Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 mai 2011

Negresa cu sos de căpşune



Desi nu a sosit inca momentul lor de glorie, toti visam la capsunele bune, proaspete si parfumate de la noi din tara. Pana vor aparea si acelea, o idee de reteta care sa ne faca asteptarea mai dulce :). Dupa Negresa cu nuci si sos de cafea , m-am gandit ca o negresa cu sos de capsuni n-ar strica :)). Iata mai sus ce a iesit. Eu una va spun ca am simtit intr-adevar ca am 2 nari! :)) O nara a nasului alerga dupa mirosul de ciocolata si vanilie, iar cealalta nara dupa mirosul de capsuni usor coapte...


Am folosit:
200 g ciocolata neagra
100 g ciocolata cu lapte
250 g unt
6 oua
220 g faina
250 g zahar
250 g capsuni
1 lingurita amidon
2 pliculete zahar vanilat
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita praf de copt

Daca doriti ca prajiturica sa fie chiar negresa, atunci puneti in total 300 g ciocolata neagra si nu mai puneti ciocolata cu lapte si eventual cresteti cantitatea de zahar daca va place mai dulce. In final culoarea va iesi mai inchisa decat cea a prajituricii mele.


Mai intai am topit ciocolata impreuna cu untul intr-o craticioara pusa pe baie de abur



apoi am lasat sa se raceasca


am ales capsunele


 le-am curatat, si le-am taiat bucati, dupa care le-am pus in blender


un adevarat carnagiu pentru bietele capsunele! Le-am transformat intr-un piure, dar nu foarte fin ci cu bucatele mici, peste acest piure am pus restul de 50g zahar si amidonul si am amestecat bine 


intr-un castron mai mare am mixat foarte bine ouale impreuna cu 200 g zahar, sarea si zaharul vanilat, pana ce si-au dublat volumul, iar zaharul s-a topit


am adaugat amestecul de ciocolata si unt



dupa care faina cernuta si amestecata cu praful de copt

compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava unsa cu unt



 din loc in loc am pus cate 2 linguri din piureul de capsune


iar cu lama unui cutit am trecut usor printre ele, facand usoare valuri :)


am dat tava la cuptorul incins pentru 35 de minute

un adevarat carnagiu! v-am zis! :)


bineinteles ca am lasat prajiturica sa se raceasca

cat s-a copt si s-a racit prajiturica, narile o luasera razna! 



dupa ce s-a racit si am gustat-o, au inceput papilele gustative sa nu ma mai asculte!



 un gust acrisor si proaspat


 intr-un iures de ciocolata


o negresa cu hainuta de primavara

 si un gust sublim!


Enjoy!


8 comentarii:

  1. Doamne da bine arata! i si de un rosu intens! cred ca afost tare delicioasa si daca este o prajitura simpla!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat esti de rea :))) Ai pus toate pozele alea ca sa fii sigura ca pana le salivez pe toate intru in sevraj :)) Ei na, acum e musai sa ma injectez cu o cioco... altceva n-am ca sunt la servici.. Azi tu esti vinovata pentru gandurile mele obscene cu ciocolata!! Arata demential ! Felicitari. O zi frumoasa Andreea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunaaaatttt !!! Aici de-acum incep sa apara ciresele,ca e mai cald.Capsunele se gasesc din cele mai gustoase,eu deja am facut dulceata,dar negresa ta m-a dat pe spate ! :)) Inca suntem la dieta,ca nu o facem stricta si rezultatele se vad groaznic de incet.Poate o voi incerca cu cirese. :)Te pupic frumoasa mea ! :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  4. delicioasa combinatia !!!... cu totii asteptam capsunicile ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Adela, sa stii ca si eu m-am mirat cand am vazut ca a iesit un rosu asa intens. A fost o surpriza tare placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anto draga, chiar nu m-am putut abtine sa nu pun toate pozele :))Lasa, vinovata ai fost si tu alta data cand ai pus poze (ca sa nu-mi aduc aminte iar de tortul ala al tau nesimtit de bun :)) ).

    RăspundețiȘtergere
  7. Ana dear, multumesc. Este tare simpla de facut. Cirese n-am vazut inca pe aici pe la moi, dar si daca vad, cred ca sunt scumpe precum icrele negre :)). Astept mai incolo sa apara, am si cu ciresele niste planuri d-alea bolnavicioase :). Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Magda, sa stii ca s-au impacat foarte bine capsunicile cu ciocolata. A doua zi am avut surpriza ca partea de deasupra sa se impregneze mai bine in blat, astfel ca prajiturica facuse si blat si un pic de crema. A fost super!

    RăspundețiȘtergere

Trimite-mi comentariu aici.