Negresa cu sos de căpşune



Desi nu a sosit inca momentul lor de glorie, toti visam la capsunele bune, proaspete si parfumate de la noi din tara. Pana vor aparea si acelea, o idee de reteta care sa ne faca asteptarea mai dulce :). Dupa Negresa cu nuci si sos de cafea , m-am gandit ca o negresa cu sos de capsuni n-ar strica :)). Iata mai sus ce a iesit. Eu una va spun ca am simtit intr-adevar ca am 2 nari! :)) O nara a nasului alerga dupa mirosul de ciocolata si vanilie, iar cealalta nara dupa mirosul de capsuni usor coapte...


Am folosit:
200 g ciocolata neagra
100 g ciocolata cu lapte
250 g unt
6 oua
220 g faina
250 g zahar
250 g capsuni
1 lingurita amidon
2 pliculete zahar vanilat
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita praf de copt

Daca doriti ca prajiturica sa fie chiar negresa, atunci puneti in total 300 g ciocolata neagra si nu mai puneti ciocolata cu lapte si eventual cresteti cantitatea de zahar daca va place mai dulce. In final culoarea va iesi mai inchisa decat cea a prajituricii mele.


Mai intai am topit ciocolata impreuna cu untul intr-o craticioara pusa pe baie de abur



apoi am lasat sa se raceasca


am ales capsunele


 le-am curatat, si le-am taiat bucati, dupa care le-am pus in blender


un adevarat carnagiu pentru bietele capsunele! Le-am transformat intr-un piure, dar nu foarte fin ci cu bucatele mici, peste acest piure am pus restul de 50g zahar si amidonul si am amestecat bine 


intr-un castron mai mare am mixat foarte bine ouale impreuna cu 200 g zahar, sarea si zaharul vanilat, pana ce si-au dublat volumul, iar zaharul s-a topit


am adaugat amestecul de ciocolata si unt



dupa care faina cernuta si amestecata cu praful de copt

compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava unsa cu unt



 din loc in loc am pus cate 2 linguri din piureul de capsune


iar cu lama unui cutit am trecut usor printre ele, facand usoare valuri :)


am dat tava la cuptorul incins pentru 35 de minute
 

un adevarat carnagiu! v-am zis! :)


bineinteles ca am lasat prajiturica sa se raceasca

cat s-a copt si s-a racit prajiturica, narile o luasera razna! 


 

dupa ce s-a racit si am gustat-o, au inceput papilele gustative sa nu ma mai asculte!



 un gust acrisor si proaspat


 intr-un iures de ciocolata



Enjoy!


Etichete: