Tarta cu praz si somon afumat




Dupa ce am facut Tartele chinezesti cu crema de ou, mi-am dat seama ca am facut o adevarata pasiune pentru tarte, atat dulci ( Tarta cu mure ), cat si sarate ( Tarta cu ciuperci ). Asa ca n-am sa ma opresc aici, o sa-mi urmez pasiunea mai departe printr-o tarta cu praz si somon afumat. Atunci, sa trec la treaba, zic! :)

Din:
 130 g unt
175 g faina
un praf sare
3 lingurite cu apa rece cu gheatza

am facut repede repejor un aluat gen pate brisee
cam asa:


in tava pentru tarta am intins aluatul intr-o foaie subtiiiiire, pe care am intepat-o cu furculita din loc in loc, am vrut sa fie mai finutza si mai crocanta foaia si chiar asa a si iesit


apoi am trecut la umplutura, foarte simpla si taaare deliciosa:
3 fire de praz
200 g somon afumat
3 oua
50 g smantana
50 g cascaval
2 lingurite de unt
(afumat zic!, ca sa se potriveasca cu somonul afumat )
sare, piper

prazul l-am taiat in bastonase lungi  de 4 cm, apoi l-am crestat pe lungime


somonul in bucatele 

intr-o tigaie am pus la calit prazul in cele 2 lingurite de unt

am sarat si piperat

am presarat prazul calit peste foaia de aluat

 apoi bucatelele de somon afumat


intr-un castronel am batut cele 3 oua, impreuna cu smantana, sare si piper dupa gust

si apoi am turnat compozitia in fir subtire peste praz si somon

 cam asa arata apoi:


peste toate am presarat cascavalul ras (cred ca puteti renunta la cascaval, la final culoarea tartei va fi mai frumoasa)

am dat la cuptor pentru 20 de minute si iata ce a iesit


am garnisit cu cateva bobite de piper rosu si feliute de lime

se consuma neaparat calda!

eventual alaturi de un pahar de vin alb

 aluatul este subtire, fin si crocant

 gustul este elegant, usor afumat

si usor picant daca gustati si bobitele de piper

Enjoy!

Etichete: