine si trebuie sa-ti spun ca au fost extraordinare.
    Multumesc mult pentru aceasta surpriza si apreciez efortul, dar si grija cu care le-ai preparat.
    Erau foarte gustoase, usoare (nu stiu cum ai reusit,in ciuda faptul ca erau prajite, nu erau uleioase absolut deloc), iar sosul de soia dulce era divin :).
    Ah, si combinatia dintre exteriorul crocant si texturile din interior era geniala.
    Deoarece mi s-a facut pofta din nou, inchei prin a-ti multumi inca o data si a te asigura ca ai castigat un fan :)

    RăspundeţiȘtergere
  26. Yammi ... Delicioase (orice alt comentariu e de prisos)

    RăspundeţiȘtergere
  27. Buna

    Ma numesc Sabina, scriu pentru Hotcity.ro si in prezent pregatesc un articol cu retete internationale pentru masa de Paste.

    As dori sa includ in el si reteta aceasta daca ti se pare ok


    Articolul va arata precum acesta: http://www.hotcity.ro/unde-ne-retragem/dulciuri-pentru-craciun

    Nu voi include detalii ale retetei, ii voi face doar o prezentare si voi pune o fotografie cu ea.

    Te rog, trimite-mi un email daca esti de acord cu propunerea mea.

    RăspundeţiȘtergere
  28. Sabina, iti multumesc pentru mesaj. Da, din partea mea este ok, lasa-mi daca se poate si o adresa de mail caci nu am gasit-o pe nicaieri. O seara buna iti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  29. Azi am facut 50 buc. de pachete dupa reteta ta. Sint o nebunie. Am folosit foia de orez si a mers repede- spre uimirea mea. Am exclus din reteta fasolea- si am adaugat citeva picaturi de ulei de stridie.
    Excelenta reteta.
    O reteta de porc cu alune se poate? :))) Multumesc Andreea pentru cele mai bune pachete de primavara care le-am mincat dupa 25 de ani.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow! 50! Ma bucur mult! Si mai ales ma bucur ca ti-au placut asa tare! Ai pus in compozitie ulei de stridie dau sos de stridii? De ulei d-asta nu prea am auzit. Insa nu cred ca a fost rau la gust. Reteta clasica de porc cu alune nu am apucat sa o postez, dar pana sa o aduc eu aici pe blog, poti inlocui carnea de pui cu carne de porc in reteta Pui GongBao-Pui cu alune. Reteta o gasesti aici: http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2010/05/pui-gongbao.html
      Mult succes!

      Ștergere
  30. Astazi am facut si eu pachetelele de primavara cu foi de placinta si tin sa iti spun ca au iesit atat de bune ca au disparut in cateva minute(mancate binenteles)...delicioase...asa ca voi mai repet curand, salutari.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, ma bucur din suflet ca le-ai incercat, sunt sigura ca s-au mancat cu pofta acasa la voi. Pup cu drag!

      Ștergere
  31. Am gatit si eu pachetele si mi se pare muuuult mai simplu si gustos cu orez in loc de paste si eu le rulez intr-o singura foaie de placinta, pun compozitia pe o margine de-a lungul foii si o rulez pana la capat si apoi o tai in 4 . Iese foarte bine, nu se desfac si nu curge compozitia datorita orezului.Succes!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, sincera sa fiu, nu am vazut nicaieri in China pachetele umplute cu orez in loc de taitei si nici nu cred ca exista. Dar daca tie ti-au placut la gust si ca textura, e ok atunci :). Chiar m-ai facut curioasa cum sunt :). Sa stii ca nici la compozitia cu taitei nu curg ingredientele, insa inevitabil lasa un pic de apa, cred ca asa se intampla la orice umplutura cu legume, mai ales ca in compozitie nu am pus ou. Mult succes!

      Ștergere
  32. Arata minunat de apetisant.Trebuie sa o incerc reteta!!!Multam.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buburuza, iti multumesc! Sunt si foarte bune la gust!

      Ștergere
  33. fac destul de des pentru ca sunt preferatele mele.desi gasesc foi de orez pentru ca in TORINO sunt foarte multe magazine chinezesti ,prefer sa folosesc foietaj de placinta pt ca sunt mai gustoase!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela, daca gasesti foi de orez proaspete in Torino, te sfatuiesc sa le folosesti pe acelea. Sunt net superior mai bune decat foile de placinta! In rest, umplutura este la fel de buna. Per total, sunt minunate! :)

      Ștergere
  34. Buna Andreea m-am uitat peste retetele tale sunt nemaipomenite nu am vazut blog ca al tau la nimeni pe intelesul tuturor foarte simple de facut, da e adevarat in Canada gasesti orice si e ieftin totul tot timpul sa gatesti si sa mananci sa te spargi. Inca odata felicitari ptr blogul tau esti nemaipomenita de priceputa .Sa mai pui retete noi imi plac foarte mult si sa sti ca le voi incerca pe toate . Te salut din Canada - Montreal.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Anonim! (scuze, nu ti-am retinut numele :) ). Iti multumesc mult pentru cuvintele frumoase! Ma bucur ca ma urmaresti si ca iti plac retetele mele. Intr-adevar, aici pe blog am pus cele mai bune si mai simple retete. Bucataria chinezeasca are mii si mii de retete, insa unele sunt mult mai complicate si pe acelea m-am hotarat deocamdata sa nu le adaug, mai ales ca nu am gasit toate ingredientele respective. Am auzit de multe ori ca in Canada mancarea la restaurant este foarte buna si convenabila la pret. Aici in Romania, multi prefera sa gateasca acasa. Si la noi se gasesc multe restaurante chinezesti, dar dupa cum spuneam si in alte postari, unele feluri de mancare din restaurantele chinezesti de la noi sunt adaptate gusturilor romanului si atunci nu prea mai seamana a mancare chinezeasca. De aceea, avem ocazia sa le gatim la noi acasa. Te mai astept pe la mine! Andreea

      Ștergere
  35. Buna seara. Oare cum sunt aceste spring rolls reci? Ma gandeam sa le fac de pe o zi pe alta, dar nu stiu daca efectul e acelasi sau daca le pot incalzi inainte de servire. Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt spring rolls. De pe o zi pe alta sunt ok, insa nu vor mai fi atat de crocante ca atunci cand sunt prajite. A doua zis vor fi un pic mai moi, dar la fel de gustoase. :)

      Ștergere
  36. mariana trogmaer30 ianuarie 2013, 15:54

    Buna ziua. Am facut si eu pachetele, dar fara sa stiu ca se fac cu foi de placinta, le-am facut cu foaie de aluat Bella, pe care am taiat-o in 16 bucati. Fiecare bucata am intins-o putin cu sucitorul (facaletul, sau cum s-o mai numi prin alte regiuni ale tarii), apoi am pus umplutura (dar fara taietei) pe care am facut-o din morcovi, ciuperci, varza, dovlecel, ceapa, toate calite in tigaie, apoi am adaugat un ardei rosu taiat marunt, mararul si mugurii de bambus.
    Fiecare bucata am indoit-o ca pe un plic, am uns marginile cu un pic de apa si le-am prajit, au iesit foarte bune.
    Dar.....inainte de revelion, am gasit la MegaImage, foi de orez. Am fost incantata. Numai ca atunci cand le-am preparat, dupa ce le-am pus in ulei, au explodat. Nu am ales nimic nici din umplutura si nici din foi. Am gresit cu ceva? trebuia, oare, sa le intep, sau ...? Am trecut din nou la foietaj.
    Problema este ca mi-au ramas foile de orez. Pot oare sa le utilizez in alta mancare?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Foile acelea de orez sunt speciale numai pentru pachetele de primavara, insa in general ele sunt folosite la pachetelele de primavara cu legume proaspete. Asta este o varianta mai mult vietnameza a pachetelelor.. Dupa cum am scris si eu in postare, foile acelea nu m-au incantat deloc! Asa ca pana le gasesc pe cele originale chinezesti, am sa folosesc foile de placinta. Umplutura pe care ai folosit-o este super ok, taiteii ar mai fi absorbit un pic din umiditatea umpluturii. Insa, taiteii nu sunt neaparat obligatorii in aceasta umplutura. Deci totul este ok. Nu ai gresit cu nimic, foile de orez sunt de vina. Daca totusi vrei sa le mai folosesti foile de orez, atunci le pui umplutura de legume si le consumi proaspete, fara a le mai praji. Mult succes!

      Ștergere
  37. Am o dilema..cum fac sa nu iasa uleioase? Stiu ca foile absorb ceva ulei. Le prajesc in baie de ulei? Cat timp? multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca folosesti foi din acelea de placinta, nu absorb mult ulei. Este de ajuns sa pui cateva linguri de ulei in tigaie si sa prajesti pachetelele maxim 1 minut pe fiecare parte, pana capata o culoare usor aurie. Dupa care, imediat le scoti din tigaie si le pui pe servetele absorbante de bucatarie. Mult succes!

      Ștergere
  38. draga andreea citind azi aproape tot blogul tau , am decis sa trec pe mancaruri chinezesti . locuiesc in montreal si vad ca chinezii sunt f suplii si arata cu 15 ani mai tineri decat sunt . azi citind din blogul tau -am stat vreo 4 ore- am inteles de ce.
    tocanitele romanesti sunt bune, dar grase si colesteroase...
    as vrea sa te intreb - stiu ca-i aiurea - daca n-as putea coace rolurile de primavara in loc sa le prajesc. dar daca zici ca pot si-n cateva linguri poate merge si prajite .
    imi place blogul tau si felicitari pt tot.
    n-am facut in viata mea mancare chinezeasca si n-am nimic in casa de genul asta, in afara de taitei de orez cu care fac supa de pui . dar de azi trec pe chinezisme , si mersi ca m-ai lamurit.
    deja plec sa iau sos de soia si ce-mi mai trebuie pt a incerca mancarile tale.
    te pup si te rog totusi spune-mi crezi c-ar iesi cumva daca as coace rulourile intr-un sul mare nu micutze ? ( stiu ca pt tine suna a blasfemie , dar... totusi ce zici ?)
    alina

    RăspundeţiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.