Despre mine...interviu la Parada blogurilor



Acum cateva zile va spuneam ca particip la concursul de pe Gustos.ro la 2 sectiuni culinare: aperitive si feluri principale. Odata cu participarea, a venit si interviul meu. Multumesc din suflet tuturor celor care m-au votat si m-au sustinut in acest concurs! Pentru cei care inca doresc sa ma voteze:
La sectiunea aperitive ma pot vota  AICI., pentru:
Tarta cu praz si somon afumat

Placintele cu legume
Mingiute cu masline si cascaval afumat

Iar la sectiunea feluri principale ma pot vota AICI, pentru:
Furnici in copac
General Tso's Chicken
Ciuperci cu bambus



Cateva cuvinte despre mine gasiti direct pe site , sau il puteti citi chiar aici pe blog:

Va facem cunostinta cu Andreea Juganaru, care, fiind pasionata de mancarea chinezeasca, a dedicat un intreg blog culinar aromelor asiatice chinezesti.

Cum ai inceput sa ai un blog gastronomic?
Pana nu demult, a avea un blog mi se parea mai mult un moft, sau ceva la moda si cam atat. Nu-i vedeam deloc utilitatea intr-o societate romaneasca unde omul are mult mai multe preocupari decat sa isi faca blog sau sa citeasca o pagina de blog. Insa aunci cand aveam nevoie de o reteta, dadeam fuga pe net unde gaseam o multitudine de bloguri culinare cu poze exceptionale si retete inedite. Eram ca un copil intr-un magazin de dulciuri! Nu stiam ce sa aleg mai repede si ce retete sa incerc mai intai! Apoi dintr-una intr-alta, am ajuns sa dau si peste retetele chinezesti…ceea ce m-a atins la suflet. Eram si bucuroasa ca site-urile culinare apreciaza bucataria chineza, dar si foarte mahnita de faptul ca multi gateau mancarurile chinezesti dupa ingredientele gasite in camara si in frigider! Atunci am simtit nevoia sa ma exprim si sa impartasesc si altora din experienta mea culinara chineza. Asa am inceput timid, intr-o zi de mai, cu reteta mea preferata de mancare chinezeasca, si poze destul de uratele :). Dar, era prima mea reteta pe blog! Pui Gongbao (Pui cu alune).

Ai vreun bucatar favorit? Care este acela?
Jamie Oliver! Ma fascineaza modul cum imbina ingredientele si condimentele, cat de repede se misca in bucatarie, trucurile la care apeleaza si amuzamentul cu care isi prezinta mancarurile. Apoi la sfarsit fericirea care i se citeste pe fata atunci cand isi primeste prietenii si musafirii la masa si cu cat drag ii serveste. Se vede de departe cat suflet pune in tot ceea ce face si cat de mult isi iubeste meseria.

De unde te inspiri in arta culinara: carti de bucate, reviste, emisiuni, bloguri, site-uri?

Mare parte din retetele chinezesti le-am experimentat si gustat in China. Acolo am descoperit aromele exotice, istoria lor, modul corect de a imbina condimentele si sosurile, faptul ca nu orice combinatie de legume facute stir-fry se numeste mancare chinezeasca. Totodata am realizat cat de multa cultura exista in arta culinara chinezeasca si ca multe istorioare si legende stau la baza mancarii chinezesti. M-am uitat la nenumarati bucatari chinezi cum preparau retetele si m-am imprietenit cu multe chinezoaice care stiau sa gateasca bine. De aici am „furat” multe dintre secretele prepararii retetelor chinezesti. Retetele de prajituri si torturi le iau in general din reviste. Pun in aplicare reteta numai daca imi place cum arata poza respectiva!

Care a fost cel mai mare dezastru culinar pe care l-ai avut?
Au fost chiar 2 dezastre intr-unul! Acum 2 ani de Craciun, am facut o prajitura negresa pe care am taiat-o in bucati si asezat-o pe farfurie. Din lipsa de spatiu pe masa de lucru, am pus-o in cuptorul rece cu gand sa o iau de acolo atunci cand va fi nevoie. Atunci cand a venit vremea fripturii, am rugat sotul sa aprinda cuptorul ca sa pregatim friptura. Evident ca eu nu i-am spus de prajitura, el nu s-a uitat in cuptor si...15 minute mai tarziu ne-am dat seama dupa miros ce se intamplase! Am lasat apoi friptura in cuptor sa se rumeneasca, timp in care mi-am sunat prietenele sa le povestesc de intamplarea amuzanta cu prajitura coapta de 2 ori. Atat de tare ne-am amuzat la telefon, incat am uitat complet de friptura....Era sa chemam pompierii!

Daca ai avea un restaurant, ce profil ar avea, care ar fi specialitatea bucatarului si unde ai vrea sa se afle din punct de vedere geografic?
Mi-as dori sa am un restaurant unde eu sa le fac pe toate! Eu sa ma duc sa cumpar legumele si fructele (daca as avea destul timp, le-as cultiva eu insami!), eu sa gatesc mancarurile si dulciurile, eu sa le servesc. Sa fie intr-o tara unde temperatura variaza intre 20-30 de grade pe tot parcursul anului. Restaurantul sa fie mai mult ca o gradina de vara cu multi copaci si flori, verdeata multa, cu mese de lemn incrustate, iar in loc de scaune sa fie leagane (cam visator, nu? :) ). Iar ca idee indrazneata, as intinde paturici pe iarba pentru cei care si-ar dori ca masa sa se transforme in picnic. As include si meniuri speciale pentru copii si oameni in varsta. Din partea casei sa fie limonada si ceaiuri, mici pachetele cu fursecuri si prajiturele pe care sa le savureze acasa. In felul acesta as sti exact ca ceea ce servesc ei este facut de mine, le-as putea vedea reactia atunci cand servesc mancarurile, intr-un cuvant, as sti exact cum sa-i multumesc.

Care au fost cele mai pretentioase retete gatite de tine vreodata?
In general retetele nu mi se par pretentioase, mai mult laborioase, as putea spune. Pretentioase sunt atunci cand contin ingrediente si condimente care se gasesc foarte rar. Iar daca au astfel de ingrediente care nu sunt accesibile, prefer sa nu le fac.
Ce retete ai recomanda utilizatorilor incepatori de pe blogul tau?
Ciuperci cu bambus, Orez stir-fry cu legume, Taitei cu legume. Sunt multe retete care se prepara foarte repede, ideea e sa respecti ingredientele de baza si timpul de gatire.

Care este reteta ta preferata si/sau care este cea pe care o gatesti cel mai des?
Din bucataria chineza Pui Gongbao (Pui cu alune) si General Tso’s Chicken. Din bucataria europeana, salate si mancarurile pe baza de legume.

Ai vreo reteta mostenita din familie, o reteta a copilariei tale?
Sunt nenumarate! Multe le-am gustat si nu le-am facut caci mama mereu are grija sa le pregateasca pentru noi. Toata copilaria mama a facut prajturi si torturi de care toata lumea se minuna, mai ales ca pe vremurile acelea nu se gasea mai nimic. Si acum stau si ma mir de unde gasea toate ingredientele alea caci rafturile magazinelor erau toate goale! Fursecuri, piscoturi, bezele, torturi cu ciocolata si nuci, lebede, choux-uri...Mereu uimeam copiii si parintii lor cand duceam la scoala de ziua mea astfel de minuni facute de mama.

Ce meniu si ce pregatiri ai recomanda pentru o masa cu prietenii?
Toti prietenii care vin la noi vor mancare chinezeasca, asa ca as incepe masa cu niste coltunasi chinezesti, pachetele de primavara, Pui dulce acrisor cu ananas, Porc cu morcovi si ceapa, Peste cu morcovi, telina si ciuperci iar la desert Tarte chinezesti cu ou si salata de fructe.

Daca ai vrea sa salvezi in capsula timpului cele mai tari cinci retete, care ar fi acelea?
Nu stiu daca m-as limita numai la 5, le-as salva de fapt pe toate. Fiecare reteta are farmecul si magia ei. Asa ca ar fi incorect fata de ele sa fiu partinitoare.

Daca ai putea sa alegi o tara in care sa te nasti din nou, pe care ai alege-o din punct de vedere culinar?
As alege mai multe. Dar tind spre Grecia. Grecii reusesc sa imbine atat de frumos legumele si carnea, salatele, placintele, iar prajiturile sunt o incantare.

Care sunt restaurantele tale preferate?

Merg destul de rar la restaurante si niciodata la aceleasi, mereu caut ceva nou. Asa ca rar m-am intors la un restaurant la care am mai mancat. Prin urmare, nu as putea indica cu siguranta unul.

Cat de mult experimentezi in bucatarie? Respecti retetele cu strictete?
Odata cu inceperea blogului, am inceput sa stau mai mult ca inainte in bucatarie. In primul rand ca am inceput sa testez mai multe retete si in al doilea rand ca am petrecut mult timp facand poze la felurile de mancare. Si cum, pana acum am cam fost paralela cu fotografia, sunt in stare sa fac si 300 de poze pana aleg una care imi place. Retetele chinezesti le respect cu strictete pentru ca in primul rand respect cultura chineza si arta culinara chineza. Sunt atat de multe mancaruri chinezesti pe care vreau sa le prepar si sa le pun pe blog, insa nu gasesc in Romania toate ingredientele chinezesti si acest lucru ma supara foarte tare. Si decat sa inlocuiesc anumite ingrediente dintr-o reteta chinezeasca sau sa nu le pun, mai bine nu fac mancarea respectiva! La retetele non-chinezesti, (spre exemplu unele prajituri sau fursecuri) uneori tind sa pun ochiometric faina sau zahar. Stiu ca nu e bine, incerc sa remediez problema .

Care este cel mai frumos compliment pe care l-ai primit pentru mancarea pe care ai gatit-o?
Am primit mai multe complimente, dar cele care ma incanta cel mai tare sunt complimentele sotului. Pentru ca el nu mananca orice, oricand si la orice ora. El este cel mai pretentios si cel mai mare critic al meu. Asa ca sunt foarte fericita cand ii place un fel de mancare.

Ai trecut prin vreo intamplare amuzanta legata de gastronomie?
Am trecut prin multe intamplari amuzante legate de gastronomie in China. Cele mai amuzante erau acelea cand mergeam la restaurant, comandam un fel de mancare, dar nu stiam cum arata. Sau comandam cateodata spre exemplu „pui cu legume” insa era surpriza cand venea mancarea la masa caci nu stiam cum o sa fie carnea de pui! Cu oase, fara oase, piept de pui, maruntaie de pui...Odata am avut surpriza sa mi se aduca intestine de pui cu mazare!(evident ca n-am mancat!) Si ma amuzam si mai tare cand era vorba de deserturile chinezesti: in salata de fructe puneau maioneza, iaurturile toate erau dulci, cu gusturi care mai de care mai ciudate precum aloe vera, trandafiri. Si nu pot uita inghetata de mazare si cea de fasole rosie.

Alimentatia sanatoasa este o chestiune tot mai importanta pentru zilele noastre, suntem inconjurati de alimente nesanatoase. Ce sfaturi, recomandari le dai tinerelor mamici pentru a-si hrani sanatos copiii?
Nu sunt mama si nu pot da eu insami sfaturi altor mamici. Insa stiu cu siguranta stiu ca atunci cand voi avea un copil, pe cat de mult posibil, ii voi da mancaruri si dulciuri gatite in casa. Nu voi accepta sa manance mancaruri semipreparate sau fast food si o intreaga serie de chipsuri si biscuiti indopati cu E-uri si coloranti dubiosi. Acelasi lucru este valabil si pentru sucuri: nu tot ce arata bine e si sanatos!

Care este reteta de pe blogul tau cu cel mai mare succes?
Pana mai de curand a fost reteta chinezeasca Furnici in copac, nu a avut extrem de multe comentarii, dar a fost vizualizata frecvent, per total, ea inca este in top. General Tso’s Chicken insa, a avut un succes mult mai mare imediat ce am postat-o, 500 de afisari numai intr-o zi!

Ai bloggeri culinari preferati? Care sunt acestia?
Toti imi plac! Ii respect pentru ceea ce fac si pentru efortul pe care il depun.

Ai alte pasiuni in afara de arta culinara despre care ai vrea sa ne povesteti?
China! Este pasiunea mea si o parte din viata mea. Mi-am petrecut cei mai frumosi ani din viata acolo. Acolo mi-am facut scoala vietii, acolo am invatat sa am cu adevarat grija de minesi sa ma descurc intr-o societate mare si necunoscuta. Am plecat in China cu o bursa pe limba chineza oferita de Facultatea de Limbi Straine si sponsorizata de guvernul roman. Si desi atunci cand am plecat cunosteam cultura, istoria, filozofia si limba chineza, cand am ajuns in China, am avut impresia ca ajung pe alta planeta! Nu era nimic din ceea ce imi inchipuisem eu, dar ma bucur ca a fost asa. Am avut parte de multe surprize placute si unele putin mai placute, dar acest lucru nu a facut decat sa ma caleasca si sa-mi dea increderea in mine. Dupa cum zicea mama, am plecat din tara un copil si m-am intros inapoi in tara un om mare.
Si ar mai fi o pasiune: Calatoriile. M-au fascinat peisajele din China, m-am indragostit de plajele din Thailanda, templul Angkor Wat din Cambogia. Am ramas uimita de grandozitatea Turnului Eiffel din Paris si statuii Cristo Rei din Portugalia, mi-a placut enorm de mult ordinea si politetea din Londra, m-a fascinat nisipul fierbinte din Tunisia...as pute vorbi ore intregi fara sa ma repet despre toate locurile in care am fost si despre cele pe care as vrea sa le vizitez.

Despre ce altceva ai vrea sa ne mai vorbesti?
Am vorbit destul despre mine. Va multumesc pentru acest interviu si va urez succes pe mai departe!

Etichete: