Faceți căutări pe acest blog

duminică, 20 noiembrie 2011

Pâinică cu ceapă verde 芝麻葱油大饼




Privind noi toti la painica asta cu ceapa verde, ne ducem cu gandul la Turtitele chinezesti cu ceapa  pe care le-am postat acum ceva timp. Nu stiu care dintre ele este mai renumita in Shanghai: painica sau turtita cu ceapa verde. Ambele sunt delicioase! Numai ca textura lor difera. Azi va povestesc despre cum o painica poate sa creasca la fel de frumos si in tigaie, fara a o coace in cuptor. Daca turtita cu ceapa este crocanta si usor elastica in interior, painica cu ceapa ne minuneaza cu gustul ei , este crocanta la exterior, moale si pufoasa la interior, desfacandu-se in fasii multe si bune impanate cu ceapa. Dar, sa nu va mai fac prea multa pofta. Haida la treaba!


Avem nevoie de:


200 g faina grau
100 ml apa
1 ou
1 lingurita sare
2 lingurite zahar
1/2 lingurita drojdie uscata
1 legatura ceapa verde
2 lingurite ulei de susan
2 lingurite seminte de susan

Intr-un castron amestecam faina cu 1/2 lingurita sare, numai o lingurita de zahar si drojdia. Facem o gropita in mijlocul amestecului de faina.


separat intr-un castronel batem oul, il amestecam cu apa si turnam in gropita de faina formata


Amestecam totul pana obtinem un aluat lipicios. Il lasam la dospit pentru o ora. Dupa o ora il pregatim pentru lucru. Il rasturnam pe masa de lucru infainata si il framantam 5 minute



obtinem o biluta de aluat nelipicioasa si usor elastica. O vom lasa sa se odihneasca pe masa de lucru pentru 15 minute, acoperita cu un prosop


 intre timp taiem marunt ceapa verde


peste lingurita de zahar ramasa punem 2 lingurite de apa fierbinte si amestecam pana se dizolva tot zaharul, lasam amestecul deoparte (il vom folosi mai tarziu pe post de lipici :)   )


intindem biluta de aluat intr-un dreptunghi cu lungimea de 40 de cm, iar latimea de 20 de cm. Intindeti aluatul cu sucitorul fara grija, aluatul este elastic si nu se rupe. La mine dreptunghiul nu prea a iesit drept, dar a fost ok pana la urma :)


ungem suprafata dreptunghiului cu ulei de susan si presaram restul de sare


presaram toata ceapa uniform peste suprafata aluatului


 incepem si rulam aluatul pe lungime, avand grija sa il rulam strans



 obtinem un sul de aluat lung 


 rulam sulul de aluat dandu-i o forma de melc


obtinem un melc gigant  :)



 presam usor cu palmele melcul nostru


dupa care trecem sucitorul incet si cu grija peste el, avand grija sa nu iasa ceapa afara din aluat. In timpul rularii cu sucitorul (daca atunci cand am format melcul nu am strans aluatul bine), e posibil sa iasa din aluat mici bule de aer. In acest caz, intepam aluatul in laturi cu o scobitoare pentru a permite aerului sa iasa afara. In final vom obtine un disc de aluat cu diametrul de 16 cm. 


ungem partea de sus a discului de aluat cu solutia de zahar si apa (pentru ca semintele de susan sa se lipeasca de aluat)


luam o tigaie cu fundul mai gros, picuram in ea 2 lingurite de ulei vegetal, punem discul de aluat in tigaie cu fata presarata cu susan in jos


ungem si cealalta fata cu solutia de zahar, presaram din nou susan


punem tigaia pe focul FOARTE mic, dupa care acoperim tigaia cu un capac. Suprafata de jos a discului de aluat se va praji usor, iar datorita capacului vom obtine vapori ce vor ajuta aluatul sa creasca.


Nu plecati de langa tigaie! Dupa cateva minute vom observa cum va incepe painica sa creasca. Nu e nevoie sa adaugam mai mult ulei, in cel mai bun caz, putem picura 1 lingurita de apa pe marginile tigaii pentru a aduce si mai multi vapori. Insa nu uitati sa dati focul foarte incet. Painica se arde foarte repede. Painica se prajeste cam in 5-7 minute pe fiecare parte.


cu ajutorul unei spatule intoarcem painica pe partea cealalta, punem din nou capacul


daca e nevoie intoarcem din nou painica, dar fiti fara grija, aluatul dinauntru nu este crud!


 painica nu va creste mai mult de atat


o lasam cateva minute sa se raceasca, dupa care o putem servi


aici intoarsa pe cealalta parte :)



 nu va temeti daca este crapata in unele locuri, sau nu este uniforma, asta este farmecu ei! :)


iar dupa ce o taiati....


o minune!


mirosul de ceapa verde se va imprastia atat de repede!



incat nici nu veti sti ca ati mancat prima felie!



 iar a doua felie va fi doar de obisnuinta! :)


abia la a treia felie veti fi constienti ca inca n-ati dat nimanui sa guste din ea :)


a patra felie ar fi ca sa fiti siguri ca v-ati saturat...:)


a cincea felie....ia stati asa, cate felii are painica asta? :)))


Nu va spun! Dar daca vreti sa stiti sigur cate felii are painica asta, eu va sugerez sa va duceti acum in bucatarie si sa o faceti pentru ca eu nu am de gand sa va spun!


Enjoy!

51 de comentarii:

  1. Pufff, nu am ceapa verde in casa... Maine sau poimaine o fac, abia astept sa vad cum e. :) Pupicei si multumim de reteta! xoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa o incerc si painica asta, turtitele mi-au placut mult. Cu metoda asta coace mama turte in ceaun, binenteles ca nu chinezesti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am ceapa asa ca maine o fac !!!
    Abia astept am sa dau link spre tine,multumesc, mi-ai facut o pofta, mama, mama!
    Pozele nota 10!

    RăspundețiȘtergere
  4. excelenta painica! abia astept sa incerc si cu ceapa verde! te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata delicios! Voi incerca cu usturoi verde! Sper sa gasesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Yammy yammy, trebuie musai sa aflu cate felii are painica asta :).

    RăspundețiȘtergere
  7. arata minunat painica! Dar fara ou se poate face? Si eventual cu praz? Multumesc frumos, gabriela

    RăspundețiȘtergere
  8. Incantatoare poze!! Musai o fac si eu.. mai ales ca nu-i mult de munca. In afara de irish soda bread, nu ma incumet la alt fel de painici ;) Dar asta imi face cu ochiul. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata tare bine painica, am sa o incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  10. Help!!!Din ce faina ai facut aluatul?Am facut-o cu faina 000
    si a iesit un aluat foarte umed si lipicios sa si rupt putin,nu sant sigura ca sa copt suficient inca nu am gustat-o de aratat, arata aproape bine, sa vedem ce gusta are!Poate ma ajuti cu vre-o idee ,cu ce am gresit?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Minunata painica cu ceapa verde. Pozele foarte graitoare, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Tare buna trebuie sa fie!!!Negresit o sa o incerc!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ana dear, sa-mi zici cum ti s-a parut painica. Mie mi-a placut chiar mai mult decat turtitele! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Mihaela, e prima data cand fac painica coapta in tigaie. Nu stiam ca se poate face si la ceaun. Mama ta mai mult ca sigur ca este o bucatareasa fantastica!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mandala, ma bucur ca incerci painica.

    RăspundețiȘtergere
  16. Emily, m-ai facut curioasa cu usturoiul, insa acum nu cred ca gasesc pe undeva usturoi verde. Dar in primavara cand apare usturoiul verde sigur incerc si varianta asta!

    RăspundețiȘtergere
  17. Lavi, daca gasesti usturoi verde sa-mi spui si mie pe unde ai gasit! Ca vreau si eu! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Raluca, daca te apuci sa papi dintr-o painica d-asta, uiti si ca trebuie sa numeri feliile! :) Atat de buna este!

    RăspundețiȘtergere
  19. Gabriela, nu am incercat sa fac painica aceasta nici fara ou, nici cu praz. Probabil ca tu vrei sa faci o painica de post, nu? Nu stiu cum se comporta aluatul la copt in tigaie daca nu are ou, dar cred ca poti incerca. Nu are ce rau sa fie, nu? Iti multumesc pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  20. Sigur e painica? :) Arata ca o prajitura! Minunata! Pup Andreea!

    RăspundețiȘtergere
  21. Anto, neaparat sa ma inveti si pe mine sa fac irish soda bread ca nu am facut niciodata! Eu nu prea sunt prietena cu aluaturile pe drojdie, ca la mine nu prea cresc. Am vrut sa comand atunci cand am fost noi la restaurant painica din asta, dar au zis ca nu au:(. Eram curioasa sa vad cum este la ei. Pup.

    RăspundețiȘtergere
  22. Adela, sa-mi spui daca ti-a placut. Eu una sunt tare incantata de ea, iar prima data cand am facut-o si am gustat din ea, gandul m-a dus exact la painicile pe care le mancam in China. Gustul este identic!

    RăspundețiȘtergere
  23. Mandala, eu am facut painica cu faina de grau alba 000. Daca ti-a iesit aluatul lipicios, poate trebuia sa mai adaugi niste faina la framantat. Sau poate nu ai lasat aluatul sa creasca o ora? Dupa ce l-ai framantat, l-ai mai lasat 15 minute sa se odihneasca pe masa? Asta e un moment important, deoarece atunci se dezvolta glutenul. Aluatul devine elastic, se intinde bine si nu se rupe. Gustul cum a fost? Inauntru trebuie sa fi fost coapta painica, pentru ca aburul o coace si in interior fara probleme. Sunt curioasa sa-mi spui cum a fost.

    RăspundețiȘtergere
  24. Sara&Miki, ma bucur ca va place aceasta painica! Va invit sa gustati o feliuta! Va pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  25. Licuta, neaparat sa incerci painica! Este deosebita! Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  26. Corina, scuze, au fost ceva probleme pe blogger, acum am reusit sa public mesajul tau! E painica toata ziua! :) Dar cred ca am putea sa o transformam si in prajiturica, nu? Fara ceapa, evident! :))

    RăspundețiȘtergere
  27. Andrea, am facut-o, gust delicios,
    pufoasa, moale in interior si crocanta pe exterior, foarte buna doar ca la mine nu se vede asa distinct ca e rulata sa unit aluatul foarte tare, a crescut mult, am si poze nu prea reusite ca zugravesc si numic nu e la locul lui si lumina cam lipseste zilele astea.Am sa o postez si am sa dau link spre tine.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  28. Minunata reteta.
    Acum o fac si eu, sa fie gata pana vine sotia de la serviciu :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Draga Florica,poate painica ta a crescut mai mult si arata un pic mai altfel pentru ca ai facut-o cu faina integrala. Oricum, am vazut pozele si arata super painicile tale. Am sa incerc si eu intr-o zi cu faina integrala. Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  30. Oooo, Daniel, ce frumos! As vrea si eu sa ma astepte sotul meu cu painica d-asta cand vin de la servici! :) Spune-mi cum ti s-a parut painica?

    RăspundețiȘtergere
  31. Maya, multumesc! Cred ca merge facuta painica d-asta si cu faina fara gluten :). Pup.

    RăspundețiȘtergere
  32. si mie imi place tare reteta , dar oare o sa-mi iasa? ..... cu siguranta o voi incerca , numa sa fac rost de ceva timp ;)....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Magda, iti iese suta la suta! Nu are cum sa nu-ti iasa! Pup!

      Ștergere
  33. Eu vreau neaparat sa aflu :) cate felii are painica? chiar acu merg la bucatarie si o incerc ! Arata asa de bine, e atat de apetisanta si foarte usor de facut ! Multumesc Andreia, pentru aceste minunate si inedite retete.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lia, am vazut painica ta! A iesit minunat! Ma bucur ca ai incercat-o! Pup!

      Ștergere
  34. Absolut delicioasa! Multumesc,Andreea :) Am incercat si turtitele cu ceapa verde si de multa vreme imi doream sa pun in practica si aceasta reteta...ne-a placut la nebunie! :)) Pupici :**

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corina, daca ti-au placut turtitele, o sa-ti placa si mai mult painica asta! Este minunata! Pup!

      Ștergere
  35. Vai, cate retete am gasit la tine si abia astept sa le incerc. Painea cu ceapa neaparat! si dupa aia am sa incer si cu nuca si scortisoara, pentru pachetel la servici (ceapa e exclusa :D ).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, ma bucur ca ne-am cunoscut :). Idee buna sa faci painica asta dulce cu nuca si scortisoara :). Daca nu-ti place cu ceapa, poti incerca si varianta cu branza sau cu masline. Eu am incercat-o si cu masline si mi-a placut mult! :)

      Ștergere
  36. Merge si la cuptor? Nu sunt prietena cu uleiul XD As vrea s-o incerc, dar la cuptor^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roberta, nu am incercat niciodata sa o fac la cuptor si nici nu stiu cum iese. Dar crede-ma ca nu este deloc mult ulei. Farmecul acestei painici este sa se coaca la tigaie in aburul obtinut dupa ce ai pus capacul. Se face foarte repede in felul acesta!

      Ștergere
    2. O sa incerc mai intai la cuptor, daca nu iese o sa incerc si in tigaie, dar pot sa folosesc ulei de masline? Nu am de susan...

      Ștergere
    3. Uleiul de susan este specific acestei retete. Daca totusi nu ai sau nu vrei sa folosesti, cred ca poti pune ulei de masline in interiorul aluatului, insa nu si in tigaie. Pentru tigaie ar fi bine sa folosesti ulei de floarea soareilui caci rezista mai bine la temperaturi inalte. Spor! :)

      Ștergere
  37. Am inteles ^^ Din pacate nu am vazut ulei de susan in supermarket-urile din Braila:( Iar de pe net este mult prea scump :D Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  38. Dragă Andreea, mulțumesc pentru rețeta de pâinici. Sunt delicioase! Am încercat și clătitele și turtițele. Foarte bune! Ingenioase! Am fost surprinsă de aceste rețete pt rapiditatea lor. Mulțumesc și pt celelalte informații despre China. Prin ochii tăi am ajuns acum să o îndrăgesc și eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angela, ma bucur din suflet ca ai incercat painicile! In principiu mancarea chinezeasca se gateste relativ repede, mai mult dureaza pregatirea ingredientelor si a legumelor :). Si ma bucur enorm de mult ca ai ajuns sa indragesti China! Inseamna ca eforturile mele depuse in acest blog dau rezultate! Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  39. Despre pâinea chinezească la aburi nu ne-ai zis nimic. Am înțeles că există așa ceva. Și poate ne dai și rețeta înghețatei prăjită. Scuze, dar am o fetiță tare mofturoasă, dar mare amatoare de înghețată și aluaturi fierte.Și eu te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista niste painici fierte in aburi, foaaarte bune si pufoase! Nu am reusit inca sa postez reteta lor. Painicile astea se consuma in general dimineata la micul dejun, sau alaturi de terciuri de orez si legume (un fel de porridge englezesc). Ca sa-ti faci o idee despre cum se prepara, gasesti o varianta de chifle umplute cu carne aici: http://andreeachinesefood.blogspot.ro/2014/02/baozi-chifle-umplute-cu-carne.html. Cat despre inghetata prajita...sa stii ca nu este un desert chinezesc si mai rar se gaseste in China. Insa se poate gasi in Asia. Te mai astept pe blog!

      Ștergere
  40. Deci aluatul este exact acela de la Baozi? Văzusem rețeta dar nu eram sigură? Despre înghețata prăjită întreb căci am mâncat-o și eu tot la restaurant chinezesc. Am citit un comentariu despre ea la o altă rețetă de pe blog, tu spusese-i că o vei face și de aceea... Sigur că mai vin pe blog. Am mai încercat reetele cu pui, mâine încerc orez prajit, dar trebuie să recunosc că am mai trișat la ingrediente. Ceea ce mă atrage la aceste rețete chinezești sunt mai mult principiile de gătire, care mi se par foarte sănătoase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, compozitia nu este aceeasi, este un pic diferita, nu contine praf de copt si uneori se pune si lapte. Ies niste chifle moi si tare pufoase. O sa le postez cu prima ocazie. Da, la restaurantele chinezesti se mai serveste inghetata prajita pentru ca nu au prea multe variante de deserturi, avand in vedere ca putini chinezi prefera desertul dupa masa. Te imbratisez!

      Ștergere

Trimite-mi comentariu aici.