Prajitură cu banane şi ciocolată



Spuneam eu atunci cand am postat Prajitura cu banane ca imi plac foarte mult bananele. Azi nu ma dezmint de la acest lucru :), ba chiar vin sa intaresc afirmatia. Prajiturica am facut-o mai demult, azi este doar o dulce amintire, dar nu pentru mult timp, caci am s-o repet cat de curand. Pentru ca am pus o poza si pe Facebook si am primit ceva Like-uri la ea, am zis sa postez reteta si aici. Ce sa spun, ingredientele sunt un adevarat dezmat, iar rezultatul este chiar mama dezmatului! Ideea e ca prajiturica se face foarte repede, nu este pretentioasa deloc, in plus iese destul de multa. De la inceput va spun ca este nevoie de 2 castroane mai mari (eu una nu am fost pregatita pentru asa ceva si am fost la limita sa dau compozitia pe afara :)  ) si o tava cam de 25x23 cm. Nu uitati sa folositi cea mai buna ciocolata cu lapte din cate s-au vazut caci ea da o savoare aparte prajituricii. Gustul este ceva divin, o textura densa, cu gust discret de banane, iar deasupra un ganache de ciocolata delicios! Despre ganache vorbim mai incolo ;)

Intr-un castron (cel cu ingredientele umede) punem urmatoarele:
2 oua
250 ml apa calduta
120 ml lapte
120 ml ulei
3 banane foarte coapte
1 baton vanilie (sau esenta de vanilie)

in celalat castron cu ingrediente uscate punem:
250 g zahar
275 g faina
75 g cacao
1 1/2 lingurita praf de copt
1 1/2 bicarbonat de sodiu
1/2 lingurita sare


Dupa cum spuneam:  
incingem cuptorul la 180 grade C

intr-un castron cernem si amestecam toate ingredientele uscate


in celalalt castron zdrobim bananele cu ajutorul unei furculite


despicam batonul de vanilie, ii scoatem semintele si le punem peste banane, adaugam laptele si uleiul


apoi ouale batute si apa


toata compozitia o adaugam in castronul cu ingredientele uscate



amestecam bine cu telul si turnam totul intr-o tava unsa bine cu unt


dam la cuptorul incins pentru 40 de minute si lasam sa se raceasca



intr-un castron punem asa:

250 g ciocolata cu lapte (neaparat cea mai buna)
150 g smantana lichida (cu grasime 32%)
1 lingurita unt

la microunde aducem la punctul de fierbere smantana lichida, o luam de pe foc si adaugam in ea ciocolata taiata bucati si bucatica de unt


amestecam bine pana se dizolva ciocolata, lasam la racit, si turnam peste prajiturica rece...


iar de aici incolo, nu va mai ghidez, ca stiti singurei ce sa faceti mai departe...:))


este infernal de buna!


densa, dar catifelata

intr-o criza de creatie, eu am pus niste nuci prajite pe deasupra


dar va asigur ca nu este nevoie


prajiturica este indeajuns de buna asa cum este


va las sa o savurati in liniste



Enjoy!


Etichete: