Tort de trandafiri cu dulceață de trandafiri




Intr-un final, apuc sa postez tortuletul de ziua mea. As fi vrut sa il postez chiar de ziua mea, insa nu am avut timp atunci. Tin doar sa spun ca ziua aceea a fost una superba! Mi-am petrecut ziua de nastere langa cele mai dragi fiinte sufletului meu, intr-o atmosfera tare placuta. Si nu puteam sa incheiem ziua decat alaturi de o feliuta de tort. De fapt, 2 feliute de tort, caci am facut 2 tortulete. Primul tortulet a fost "Foret Noire", vine in curand reteta si pentru acesta



al doilea tortulet a fost unul chiar micut, insa atat de delicat si parfumat, incat si acum parca ii mai simt gustul. Cred ca tortuletul acesta mi se potriveste de minune, asa cum spune si vorba ca "esentele tari se pastreaza in sticlute mici" :). Ideea acestui tortulet o am inca de anul trecut cand eram prin Belgia si am pus ochii pe cei mai frumosi si mai delicati bobocei de trandafiri. 


din dragoste pentru ei si pentru dulceata de trandafiri a iesit acest tortulet. Daca aveti vreodata curiozitatea si ocazia sa-l incercati, nu va dati in laturi de la el! O sa va placa cu siguranta! :)
Ca si anul trecut cand am facut Tortul meu Snickers


vreau sa cred si de data aceasta ca acest tortulet cu trandafirasi este unic si ca nu mai este unul asemanator. Este un blat parfumat simplu, cu gust de capsune si apa de trandafiri, o crema cat se poate de simpla si naturala, insiropat cu sirop de trandafiri si apa de trandafiri, cu un strat de dulceata de trandafiri, si imbracat cu aceeasi crema de simpla imbinata cu...dulceata de trandafiri! :). Tortuletul a fost chiar mic, blatul l-am copt intr-o forma de tort cu diametrul de 15 cm, deci cantitatile sunt pentru aceasta forma de tort. Daca vreti pentru o forma mai mare, dublati cantitatile.

Buuun, si acum reteta!

pentru blat:
2 oua
100 g zahar
1 plic budinca de capsuni
3 linguri faina
1 lingurita apa de trandafiri
1 praf sare

 dupa care:
1 borcan dulceata de trandafiri  (pentru uns blatul si pentru crema de deasupra)

pentru crema:

300 ml smantana lichida (35% grasime)
2 linguri zahar 

Incingem cuptorul la temperatur ade 170 grade C, intr-un castron amestecam praful de budinca de capsuni cu faina si praful de sare si lasam deoparte


 intr-un castron de metal adaugam zaharul si cele 2 oua


amestecam totul cu un tel pana ce ouale se amesteca bine cu zaharul


punem castronul pe bain marin si amestecam incontinuu cu telul pana ce compozitia se incalzeste usor (avem grija sa nu fiarba!!!). Operatiunea nu trebuie sa dureze mai mult de 5 minute. Deasupra compozitiei se va forma o spuma.


lasam telul la o parte si incepem si amestecam compozitia cu mixerul pana isi dubleaza volumul. La sfarsit compozitia trebuie sa cada intr-un fir continuu de pe paletele mixerului.


adaugam lingurita de apa de trandafiri, (eu am avut acest tip de apa de trandafiri)




 si incorporam usor de tot cu ajutorul telului sau cu o spatula mixul de faina si praf de budinca, obtinem un aluat de o superba culoare roz!



tapetam fundul unei forme de tort (in cazul meu cu diametrul de 15 cm) cu hartie de copt, iar peretii formei ii ungem cu putin unt. Turnam compozitia in forma, vor aparea mici bule de aer. 



"Trantim" usor de 2 ori forma de masa de lucru pentru a scoate bulele de aer. Dam blatul la cuptor pentru 20 de minute


stingem cuptorul si mai lasam blatul in cuptor aproximativ 15 minute. Dupa care il scoatem din cuptor si il lasam sa se raceasca complet. (la mine s-a cam ars un pic blatul :(, deh, emotiile! :))  )



pentru sirop:

50 ml sirop petale de trandafiri
1 lingurita apa de trandafiri
50 ml apa plata

tot anul trecut am gasit acest minunat sirop de trandafiri, scrie si pe el, un han minunat Fantanita Haiducului, langa Sibiu. Daca nu aveti sirop de petale de trandafiri, fierbeti 75 g zahar cu 100 ml apa plata pana se formeaza un sirop si adaugati apa de trandafiri.


deci, din sirop din petale de trandafiri, apa si apa de trandafiri formam siropul cu care vom insiropa blatul


taiem blatul nostru in 2 felii egale si...surpriza! blat roz! :) Sincera sa fiu, uitasem ca si compozitia era roz :))), dar parca blatul a iesit prea roz!


cu ajutorul unei pensule de bucatarie insiropam prima felie de blat 


dupa care punem, dupa cat ne lasa sufletul, dulceata de trandafiri (eu am pus cam 3 linguri)


la acest tortulet, eu am folosit dulceata de Raureni, o culoare superba care s-a mentinut perfect!


 intindem dulceata de trandafiri peste blat



intr-un castron mixam bine smantana lichida impreuna cu zaharul pana obtinem o crema constistenta, o lasam la frigider sa se raceasca bine de tot.


punem 3 linguri pline de crema peste blat


asezam cel de-al doilea blat si il insiropam


 din nou dulceata de trandafiri si din nou 3 linguri de crema


 in restul de crema am pus 2 lingurite de dulceata de trandafiri...asa...ca sa fie mai special si...


a fost tot ROZ! :))


cu crema cea roz imbracam tortuletul. Acuma ce sa va zic...:D stiti bine ca stau rau de tot cu ornatul. Eu una m-am si grabit, si nici inelul de la forma nu l-am mai pus peste blatul de tort. Si va recunosc ca nici n-am mai avut rabdare sa se raceasca crema foarte mult. 


decorul il faceti cum vreti voi, eu n-am avut de lucru si am pus tot dulceata de trandafiri :))


 si intr-un final, boboceii de trandafiri


iata intr-un final tortuletul meu! :)



feliuta s-a prezentat asa:



 sau asa...


da...tot roz! :)




cu boboceii alaturi






a fost un tortulet foarte parfumat


si delicios de numa! :))


Enjoy! :)



Etichete: